• Vindpust

    Sambo som inte kan kommunicera

    Tidigare i veckan hade jag ett riktigt snack med min sambo då jag tycker att han är fruktansvärt dålig på att kommunicera. Han säger att han ska bättra sig men sedan går det si så där knappt 2 dagar så är vi tillbaka på ruta ett igen.

    Igår frågade han om han fick åka och kolla på fotboll och ta en öl hos en vän. Ja sa jag och stannade hemma med vår bebis och bonusdottern. Kvällen går och jag får en fråga vid 21 hur det går sedan blir det knäpptyst. Jaha tänker jag det var väldigt långdraget för att kolla lite fotboll och ta en öl då klockan är 02:30 och jag kan inte sova. Vid 04 vaknar jag för att gå på toa och då ligger han i vår soffa och sover. Dagen efter ifrågasätter jag varför han inte kunde säga att de gick ut på krogen? Då hade ju jag vetat att han skulle komma hem sent samt att han skulle ligga som en kolli i vår säng halva dagen. Vad fan gör man åt sånt här? Jag blir både sårad och orolig. Det är inte första gången detta saker utan det är fler gånger som han går ut utan att meddela mig. Jag har själv knappt varit ute sedan vi fick barn men ska på AW på fredag med jobbet och tyvärr så ger detta mig en sådan lust att slå tillbaka med att gå ut och inte höra av mig på hela kvällen vilket jag egentligen inte vill göra. Min sambo säger att jag är svartsjuk men enligt mig ligger problemet i honom. Hade han bara meddelat så hade detta varit en helt annan grej. Halva dagen idag har vi varit ovänner och på egna håll med barnen. Nu på kvällen då barnen sov så tänkte jag att han kanske kan ta sitt till känna och be om ursäkt nä då somnar han direkt då vi lagt oss i sängen. Jag är sååå less på det här. Jag verkligen drömmer om en sambo som är omtänksam, lyhörd och visar respekt för det är jag just nu totalt utsvulten på.

  • Svar på tråden Sambo som inte kan kommunicera
  • Vindpust
    freija09 skrev 2017-06-05 00:17:12 följande:

    Hej!

    Jag tycker du ska gå på din aw och sen gå ut på krogen och inte höra av dig. Han behöver vakna. Han är för bekväm och behandlar dig som skit


    Tack, jag vet men jag vill som va den som är "vuxen" och inte göra saker värre. Men samtidigt så måste jag göra nått för att han ska förstå.
  • Vindpust
    varförstårduut skrev 2017-06-05 00:42:11 följande:

    Snälla nån varför är du ihop med en omogen liten toråring som måste springa ute varje helg? Du får väl för fan ta lite kontroll över saker och ting, män är som hundar dom behöver  gränser regler och en stark alfa ledare annars missköter dom sig .Skulle min kille göra något liknande blir han av med bollarna,,,,,,,,,

    Sluta ta din karls jävla skit och läxa upp han rejält så han aldrig glömmer det 


    Jag försöker tro mig men dels så tål han inte då jag argumenterar emot. Han talar som en tonåring och då det blir för mkt så säger han bara gå jag vill inte prata med dig. Jag når inte karln! Något så frustrerande har jag aldrig varit med om.
  • Vindpust
    Themis skrev 2017-06-05 01:05:48 följande:

    Jag ger samma råd som jag gjorde till en studentkompis med ditt problem:

    När han gör så nästa gång - var inte hemma när han kommer hem.

    Förbered en barnvakt som äss i rockärmen och dra iväg själv, sov över hos en kompis eller bo på hotell och kom hem frampå morgonkvisten med ett glatt leende.

    Som man sår får man skörda och vissa fattar bara en vink om den är kopplad till en slägga.

    Min studentkompis kille fick en riktig skräckupplevelse den natten och de är faktiskt ihop än idag, 20 år senare.


    Nej, jag tvättar inte min bil. Jag vattnar den för att se om den växer och blir en buss. /sarcasticquotes
    Tack. Det var ett bra förslag dock känns det väldigt tokigt att dra upp barnen mitt i natten men om det skulle behövas så kanske.
Svar på tråden Sambo som inte kan kommunicera