• Frumörksugga

IVF start sommar 2017

Hej!

Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?

• Svar på tråden IVF start sommar 2017
  • Znickers

Är det någon som vet om man kan be om att få ökad dos av Gonal-F? I första omgången fick jag bara 7 blåsor varav 6 mogna ägg. Av dessa blev det 1 embryo. Inget till frysen. Jag fick då 150ml som sedan trappades ner till 125. De höjde aldrig trots att jag inte fick "överdrivet många blåsor". Är så arg för det.

Jag vill gärna ha till frysen så man slipper bränna alla 3 IVF försök. Tänkte om någon av er har bett om högre dos??

• Znickers
    FruPäron skrev 2017-09-08 19:54:30 följande:

Hoppas så innerligt att det går vägen för dig!!

För mig började med så som du beskriver, att det kommer ut rosa lutinus. För min del höll det på så en dag (onsdags). Igår kom det blod men inte så att det "rann ur" en. Jag tog ett test som var 10000% negativt. Natten och hela dagen idag har jag blött som aldrig förr. Blod, i alla dess varianter - självklart med klumpar för att göra en ännu mer knäckt :(

Jag slutade med min lutinus igår och det kändes som om det "höll tillbaka" mina blödningar.

Hoppas ditt avtar och du kan lugna oss alla att blödningar INTE behöver sluta som för mig.

Kram <3

Slutade du då med Lutinus tidigare än din testdag då? Jag är ju lite som du, rosa flytningar som nu är mer i mängd ocj färgen är brun/röd med klumpar (misstänker av lutinuset) . Men vet inte om jag ska sluta med Lutinus eller fortsätta till testdag på måndag. Finns en gnutta hopp om att jag ändå kan vara gravid men är en av dem som blöder lite. Och då vill jag inte sluta med Lutinus. Är så förvirrad. Står inget om det i papprena man fått hem, bara att man ändå ska testa på testdagen även om man blöder.
  • ivfbebis
    Znickers skrev 2017-09-09 09:04:53 följande:

Jag tror du kan sluta med Lutinus. När du fått negativt och blöder. Usch. Jag lider med dig. Är i samma sits som du. Enda skillnaden är ju att min testdag är på måndag. Men nu blöder jag mer än bara rosa flytningar som det var igår. Övervägde sluta med Lutinus redan nu men sista hoppet är väl kanske ändå testdagen. Men är inställd på att köra om hela processen.

Samma här, blir nog i början av okt för omgång 2. Vi kör korta protokollet men surt.. när man liksom inte fått ett enda jävla ägg till frysen.

Tack!

Vi har inte heller några ägg... fick bara ett befruktat (av 2). Suck...
  • ivfbebis
    Hoppfullhet skrev 2017-09-09 08:21:59 följande:

Vad tråkigt att läsa :(. Är så ledsen för din skull, vet hur de känns. Man sätter alla förhoppningar man har o lite till o när de då blev negativt första gången va de som lm ngn drog undan marken jag stod på helt. Tappa fotfästet o de tog en hel veckan innan jag kunde återgå till mitt nåt sånär normala jag. MEN, man tar sig upp igen, o kämpar vidare, för så är vi uppbyggda. Längtan efter ett barn är så starkt. Jag håller alla tummar för att ni inte ska behöva så många försök för att just er bebis ska komma till er.

Tyvärr är jag osäker på tampong men de borde ju gå bra. Upp till 2 veckor säger dom efter äggplock att det är inf risk. Byt oftare bara kanske?..

Stor kram

Tack <3
  • ivfbebis
    Milli07 skrev 2017-09-09 09:06:24 följande:

Nej vad tråkigt :( Känner verkligen med er! Låt dig själv falla och kämpa sedan vidare, förr eller senare är det er tur <3

Tack <3
  • ivfbebis
    Znickers skrev 2017-09-09 09:22:07 följande:

Slutade du då med Lutinus tidigare än din testdag då? Jag är ju lite som du, rosa flytningar som nu är mer i mängd ocj färgen är brun/röd med klumpar (misstänker av lutinuset) . Men vet inte om jag ska sluta med Lutinus eller fortsätta till testdag på måndag. Finns en gnutta hopp om att jag ändå kan vara gravid men är en av dem som blöder lite. Och då vill jag inte sluta med Lutinus. Är så förvirrad. Står inget om det i papprena man fått hem, bara att man ändå ska testa på testdagen även om man blöder.

Till mig sa dom bara att man ska fortsätta med lutinus och testa på TD även om man blöder...
  • Znickers
    ivfbebis skrev 2017-09-09 09:25:05 följande:

Till mig sa dom bara att man ska fortsätta med lutinus och testa på TD även om man blöder...

Samma info fick jag *suck* :-/
  • Milli07
    Znickers skrev 2017-09-09 09:15:08 följande:

Är det någon som vet om man kan be om att få ökad dos av Gonal-F? I första omgången fick jag bara 7 blåsor varav 6 mogna ägg. Av dessa blev det 1 embryo. Inget till frysen. Jag fick då 150ml som sedan trappades ner till 125. De höjde aldrig trots att jag inte fick "överdrivet många blåsor". Är så arg för det.

Jag vill gärna ha till frysen så man slipper bränna alla 3 IVF försök. Tänkte om någon av er har bett om högre dos??

Vad märkligt att dem inte höjde din dos. Jag tog Gonal-f 250 i sex dagar och var sedan på vul, en fredag. Då hade jag bra sex dominanta äggblåsor så dem höjde min dos till 300 och nytt VUL på måndagen. Vid vul två tror jag vi var uppe i 9 dominanta och några mindre. Fick ta Gonal-f måndag och tisdag också, sen Ovitrelle på onsdagen och ÄP igår fredag. Jag hade kunnat plockas i onsdags men de ville ge äggblåsorna en extra chans så vi väntade till igår.

Tror absolut att du kan be om högre dos. Tror läkarna själv ser försök ett som en "testrunda" och justerar till nästa omgång :)
  • FruPäron
    Znickers skrev 2017-09-09 09:22:07 följande:

Jag fick också uppmaning att fortsätta ned lutinuset till testdag. Men då jag sedan tog ett negativt test så tätt in på TD och blödde, inga gravsympton så slutade jag. Med ett ok från kliniken. Jag vill liksom bara få blöda ut och upplevde det som en stoppkloss med den geggan där inne!
  • Mm79

RD 6 idag, vaknar och går å kissar, då är det massa blod i vattnet, lite åt rosa hållet och klarrött i trodskyddet. Vad fan kom det ifrån? Har lite rosa flytningar nån gång i veckan men nu... ? Är det kört här också? 10 dagar innan TD och ev mens. Men det verkar inte komma jättemycket blod nu i bindan. Fattar inte. Och kliniken stängt idag så det inte går att ringa. Velade om jag ska ta lutinus eller inte, men tog det ändå.

Hade burit upp valpen igår till sovrummet (ca 17 kg)... kan det ha påverkat?

Men känslan är att det blir inget av detta ruvande. Först livmoderskramp på rd2 (som KAN vara tecken att livmoder stöter bort främmande objekt) och nu denna blödning. Suck

Svar på tråden IVF start sommar 2017