Inlägg från: Isvattenis |Visa alla inlägg
  • Isvattenis

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Det var någon mer än jag som hade lång cykel 34 dagar? Vilken dag börjar du med än test?

• Isvattenis
    brennaV skrev 2017-06-16 07:06:24 följande:

Min brukar vara 32-34 dagar. Har då äl dag 18-20. Tog munkpeppar denna månad och ver du, idag på CD 13 fick jag en fast glad gubbe på min clearblue. Vi hade sex igår kväll och måste få till det ikväll också <3

Härligt då har den ju förkortats med nästan en vecka . Toppen. Har du slutat med mp nu när ÄL varit?
  • Isvattenis
    brennaV skrev 2017-06-16 14:43:18 följande:

Idag tog jag inte mp men smörjde med progesterall krämen

Okej.

Funderat fram o tillbaka om jag ska beställa dom där digitala CB testen med gubbe. Samtidigt tycker jag mig ha väldigt tydlig ÄL känning med ont i magen, ena bröstet trådig flytning osv. Plus att jag har 10 st baby plan Stickan hemma.

Dag 14 idag och med lång cykel är de väääääldigt lång väntan.
    En vecka till beräknad ÄL. Midsommar helgen kommer bli en ligg helg :P
  • Isvattenis
    Hmjn89 skrev 2017-06-16 08:06:56 följande:

Hurraaaa! Dagens och gårdagens test. Håller tummarna nu! Stickorna från nätet är fortfarande i princip helt blanka... Måste vara nåt fel på just den leveransen eller nåt?

Vad har ni andra för klassiska ÄL-känningar?

Tog du testet med morgon urin?
  • Isvattenis
    Hansson88 skrev 2017-06-17 10:29:56 följande:

Hej!

Hoppar in här.

Har dock bim den 8 Juli, en dag efter trådens namn. Är det ok om jag ändå hänger här inne?

ÄL 24 Juni enligt appen men har lite olika långa menscykler på 31-37 dagar. Vanligast är dock 36 dagar men vi får se.

Jag kör med äl-stickor och sekretmetoden.

Hur gör ni?

Heja oss. Nu ska det snart liggas massor!

Självklart är du välkommen. Jag kör som du ÄL test o sekret metoden.
    Kul att de bara skiljer en dag på oss. Om jag har 34 den här månaden men de brukar jag ha så.
    När tänker du börja med ÄL testen?
  • Isvattenis
    Hansson88 skrev 2017-06-17 11:13:18 följande:
    Tack!

Åh! Kul!

Jag har börjat med ett test om dagen redan. Jag har bekymmer med mitt sekret och det hade jag inte innan era graviditeten. Jag har ofta äggvitesekret även när jag inte "ska" ha det. Upptäckte det förra cykeln.

Eller så har jag det kanske bara längre än vad jag hade tidigare. Äsch. Det är nog därför jag kompletterar med stickorna.

Har du testat att känna på tappen hur det känns? Man kan känna via den också vart i cykeln man är.

Jag gjorde det sist innan jag blev gravid med sonen.

Kände på tappen, sekretet, tempade och äl-stickor. Men gravid blev jag. Haha!!!
    Okej ja men då säkerställa du ju upp med fler metoder så då borde ni prick :)

Jag funderar på att börja imorgon eller måndag. Då jag äter Munkpeppar så blir lh alltid förhöjt pga de så de är ingen idé att börja förtidigt.
    Ja jag har provat det o gör de lite då o då mest när de närmar sig ÄL. Men tycker de är rätt svårt
  • Isvattenis
    brennaV skrev 2017-06-17 19:25:51 följande:

Denna månad var jag verkligen det. Du då?

Ja jag är alltid väldigt öm. Får vara försiktig vid sex o vissa ställningar funkar inte
  • Isvattenis

I sommar släpper jag allt jag tidigare tänkt på.
    Jag dricker när jag vill, festar om jag vill. Kommer Ligga så klart mycket Runt ÄL. (Midsaommar) men kommer även dricka två dagar i rad.
    Har inga grav test hemma utan kommer köpa om jag passerar BIM.

• Isvattenis
    Jooosen skrev 2017-06-19 08:57:35 följande:

Äl + 2. Moler på vänster sida där jag kände äl smärta i lördags. Ber fan till Gud att det tagit sig nu !!!!!

Håller tummarna för er alla. 5 dagar till ÄL här. Lagt upp ligg plan. Idag onsdag fredag lördag :P
Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017