• PinkLipstick

3e missfallet? Blöder men inte ont

Känslig? LÄS INTE

Vet it vart jag ska vända mig.. jag e otroligt orolig nu. Men drar hela historien från början. Imorse innam ja steg upp, så fick jag o sambon till de. Gick på toa o va inge konstigt med de, borstade hunden nån timme senare.. o skulle pp toa igen. Då såg ja att de kommit äldre blod, så ja duscha.. bytte om o bröt ihop .. synen av dehär gav mig påminnelse om dom två andra missfallen jag haft.. lugnar ner mih efter lite googlande.. va ju trots allt gammalt. Går på toa igen för en stund sen o nu kom de mer.. inte självmant. Utan fick som "pressa ur de".. nån liiiiiitwn klump o såg lite slemmigr ut, men kan ju som vara sperma som va kvar sen morgonen... men inge märkbart annars. Rött o färskt såg de ut denna gång.. nu sitter ja m oron i magen, har INTE ont.. som ja haft i dom två andra missfallen v 5 o v 6.

E i v 7 nu o går in i v8 på tisdag. Känner inget alls o ringde 1177 som bad mig kontakta bm imorgon.. hon önskade mig lycka till o hoppades de var pga samlaget. Nu undrar jag.. finns de några solskenshistorier så hoppet kanske inte är ute ?! Är de verkligen kört igen? Har någon varit med om samma? // orolig mamma

• Svar på tråden 3e missfallet? Blöder men inte ont
  • EpicNurse

Låter absolut som att det var pga samlaget. Det är jättevanligt!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • PinkLipstick
    EpicNurse skrev 2017-05-28 17:24:34 följande:

Låter absolut som att det var pga samlaget. Det är jättevanligt!

Är de? Paniken står i halsen.. självklart har alla mina andra gravidsymtom försvunnit nu.. kämns ju hemskt.. :'( vet ju dom kan försvinna o komma tillbaka. Gjorde dom med sonen.. men de känns just nu inte som nå sammanträffande bara.. :'(
  • Jsv17

Har blött till och från under den här graviditeten, först precis i början och nu nästan dagligen från 10+5 till nu 12+5 har varit på 2 vul och kub ul senast i Onsdags. Jag har en livlig frisk och pigg bebis i magen min tapp har varit helt stängd och 3cm lång. I början vet jag inte vad det berodde på, nu tror man att det är att min moderkaka delvis sitter för modermunnen, men man kan inte säga hundra. Så allt kan vara bra trots att man blöder, i ditt fall verkar det ju som att det var sexet som gjorde det.

Håller tummarna attacker går bra!

• PinkLipstick
    Jsv17 skrev 2017-05-28 18:30:07 följande:

Har blött till och från under den här graviditeten, först precis i början och nu nästan dagligen från 10+5 till nu 12+5 har varit på 2 vul och kub ul senast i Onsdags. Jag har en livlig frisk och pigg bebis i magen min tapp har varit helt stängd och 3cm lång. I början vet jag inte vad det berodde på, nu tror man att det är att min moderkaka delvis sitter för modermunnen, men man kan inte säga hundra. Så allt kan vara bra trots att man blöder, i ditt fall verkar det ju som att det var sexet som gjorde det.

Håller tummarna attacker går bra!

Tack för att ni båda orkat svara ? :)

De känns lite lugnare nu, när ja märker jag inte är ensam fastän de känns som man är de.. världen rasar samman direkt de kommer nå ovanligt o man väntar de värsta ..

Jag misstänker de kan va de, men borde inte blödningen slutat då? Den håller fortfarande i sig o nu när ja tänker efter känns de nästan som en mensblödning.. ja får ringa bm och höra.. ska graviditeten fortsätta såhär kommer ja vilja ha fler kontroller annars kommer man ju bryta ihop var o varannan gång .. tog ett graviditetstest nu efter jobbet.. o de visar gravid än, även om de kan va för nära inpå om de nu e missfall ändå.. får väl vänta och se.. :/

Men tack så hemskt mycke för de lugnande orden :)
  • MarinaT

Hur har det gått för dig? 

Jag måste berätta om att jag har varit med om rätt liknande sak, som resulterade i missfall. tyvärr. vill inte skrämma dig. 
    Det var också i v7. efter samlag, först kom det lite blod efter duschen, och sedan avtog det och dagen efter efter duschen kom det igen lite. tror det höll på i 3 dagar, jag kontaktade mvc de sa troligtvis är det pga sköra slemhinnor, men när jag kontaktade kvinnokliniken då sa de att det var missfall direkt. Jag hade inte ont något, och blödde mindre än en vanlig mens. Så jag var så förvirrad. 
    Men färskt blod är oftast inget bra täcken. 
    Jag håller tummarna att det inteblir så för dig!

Kontakta kvinnokliniken där du hör till, eftersom du haft så många missfall så borde du få komma in för kontroll. Ge dig inte. Det är påfrestande psykiskt att inte veta.

Lycka till 

• PinkLipstick
    MarinaT skrev 2017-06-01 11:03:08 följande:

Hur har det gått för dig? 

Jag måste berätta om att jag har varit med om rätt liknande sak, som resulterade i missfall. tyvärr. vill inte skrämma dig. 

Det var också i v7. efter samlag, först kom det lite blod efter duschen, och sedan avtog det och dagen efter efter duschen kom det igen lite. tror det höll på i 3 dagar, jag kontaktade mvc de sa troligtvis är det pga sköra slemhinnor, men när jag kontaktade kvinnokliniken då sa de att det var missfall direkt. Jag hade inte ont något, och blödde mindre än en vanlig mens. Så jag var så förvirrad. 

