sextiotalist skrev 2017-06-12 10:53:52 följande:
Nu var det inte din man, ditt bröllop, då svarar man inte att det är ett krav. Däremot kan man säga att du hade sett till att han hade en kavaj/kostym (vilket jag också hade gjort i en liknande situation)
Man måste inte vara så jäkla förbannat pedagogisk precis exakt hela tiden. Asså förlåt, men man ska inte behöva friskriva sig från precis allt à la USA för att förhindra att trampa på extremt överkänsliga tår.
Det är många som anser att det är väldigt ohyfsat och ouppfostrat att inte följa satt klädkod. Då är det ett krav. Det står dig fritt att tycka annorlunda, det är trots allt ett fritt land.
Men man ska som sagt inte behöva formulera sig som "Jag tycker att en klädkod är ett krav, men jag vet att det finns personer som inte tycker det. Därför är det inte ett kravkrav. Men jag personligen ser att min man själv ser till att följa klädkoden. Det är alltså min högst personliga åsikt, ingenting annat och du behöver inte ta till dig den om du inte vill"
Alltså det blir ju bara löjligt. Räcker det inte med att innebandybollar har varningstexter för att de kan innehålla smådelar????