Inlägg från: Isvattenis |Visa alla inlägg
  • Isvattenis

För oss med BIM 1-7 juli 2017

Hansson88 skrev 2017-06-19 19:27:17 följande:

Nu! Detta är positivt visst?

Iförrgår var det nästan inget, igår såg jag stegring och idag blev det såhär.

Hur är ditt sekret?

För jag fick så lika starka streck idag kl 19 (men då hade jag inte kissat sen lunch så de va väldigt koncentrerat)

Har ÄL enligt app på fredag har har inga ÄL flytningar så tror de är munkpepparn som förhöjer mitt lh.
  • Isvattenis

Hoppas inte att vi missat ÄL.
    Enligt min 34 dagars cykel ska jag ha ÄL på fredag men igår fick jag positivt, trodde de va pga Munkpeppar men idag har jag haft super ont i magen på eftermiddagen och fick även världens klump med äggvite flytning nu kl 21 när jag gick på toa.

Tänkte börja sexa ikväll eftersom jag trott att ÄL är på fredag.... åh, tror ni dom hinner simma fram. Sur jag blir om vi missat de bara för att vi inte hade sex igår då jag hade vattning flytning men mannen somnade med sonen..

• Isvattenis
    Hansson88 skrev 2017-06-20 21:53:58 följande:
    Ja, äggvitesekretet finns för att "fånga" spermierna för att de trivs i den miljön och när ägget släpper kommer sekretet istället bli som vatten. Kan även rinna. Då har ägget släppt.

Bara på det!!!
    Tack för svar. Jag hade nästan som vattnigt igår och äggvite med långa trådar idag.
    Nu har vi haft sex iaf. Så hoppas jag att dom simmar fort :P
  • Isvattenis

Dag 3 men positivt ÄL test, konstigt !
    Igår kväll tjock flytning som de blev 2-3 cm trådar av.
    Idag på dan 1 cm o nu typ bara vanlig flytning på fingret men tappen känns fortfarande öppen o bröstvårtorna väldigt ömma idag.
    Sex igår & idag o kommer nog fortsätta veckan ut eftersom ÄL egentligen ska vara på fredag.

• Isvattenis
    luciabarn skrev 2017-06-26 17:03:24 följande:

Idag känner jag mig riktigt trött på den här eeeeviga väntan.. hur gör ni andra för att fördriva tiden och inte fundera på om det blev något den här månaden? Så fort jag kommer hem från jobbet så börjar jag fundera, kolla kalender/dagar, känna efter om jag känner något..

Än så länge, känner jag inte ett smack :(

Håller med. Den här månaden är jag ändå rätt chill. ÄL +6 idag o mens svullen om magen. Ingen annan känning
  • Isvattenis
    luciabarn skrev 2017-06-28 19:13:34 följande:

7 dagar kvar till bim och det känns som evigheter :( hur många är ni som har bim kommande dagar/denna vecka?

BIM på måndag. Inga symtom alls.
    Uppsvullen & de låter som någon kokar potatis i min magen typ. Jätte bubbligt.
  • Isvattenis

Idag kom det över mig som en deppig våg.

Jag är inte gravid denna månad heller.

Alla skriver om ömma bröst, stickningar trötthet osv

Och jag har ingenting. Plus att jag tyckte att tappen börjat mjukna idag vilket den gjorde förra månaden innan BIM så... fan va less man blir

• Isvattenis
    FrökenJ90 skrev 2017-06-25 18:45:46 följande:

Äl+8 idag. Känner ingenting förutom att jag stundtals blir andfådd utan vidare ansträngning.

Sååå tråkigt. Börjar tro att de blivit något strul sen min livmoders inflammation för två år sen, eller mannen som gick på pencellin efter en infektion då han hade en kraftig urinvägsinfektion.
  • Isvattenis
    brennaV skrev 2017-06-29 20:27:31 följande:

Usch så ledsamt. Kanske ska skapa en tråd som heter "vi hörs i augusti" så får vi släppa bebisverkstaden i juli. Eller jag kommer göra det. Nu äter jag chark och äter ost med ett glas rött!

De tycker jag faktiskt va en väldigt bra idé. Döp tråden till vi ses igen augusti typ :)) för om tant röd kommer på måndag då lägger jag ner FL till augusti Eller snarare september. För jag kommer ha min näst nästa BIM ca 7 september.
  • Isvattenis
    luciabarn skrev 2017-06-30 14:08:05 följande:

Hur många inväntar fortf bim förutom jag?

BIM måndag :) 99% på att mensen kommer
  • Isvattenis

Någon som tagit ett ÄL test innan mens för skojs skull? Har läst att de kan reagera på både mens o graviditet. Vad är är er erfarenhet

• Isvattenis
    CrazyTown skrev 2017-07-03 09:13:32 följande:

Mina ÄL-tester är positiva innan mens.

Okej. Då väntar jag på mensen idag få se.
  • Isvattenis
    Hansson88 skrev 2017-07-03 10:18:05 följande:

Skit! Nu kom mensen...

Hade du någon mensvärk?
  • Isvattenis

Sprang till Apoteket på lunchen. Kunde inte hålla mig tills jag kom hem..

Det är resultatet

Jag dööööör. Överlycklig !!!

• Isvattenis
    luciabarn skrev 2017-07-03 12:46:31 följande:
    Åh grattis!! :D har du några gravsymtom eller ville du bara "kolla läget" med ett test? :)
    Noll symtom. Den enda jag känt är som nått form av sendrag när jag kastat mig upp ut soffan typ.
    Brösten är som vanligt, bröstvårtorna kanske något mer putiga.
    Min mens brukar komma dom en klocka ÄL+13 och när jag igår fick positivt på ägglossnings test och tappen va varken mjuk eller öppen så fick jag lite hopp.
    Så idag på BIM och mensen hade inte kommit vid lunch så ....

Mannen fyller år i slutet av veckan. Ska jag hålla mig? :P
  • Isvattenis
    Stenbock7 skrev 2017-07-03 12:58:08 följande:

Åh grattis! :D och ja, absolut! Tänk vilken födelsedagspresent - jag hade väntat (om du kan). Blir ett minne för livet :)

Kan kan jag absolut :) väntade 10 dagar sist och gav han en dikt i bröllops present och han fullkomligt bröt ihop. :)

Haha vore iförsig kul med en repris på den minen
  • Isvattenis
    celluliten skrev 2017-07-04 07:40:05 följande:
    Rädalan för missfall förstår jag, jag plusade svagt igår och är livrädd för missfall (har ett i bagaget). Ska testa igen imorgon tänkte jag.
    Håller tummarna för dig.
Svar på tråden För oss med BIM 1-7 juli 2017