IVF start sommar 2017
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
Hej!
Jag och min man ska på inledande besök inför IVF på torsdag och det börjar kännas lite nervöst. Någon mer som ska inleda/nyss har inlett IVF som vill följas åt?
[quote=77993231][quote-nick]Hoppfullhet skrev 2017-09-06 21:22:41 följande:[/quote-nick]
"Mensvärk" hade jag från Äggplocket o fram rätt mkt om dagarna till kanske ruvardag 7-8 sen klinga det av lite till att bara göra ont stunder var dag. Men aldrig den här "jättevärken från h-vete" som jag brukar ha vid mens. Ungefär ruvardag 4-5 o framåt har jag haft ont i ländryggen mkt o varit väldigt trött. Lätt yr med.
Håller tummarna för att dina symtom är bra tecken :)
[/quote
Ja, precis.. den där lätta värken har jag också haft ändå sedan Äggplocket. Det avtog under ruvardag 4-5 och sedan lite till och från smärta. Men nu sedan ruvardag 8 har jag haft motvärk och inte den typiska lutinusvullna känslan, utan öm, och ibland mer krampliknandd. Jag brukar som sagt aldrig ha mensvärk så här tidigt. Och den värken är annorlunda.
Jag vet att alla upplever saker på olika sätt men nu klarar jag banimej inte vänta längre. Imorgon köper jag CB för att testa på fredag morgon. Då är det 2 dagar innan TD.
Hur mycket gick ni upp i vikt under stimuleringen? Till min stora förvåning har jag gått upp 3,5 kg och är i smått chock. Försvinner dessa kilo efter ÄP?
Hur mycket gick ni upp i vikt under stimuleringen? Till min stora förvåning har jag gått upp 3,5 kg och är i smått chock. Försvinner dessa kilo efter ÄP?
Ja, det blev ett + :) ett delmål avklarat, men många kvar *puh*
Då antar jag att mitt första försök kan räknas som att vara över nu. Jag började blöda i morse, sparsamt men precis som när jag får min mens. Blöder nu ordentligt så det är väl över nu.
Ville så gärna och det gör så ont att ha misslyckats.
Lycka till alla ruvare och ni som plussat <3
Nu börjar jag bli väldigt nervös för morgondagens ÄP. Kan inte ni berätta hur ni tyckte att det var? Var det smärtsamt? Var det bättre eller sämre än ni förväntat er? Vad var värst?
Har redan så ont av att gå och cykla, allmänt skumpande så är väldigt rädd då läkare sa att de antagligen blir tvungna att trycka på min mage då den ena äggstocken ofta gömmer sig. Bara VUL i sig gjorde ont när den stötte emot.
Grattis!!!
Nu börjar jag bli väldigt nervös för morgondagens ÄP. Kan inte ni berätta hur ni tyckte att det var? Var det smärtsamt? Var det bättre eller sämre än ni förväntat er? Vad var värst?
Har redan så ont av att gå och cykla, allmänt skumpande så är väldigt rädd då läkare sa att de antagligen blir tvungna att trycka på min mage då den ena äggstocken ofta gömmer sig. Bara VUL i sig gjorde ont när den stötte emot.