-
Ja det är befängt att Flash påstår detta.FDFMGA skrev 2017-07-02 12:11:26 följande:Nja, att Novus skulle visa att SD är näst största parti bland kvinnor är och förblir en våt dröm för sverigedemokrater. -
Läs dina inlägg igen så kanske du förstår..Flash Gordon skrev 2017-07-03 08:46:28 följande:Du har ingen lust at förklara vad som är befängt i det jag påstår? -
Vad är det som du inte förstår?Flash Gordon skrev 2017-07-03 10:02:35 följande:Jag vet vad jag skriver.
Jag undrar vad i det som du tycker är befängt.
-
Tips. läs inläggen.Flash Gordon skrev 2017-07-03 11:20:20 följande:Jag fattar att du tycker någonting kring undersökningarna är befängt men vadå?
Att SD är större än S bland arbetare? Statsmintern vägrar tro på det i alla fall.
Att nästan var tredje man är SD?
Att Torbjörns teorier om "felaktiga paneler" faktiskt inte håller?
-
Flash Gordon skrev 2017-07-04 07:56:04 följande:Inte bara moderata politiker lämnar för SD. Även socialdemokraterna tappar:
https://www.skaraborgslanstidning.se/article/naringslivsprofilen-lamnar-s-for-sd/
Lokalpolitiker i Vara byter parti.
Det är så klart lite spektakulärt med politiker från andra partier som väljer SD istället. Åtminstone så här till en början.
SD tackar och tar emot. De räknar ju trots allt med att behöva 10000 namn på listorna inför nästa val.
Ja vilken trofé, avhopparen var alltså bara ersättare i bildningsnämnden i Vara?
-
Det verkar som att SD är på väg att implodera..
"Tortyr, hat, hån och fysiska övergrepp. Så beskriver SD-riksdagsledamoten Hanna Wigh som låg bakom polisanmälan mot den ekobrottsdömde före detta riksdagskollegan Anders Forsberg sin tillvaro i partiet i ett internt brev"
www.expressen.se/nyheter/hanna-wighs-interna-brev-tortyr-hat-och-han-i-sd-/
-
Hårdare tag mot kriminella ska tydligen inte gälla SD politiker..
www.expressen.se/gt/sd-politikern-vill-slippa-fangelse-efter-miljonharva/ -
Flash Gordon skrev 2017-07-04 14:15:39 följande:Jag tycker det är helfestligt hur XP definierar det där med "tortyr" i rubriken.
"Hanna Wighs interna brev: Tortyr och hat i SD"
Hanna Wigh använder alltså ett bildligt uttryck som "... denna tortyr som ett engagemang i SD innebär ..." i ett mejl.
Varpå rubriksättaren får det till "TORTYR!", som om någon verkligen fick glödande järn mot kroppen eller elchocker från bilbatterier i någon slags hemlig SD-källare där meningsmotståndarna får utstå spanska inkvisitionen.
Ett nytt lägstarekord i smutskastande rubriksättning.
Jag menar, nu snackar vi "TORTYR!"

Man undrar om gammel-media aldrig skall lära sig.Hanna Wigh utsattes också för sexuella trakasserier av en annan sverigedemokrat. Man förstår att Hannas situation var vidrig. sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5595369
Vad tycker du om att SD erbjuder Anders Forsberg som är dömd till ett års fängelse för grov förskingring att bli konsult för SD. Vad tycker du att det sänder ut för signaler? -
KillBill skrev 2017-07-04 14:28:43 följande:Hanna Wigh utsattes också för sexuella trakasserier av en annan sverigedemokrat. Man förstår att Hannas situation var vidrig. sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5595369
Vad tycker du om att SD erbjuder Anders Forsberg som är dömd till ett års fängelse för grov förskingring att bli konsult för SD. Vad tycker du att det sänder ut för signaler?
Länken funkade inte, hoppas den här fungerar bättre. http://t.sr.se/L8NtYa
-
Jag har hört att langarna brukar hålla till där publiken finns. De som passerat "plattan" i Stockholm vet vad jag pratar om..Flash Gordon skrev 2017-07-04 16:53:09 följande:En till likadan:
http://www.expressen.se/nyheter/almedalen/person-anhallen-for-att-ha-salt-kokain-i-sds-hus-/?social=twtr
En känd pundare kliver in på en resturang som SD har bokat för sina aktiviteter och rubriken i XP blir:
"Person anhållen för att ha sålt kokain i SD:s hus"
I SD:s hus? Verkligen?
