• Cat71

    Vilken j....a bifirma!!

    Så sjukt besviken!

    Min man var just inne hos bilhandlaren som vi beställt vår helt nya bil utav för några månader sedan. De ringde i veckan och bokade tid för överlämning onsdag i nästa vecka. Men som sagt åkte min man spontant dit idag för att kika på tillbehör och annat.

    Då står VÅR nya bil i deras visningshall!?

    Fönster och sollucka nedvevade.

    Bilbarnstol fastmonterad i baksätet och en hel familj i bilen som kladdar, skruvar och rör på saker och ting.

    Maken var helt chockerad och det är först när han kom hem som chocken gick över i ilska. Vi har mailat försäljningschefen som försökte ursäkta sig med att det var ett misstag att bilen var olåst och att någon säljare "råkat" tro att bilen var osåld och till visning.

    Men min man hann prata med en säljare på plats som sa att de lånat bilen då de inte får in någon sådan modell förrän på tisdag.

    Så det känns mer som en strategisk plan som de hoppats att hålla dold för oss.

    Bilen känns inte längre ny för oss. Skulle den göra det för någon? Detta är första gången i våra liv som vi ska köpa en helt ny bil.

    Vi har mailat vår säljare som blev helt ställd och i mail svarat och undrat vad vi kräver för kompensation.

    Vad är rimligt?

    Eller vill vi ens ha med denna bilfirma att göra mer, dvs häva köpet. Är det ens möjligt?

  • Svar på tråden Vilken j....a bifirma!!
  • Cat71

    Tack för svar. Känns givet att rekond ska göras innan vi ens kan prata kompensation. Takbox är en bra ide. Vinterdäck ingår redan men extra strålkastare och en takbox allra minst.

  • Cat71

    Tack för era åsikter, inte bra vi som är "känsliga" alltså.
    Vi har nu framfört önskemål om finare vinterdäck och färgar, ljusramp (motsv till extra strålkastare vilket inte funkar till den här modellen) och takbox. 
    Säljaren svarade att hon skulle framföra till försäljningschefen och återkomma innan överlämningen på onsdag. 
    Vi kommer såklart inte ta emot bilen, eller ens åka dit, om inte kompensationsfrågan löses innan dess.
    Rekond kan de väl knappast hinna med innan dess i alla fall så överlämning skjuts troligen upp någon vecka.

Svar på tråden Vilken j....a bifirma!!