• klyban

Svår pms

En del av symtomerna kan nog magnesium ta.
    Som jag förstått det så får vi i os alldeles för lite magnesium, främst för råvaror som var magnesiumrika är idag magnesiumfattiga.
    Tar man SSRI bara under mensen, eller är det hela tiden?
    Om man annars är frisk, så låter det rätt galet och varaktigt äta SSRI och om man är i övrigt frisk.
    Då det är galet beroendeframkallande och kan för vissa vara ett rent helvete att sluta.

• klyban
    Anonym (Surtanten) skrev 2017-06-11 17:30:55 följande:
    Ssri tar du vid ägglossningen och äter tills mensen är över sen har du uppehåll till nästa ägglossning om jag förstått saken rätt. Läst lite om det och det fungerar inte riktigt på samma sätt som vid en depression. Då kan det ta veckor att fått till rätt dos men vid pms så börjar det verka på en dag.

Jag äter redan tillskottet och multivitaminer så jag undrar om verkligen mitt magnesium är lågt

Låter ju lovande då, hade det varit varaktig konsumtion.
    Så hade jag sagt att du borde skippa det, just för det är jävligt beroendeframkallande.
    Ingen koll på hur gammal du är, men lite yngre och utan barn?

• klyban
    Anonym (Surtanten) skrev 2017-06-11 18:08:36 följande:
    Närmre 40 än 30 och har barn. Pmsen kom efter första barnet (runt 30) och blir bara värre för var år som går. När jag var yngre var mensvärken värre men nu är det humöret, ilskan och nedstämdheten som tår kol på mig

Ojdå,det var mindre bra, då kan vi knappast hoppas på åldern då(ja,utom det uppenbara).
    Oftast hör jag det omvända mot dig,måste vara galet tråkigt att gå ifrån rätt okey pms/mens, för senare i livet få riktigt jobbiga sådana.

Svar på tråden Svår pms