Inlägg från: Isvattenis |Visa alla inlägg
  • Isvattenis

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Hej igen :)

ÄL : midsommar 22-24 juni

BIM : 6 juli

• Isvattenis

Typ 15 dagar kvar. ÄL runt midsommar.

Någon av er som kört Lacto balans?
    Såg ett tips om de och prova nu med en 7 dagars kur.

• Isvattenis
    Isvattenis skrev 2017-06-08 20:48:42 följande:

Typ 15 dagar kvar. ÄL runt midsommar.

Någon av er som kört Lacto balans?
    Såg ett tips om de och prova nu med en 7 dagars kur.

Lactal balans
  • Isvattenis
    brennaV skrev 2017-06-09 10:05:56 följande:

Är det någon mer som testar munkpeppar denna månad?

Japp. 6 månaden med mp.
  • Isvattenis
    brennaV skrev 2017-06-09 20:35:18 följande:

Märker du någon skillnad?

Absolut. Jag har haft P-stav i två olika omgångar sen jag va 15 så när jag tog ut den sista hade jag oregelbunden mens så jag tog mp för att stabilisera cykeln.
    Men jag hann bara äta 1,5 månad för på första försöket blev jag gravid. Som 3 år :)
    Nu har jag ätit 6 månader och har 34 dagars cykel, stark ägglossnings känning ! Men tyvärr inget pluss än. Hade en livmoders inflammation för 1,5 år sen. Vet inte om de kan påverka min fertilitet ? Tar de sig inte nu tänkte jag göra en privat undersökning.
  • Isvattenis
    brennaV skrev 2017-06-10 22:55:48 följande:

Klickade hem några äl stickor och gravtest på testlagret.se . . . Känns som om äl kommer tidigare denna månad. I så fall är det "tack vare" munkpeppar. Sen om det finns ett friskt ägg, friska spermier och en perfekt timing för dem två att träffas återstår att se <3

Känns så här med. Redan nu lite ont i magen. Kör dock lactal balans nu 7 nätter så vet inte om de kan vara de
  • Isvattenis
    Jooosen skrev 2017-06-11 10:32:45 följande:
    Vad hjälper lactal balans?
    Lactal balans återställer pH värdet i underlivet. Jag tyckte att mina flytningar luktade mycket efter förra ägglossningen, inte illa men starkt så jag tänkte att jag testar detta. Har man rätt balans så överlever spermierna längre så de kanske är lite hjälp på vägen.
    Dock rekommenderas inte detta vid försök att bli gravid pga under behandling så blir underlivets pH värde lågt och de försämrar miljön. Men när jag avslutat kuren så har jag mer än en vecka till ÄL då jag tänker att de borde hinna ordna upp sig :)
  • Isvattenis
    Jooosen skrev 2017-06-11 19:36:58 följande:
    Jaha okej! Jag tänkte börja använda Pevaryl mot svamp idag och tre dagar fram. Har äl nästa söndag. Tror du att det hinner ordna upp sig där nere tills dess? :/
    Ja de tror jag absolut att de hinner göra :)
  • Isvattenis
    Jooosen skrev 2017-06-11 21:55:49 följande:
    Hoppas det!! När har du äl?
    Jag har oftast 34 dagars cykel så då blir det den 23 juni så här får väntas 12 dagar till (suck)
    BIM 6 juli

Jag känner mig mycket mer chill nu när de är sommar. Tar ett glas bubbel ibland, ett glas vin ibland. Lever livet. Dagarna får gå hur sakta dom vill. De är ju sommar :) glöm inte att njuta av den.
    Jag tänker så här, blir jag - det måste ta sig fokuserad ! nu så kommer jag ångra mig i höst att jag inte njöt mer av sommaren, om de fortfarande inte blivit nått då.
  • Isvattenis
    Jooosen skrev 2017-06-13 22:15:40 följande:

Nu är min Pevarylkur över. Tog både krämen och grejen man stoppar upp hehe.. har äl om några dagar men hoppas detta inte hämmar spermierna att simma?! Är så nojig :(

Nej de tror jag dom simmar igenom :P
    Själv har jag ju kört lactal balans med slut i förrgår och idag körde jag lite botox injektion och båda delarna rekommenderas inte vid barna görande. Jag velade fram o tillbaka med botoxen men känner nu när sommaren kommer att jag måste leva på.
    Botox ost o bubbel :) livets gång till ett plus.
    Haha
Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017