Vi styvmammor som kämpar med att gilla styvbarnen.
Som det låter!
Hur många med mig ogillar sina styvbarn och varför? Hur mycket får ni kämpa? Kämpar ni eller gett upp? Kan vi utbyta erfarenheter för att få lite trix och idéer?
Som det låter!
Hur många med mig ogillar sina styvbarn och varför? Hur mycket får ni kämpa? Kämpar ni eller gett upp? Kan vi utbyta erfarenheter för att få lite trix och idéer?
Ja det är väl klart jag tycker om pappan.
Och nej vi är inte "fula" på det sättet. Bonusbarnet är en kopia av sin mamma.
Inte ett dugg svartsjuk på henne. Han ville inte ens ha barnet och det var inte planerat. Mamman sneflög med andra och hon var både dum psykiskt och fysiskt mot honom.
Om han inte vill ha barnet hos sig, varför vägrar han bara inte då? Han får betala underhåll, och behöver aldrig träffa barnet mer. Det kan du väl uppmuntra honom till? Berätta att barnet är så fult att det är ingen förlust.
Det där med ful. Är det en känsla du vill beskriva? För att du tycker barnet är jobbigt i övrigt, pappan är hopplös på uppfostran, och du önskar att du kunde gilla barnet mer än du gör?
Inte ens om din man tycker att de är fula?Hur är det nu då? Vill han inte ha honom nu heller? Han kanske rentav tycker att han är ful han också? Ful och dum och bedräglig precis som mamma? Eller?
Måste dock få påpeka att jag trodde att tråden var till för att kunna få ventilera och ev få råd/tips på hur andra gjort. Det här är mest påhopp!
Måste dock få påpeka att jag trodde att tråden var till för att kunna få ventilera och ev få råd/tips på hur andra gjort. Det här är mest påhopp!
Pappan är inte hopplös men han har levt i ett förhållande som inte varit bra innan barnet kom och blev inte direkt bättre efter. När han var singel mådde han väl inte superbra och valde kanske lätta utvägar istället för konkreta grejer och rutiner. Sen det där med ful vet jag inte hur du menar att jag ska förklara. Är väl klart jag hade önskat att mina känslor inte var dom dom är..
Inte på långt när lika illa som de påhopp du gör på pojken och pojkens mamma. Ventilera betyder inte att det är acceptabelt att vräka ur sig vad som helst om barn som tvingas leva med den som tycker illa om dem.