• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Senua

bara en uppdatering: så 5 befruktade ägg (av totalt 11). Får dock vänta 5 dagar innan återföring, vet inte om det är bra eller dåligt eller inget av det. Under själva samtalet var jag så stressad och rädd för att sköterskan skulle säga att inga ägg var befruktade, så kom mig inte för att fråga sen.

• Znickers
    Hoppfullhet skrev 2017-09-06 07:34:56 följande:

Känner såå med er. Det är tortyr för kroppen detta, men ge inte upp <3

Hoppfullhet - du har testdag idag? Har du testat?
  • Znickers
    FruPäron skrev 2017-09-06 13:51:40 följande:

Tack snälla för ert stöd. Så otroligt skönt att inte känna sig enda i världen <3

Läste precis din uppdatering :( Ledsen jag blir för din skull. Men som sagt, även om vi ivf:are förknippar blod med mens och som misslyckande finns det de som blöder innan TD och som senare plussar pö TD.

Jag ger dig all min tanke och massa styrkekramar. We are all in it together.

Jag går runt o känner mensliknande värk till o från under dagarna senaste tiden och väntar också på att det snart blir rött. Finns ju verkligen ingen annan känning på att jag skulle ens vara en SMULA gravid. Nu är jag på ruvardag 10 och söndag är BIM. Usch så jäkla tärande allting är!!!
  • Znickers
    Senua skrev 2017-09-06 18:01:04 följande:

bara en uppdatering: så 5 befruktade ägg (av totalt 11). Får dock vänta 5 dagar innan återföring, vet inte om det är bra eller dåligt eller inget av det. Under själva samtalet var jag så stressad och rädd för att sköterskan skulle säga att inga ägg var befruktade, så kom mig inte för att fråga sen.

Vad härligt. Då vill de odla vidare till blastocyster!! 5-dagars embryo med andra ord. Detta kommer gå så bra.
  • Hoppfullhet
    Znickers skrev 2017-09-06 18:16:11 följande:

Hoppfullhet - du har testdag idag? Har du testat?

Ja, det blev ett + :) ett delmål avklarat, men många kvar *puh*
  • Senua
    Znickers skrev 2017-09-06 18:27:29 följande:

Vad härligt. Då vill de odla vidare till blastocyster!! 5-dagars embryo med andra ord. Detta kommer gå så bra.

Tack för uppmuntrande ord! Innan äp hade jag bara fokus på att ta mig igenom det, men nu på andra sidan det börjar jag noja för att inget ska funka. Blä, jag får försöka sysselsätta mig mer och tänka mindre.
  • Senua
    Hoppfullhet skrev 2017-09-06 18:43:52 följande:

Ja, det blev ett + :) ett delmål avklarat, men många kvar *puh*

Grattis!! :) vad roligt!
Svar på tråden IVF start sommar 2017