• Cutiemommy

Nedräkning RUL

Nedräkning tilll RUTINULTRALJUD!!!!!!!!!!!! Hur många dagar har ni kvar?

• Svar på tråden Nedräkning RUL
  • TvåBarnsMamma

Ska in på rul i dag. Enligt ultraljud vi gjorde pga blödningar ska jag vara vecka 16+1 i dag. Men enligt senaste mens 18+5. Är sjukt nervös. Då jag knappt har någon mage alls förutom en liten kula på morgonen då man är så kissenödig.

• Nykär15
    _Lini skrev 2017-07-07 07:26:42 följande:

Rul om några timmar :)

Hur gick det?

Estor skrev 2017-07-07 21:48:11 följande:

Haft rul idag. Fin liten bebis :D

Grattis, vad skönt!

TvåBarnsMamma skrev 2017-07-10 03:53:30 följande:

Ska in på rul i dag. Enligt ultraljud vi gjorde pga blödningar ska jag vara vecka 16+1 i dag. Men enligt senaste mens 18+5. Är sjukt nervös. Då jag knappt har någon mage alls förutom en liten kula på morgonen då man är så kissenödig.

När gjorde du UL som sa att du var kortare gången? Är det tidigt de mäter så är det ju oftast mycket svårare och lätt att mäta fel. Kommer säkert gå jättebra idag! 

Min mage är stor...tredje barnet och har gått upp en del redan. Har RUL på torsdag..såklart nervöst. Hade MA i v 13 förra året så denna graviditet har vart väldigt nervös...

• TvåBarnsMamma

Gjorde ett vul 9+3 och i dag var de dags för rul. Barnmorskan ville inte flytta mig efter jag varit på vul så enligt henne skulle jag i dag varit v 18+5 men enligt vul 16+1. Men ul visade 15+4 vilket jag trodde utifrån när jag testade positivt.

Man kunde inte göra någon screening av organen, så ska tillbaka om några veckor. Hon såg inte könet fullt ut men hon anade att de var en pojke, de var hennes gissning då de inte var super tydligt.

Har två pojkar sedan innan och ser framemot en lillebror till.

• ph8205

Var på vårt efterlängtade RUL idag Allt såg fint med tvillingarna, enligt huvudmått så var tvilling 1 +9 dagar och tvilling 2 -1 dag men i kroppen så var de lika i storlek och enligt veckor/dagar vi är i =v.19+4

Så skönt att äntligen ha gjort RUL

• princess77

Har RUL nästa tisdag så 6,5 dygn kvar nu. Är så nyfiken på vem det är som gömmer sig därinne :) Spelar ingen roll om det är en lillebror eller lillasyster även om det hade varit kul med en liten tjej i familjen.

Bara bebisen är frisk och mår bra så är jag nöjd :)

• Nykär15

Härligt med lyckade RUL tjejer! Hjärta

Jag har mitt i morgon kl 08.00...börjar bli bra nervös nu. 

• princess77
    Nykär15 skrev 2017-07-12 08:46:25 följande:

Härligt med lyckade RUL tjejer! 

Jag har mitt i morgon kl 08.00...börjar bli bra nervös nu. 

Lycka till!! Kommer gå jättebra! Skall ni ta reda på kön?
  • Nykär15
    princess77 skrev 2017-07-12 09:46:11 följande:
    Lycka till!! Kommer gå jättebra! Skall ni ta reda på kön?
    Nej vi kommer inte ta reda på kön, vill ha den överraskningen på förlossningen Hjärta
  • princess77
    Nykär15 skrev 2017-07-12 09:52:38 följande:

Nej vi kommer inte ta reda på kön, vill ha den överraskningen på förlossningen 

Ok,mysigt det med :)

Vi kollade inte förra gången men denna gången vill jag veta ( och storebror).

Skall bli så spännande,magkänslan säger tjej denna gången men en lillebror är lika välkommet!
Svar på tråden Nedräkning RUL