Men färskt blod är oftast inget bra täcken. 

Jag håller tummarna att det inteblir så för dig!

Kontakta kvinnokliniken där du hör till, eftersom du haft så många missfall så borde du få komma in för kontroll. Ge dig inte. Det är påfrestande psykiskt att inte veta.

Lycka till 

Jadu.. hur de gått.. bokat in en tid på gyn, så på onsdag får ja förhoppningsvis göra vul.. så vi går här hemma me gråten i halsen hela tiden.. har inte haft orken att skriva nå här tyvärr.. misstänker att graviditeten stannat. Har inga symtom alls längre, och blöder lite än.. mest brunt men ibland kommer de lite slemaktig blodblandad flytning typ, me klarare blod, hade de varit pga sköra slemhinnor hade de nog slutat vid dehär laget.. så försöker vänja mig vid tanken på att graviditeten stannat. Man ska inte va så negativ ja vet, finns hopp än.. men jag orkar verkligen inte hålla på såhär.. sambon o jag tar verkligen stryk av det. Har fortfarande inte haft de minsta ont, harlite molnande värk ibland ( typ svag svag mensvärk) ..

Får se va dom säger på onsdag.. annars ber ja om kontroll för ja vill veta varför jag inte helt plötsligt kan behålla en graviditet, har en pojk på 5 år sen innan o där var de aldrig nån oro. Värsta tänkbara scenario e ju missfall igen.. o ja önskar ingen att behöva gå med denna oro.. :'( förlåt nu vart de mkt.. men de e så skukt jobbigt. :'(
  • PinkLipstick

Uppdaterar för den som vill veta eller om nån annan söker svar i liknande situation.

For in på gyn pp morgonen för ett vul, o de visade sig vara missfall igen.. allt annat såg bra ut, kroppen var visserligen lite hormonppverkad än varav de e pga de mina test visat positivt fastän missfallet ägde rum i v 7.. bara ta nya tag igen.. ägglossning på gång enligt vul så får väl se om vi orkar en gång till eller ger upp några månader. Tack för hjälpen härifrån iaf o önskar er all lycka !

• Jsv17
    PinkLipstick skrev 2017-06-07 11:11:22 följande:

Uppdaterar för den som vill veta eller om nån annan söker svar i liknande situation.

For in på gyn pp morgonen för ett vul, o de visade sig vara missfall igen.. allt annat såg bra ut, kroppen var visserligen lite hormonppverkad än varav de e pga de mina test visat positivt fastän missfallet ägde rum i v 7.. bara ta nya tag igen.. ägglossning på gång enligt vul så får väl se om vi orkar en gång till eller ger upp några månader. Tack för hjälpen härifrån iaf o önskar er all lycka !

Beklagar verkligen Har ju varit där också, tillåt dig att sörja och ta hand varandra <3 Orkar ni inte köra på på en gång så unna er en paus och bara vara en stund.
  • MarinaT
    PinkLipstick skrev 2017-06-07 11:11:22 följande:

Beklagar verkligen! Och vet hur det känns. Fast det är så tidigt så blir man ändå tagen. För mig tog det 3 mån att bli gravid igen efter missfallet. 
    Lycka till med vad ni än beslutarHjärta
  • PinkLipstick

Tack !

Men idag sitter man med frågetecknen ovanför skallen.. då ja var på gyn tog vi även graviditetstest som visade negativt. Börjsde för 3 dagar sen me äl stickor för att kartlägga cykeln o ksnske få bättre koll om nån månad när vi ville försöka igen. Har haft starkt utslag på dlm 3 dagar.. ( blöder till o från fortfarande sen missfallet så har ibte stressat med att fundera på graviditet ) . Vi konstaterade ju missfall hos gyn.. idsg tog ja m kvällsurin ett graviditetstest från rfsu o de visade positivt ?!!? Vafan händer?! Åker o köper digitalt imorgon.. sen ringa bm på måndag.. nu e de ju nå galet här :(

• MarinaT
    PinkLipstick skrev 2017-06-17 23:11:54 följande:

Tack !

Men idag sitter man med frågetecknen ovanför skallen.. då ja var på gyn tog vi även graviditetstest som visade negativt. Börjsde för 3 dagar sen me äl stickor för att kartlägga cykeln o ksnske få bättre koll om nån månad när vi ville försöka igen. Har haft starkt utslag på dlm 3 dagar.. ( blöder till o från fortfarande sen missfallet så har ibte stressat med att fundera på graviditet ) . Vi konstaterade ju missfall hos gyn.. idsg tog ja m kvällsurin ett graviditetstest från rfsu o de visade positivt ?!!? Vafan händer?! Åker o köper digitalt imorgon.. sen ringa bm på måndag.. nu e de ju nå galet här :(

Vad jag har fått veta är att det tar några dagar för gravidtetshormonerna att försvinna ur kroppen! Tror de sa till mig ca 2v.
  • PinkLipstick
    MarinaT skrev 2017-06-18 21:54:31 följande:

Vad jag har fått veta är att det tar några dagar för gravidtetshormonerna att försvinna ur kroppen! Tror de sa till mig ca 2v.

Dom tyckte de lät konstigt när tedterna vsrit negativa o js testade negativt hos gyn.. så nu väntar ja på samtal tillbaka. Dom vart oroade :( så vi får väl se :(
Svar på tråden 3e missfallet? Blöder men inte ont