Så kokain och SD ska kopplas ihop på något sätt?
Är det en SD:are som är skyldig?
För säkerhets skull uttalar sig XP:s journalist om att "det behöver ju inte han något med partipolitik att göra", som om det visserligen förmodligen inte har med SD att göra, en kanske kanske ...
Annars var det en restaurang som någon annan äger och med bra mycket mer verksamhet än bara SD:s seminarium.
Blir kanske inte samma effekt med en rubrik typ: "Känd knarakare stökade på resturang"?
-
Jimpans tal i Almedalen sågas fullständigt av Expressens Karin Olsson:
www.expressen.se/nyheter/almedalen/akesson-vi-tanker-bli-vardpartiet-istallet-for-s-/ -
Jimmy fick inte lika usel kritik i alla tidningar. Jag tror att de flesta som hörde SD ledarens tal upplevde det som tjatigt och dystert.Borgaren skrev 2017-07-09 11:03:55 följande:Ursäkta att behöva försvara SD, men du menar alltså att en journalist på en svensk tidning i gammelmedia INTE ska såga jimmie....
Spelar ingen roll om så jimmie visade sig vara jesus incarcerated... han hade ändå sågats i Expressen DN Aftonhoran.... det måste du väl ändå ha fattat eller? -
Ja det låter faktiskt som något som någon inom skrikhögern skulle kunna säga..Borgaren skrev 2017-07-09 13:01:09 följande:Och du undrar varför folk numera läser alternativ media??? ja man förvånas över mycket....
Själv rescenserar jag inte hans tal, jag bara konstaterar att dum-gammelmedias DDR light-stil har för länge sen nått vägs ände. Journalister har numera lika låg trovärdighet som brännvinsadvokater, typ. -
A10 Thunderbolt skrev 2017-10-20 09:59:10 följande:Intressant fråga. Var ligger SD höger/vänster?. Jag bollar över den frågan till någon som vet. Tycker det är ett parti som är svårt att placera in. Det enda jag vet är att man i Tidningar har gått från att placera in dem i Demoskop undersökningar mellan Sossarna till vänster och Centern till höger( till att på senare år ) försöka högerextremifiera dem. Läser man en tidning i dag placeras de alltid längst ut på högerkanten. En notering bara.
Jimmie Åkesson har tydligt deklarerat att han helst vill regera med de allianspartier som ligger mest till höger; moderaterna och kristdemokraterna.
SD vill med sin skattepolitik att den tiondel av befolkningen som har högst inkomster ska betala mycket lägre skatt. (SDs skatteförslag innebär att den som tjänar 100 000 kronor i månaden får en skattelättnad på 46 000 kronor om året medan låginkomsttagare bara får en liten skattesänkning)
SD vill inte sätta stopp för att skattepengar går till vinster i privata välfärdsföretag stället för att stärka välfärden. SD vill inte ens ha något vinsttak för de privata välfärdsföretagen
SD vill inte ställa krav på kollektivavtal vid offentliga upphandlingar.
I Stockholms läns landsting så har SD lämnat över all makt i de viktigaste nämnderna till alliansen.
Det råder alltså ingen tvekan om att SD är ett högerparti.
-
Vilka är SDs vänsterförslag? Om du listar SDs vänsterförslag så kan vi fortsätta diskussionen.Bejje skrev 2017-10-20 23:17:37 följande:Sd är inte ett parti som vill lägga sig på höger/vänster-skalan. Varför? Jo för att vissa förslag, troligen de flesta är höger, men ett flertal är också åt vänster. Så varför ens leva kvar i detta höger/vänster-tänk. All högerpolitik är inte bra och all vänsterpolitik är inte bra. Det gäller att plocka russinen ur kakan. -
Bejje skrev 2017-10-22 00:06:29 följande:T.ex. SD röstar nästan mer på Socialdemokraternas förslag än Alliansens.
Kraftiga förbättringar för de fattigaste pensionärerna.
Höjning av arbetsgivaravgifterna.
Höjning/återställning av restaurangmomsen.
SD har mest på regeringens förslag oavsett om regeringen är höger eller vänster. När alliansen hade regeringsmakten röstade SD mest på alliansens förslag.
SD vill sänka arbetsavgifterna och säger nej till regeringens planer på att göra det billigare att vara med i facket. SD vill privatisera arbetsförmedlingen. SD driver en tydlig antivänsterpolitik.