• Nathaliieee

Clearblue veckoindikator visar fel

Hade min senaste mens den 10/5 och äl den 24/5. Plussade 5/6 och köpte ett Cb veckodigitalt 7/6 fick då gravid 1-2 veckor.

Enligt preglife appen så är jag 5+2 idag men igår så tog jag ett till veckodigitalt vid lunch och det visade fortfarande 1-2 ville ju se 3+. Är nu så rädd att allting inte är som det ska vara där inne i magen :(

Någon som har varit med om nånting liknande där det har slutat bra med ett friskt litet barn?

Känner mig så dum som testade igår för nu kan jag inte sluta tänka på att det kan vara missfall pågång. Vill gå och köpa ett nytt test men vågar inte.....

• Svar på tråden Clearblue veckoindikator visar fel
  • Nykär15

Finns flera trådar om detta om du söker med sökfunktionen i forum. Det går inte följa en graviditets utveckling med dessa test, spannet är rätt stort för när de slår om och allt beror på koncentrationen i ditt urin samt hur högt just ditt hcg är, den nivån varierar från gravid till gravid. Säkrast är att ta blodprov, går beställa via Werlabs, ta ett där och sen ett nytt inom nån vecka så kan du lättare se exakt om allt är bra. 

Jag fick 3+ när jag var 6+0 nu denna gången. Testade iofs bara med ett digitalt på BIM 4+0 och fick då 2-3 och sen väntade jag alltså två veckor. Att få 3+ har jag förstått att de flesta får först efter 6+0, sen kanske du borde fått 2-3 nu iaf, men det betyder verkligen inte att det är något fel på din graviditet. Den visar ju fortfarande gravid, eller hur? Glad

• MMX86

Jag tog ett med veckoindikator igår, och i foldern står det att det ska tas med morgonurin för att man ska kunna lita på veckorna :) så om du tig det vid lunch så kanske det är det som spökar?

• Nykär15
    MMX86 skrev 2017-06-16 12:31:15 följande:

Jag tog ett med veckoindikator igår, och i foldern står det att det ska tas med morgonurin för att man ska kunna lita på veckorna :) så om du tig det vid lunch så kanske det är det som spökar?

Fast många får starkare test och mer koncentrerat urin på dag/kvällstid. Sån är jag, får alltid ljusare resultat på morgonurinet så tycker det är konstigt när de säger så. Är man efter dagen för beräknad mens så kan man ju ta när som på dagen står det med på de flesta märken. 
  • syntharen
    Nykär15 skrev 2017-06-16 12:40:30 följande:

Fast många får starkare test och mer koncentrerat urin på dag/kvällstid. Sån är jag, får alltid ljusare resultat på morgonurinet så tycker det är konstigt när de säger så. Är man efter dagen för beräknad mens så kan man ju ta när som på dagen står det med på de flesta märken. 

Ja jag med, morgonkiss funkar inte för mig! Det är alldeles för ljust specielt när jag är gravid för då kissar jag hela natten typ... För mig funkar förmiddagskiss bäst.

Jag tycker dessutom att dom där graviditetstesten borde förbjudas, dom skapar bara oro! Dom kan ju ändå inte visa så exakt som ett ultraljud (som deras reklam i princip säger...)
  • MMX86
    Nykär15 skrev 2017-06-16 12:40:30 följande:

Så kanske det är för dig :) Upplyste dock bara TS om vad det står i foldern på just detta testet.
  • Nathaliieee
    Nykär15 skrev 2017-06-16 12:27:43 följande:

Finns flera trådar om detta om du söker med sökfunktionen i forum. Det går inte följa en graviditets utveckling med dessa test, spannet är rätt stort för när de slår om och allt beror på koncentrationen i ditt urin samt hur högt just ditt hcg är, den nivån varierar från gravid till gravid. Säkrast är att ta blodprov, går beställa via Werlabs, ta ett där och sen ett nytt inom nån vecka så kan du lättare se exakt om allt är bra. 

Jag fick 3+ när jag var 6+0 nu denna gången. Testade iofs bara med ett digitalt på BIM 4+0 och fick då 2-3 och sen väntade jag alltså två veckor. Att få 3+ har jag förstått att de flesta får först efter 6+0, sen kanske du borde fått 2-3 nu iaf, men det betyder verkligen inte att det är något fel på din graviditet. Den visar ju fortfarande gravid, eller hur? 

Har sökt i flera forum och har sett så många olika svar angående det här. Därför blir man nog själv så himla rädd. Borde kanske ta ett nytt veckoindikator om en vecka och se vad jag får då.

Precis som du själv sa att den visar ju fortfarande gravid så borde njuta istället för att gå runt och va rädd för att jag kanske får mf.
  • Nathaliieee
    MMX86 skrev 2017-06-16 12:31:15 följande:

Jaha. Va nog lite för snabb där så hann inte läsa riktigt. Trodde man kunde ta när som efter bim :)

Hoppas att det va det så
  • MMX86
    Nathaliieee skrev 2017-06-16 13:14:16 följande:

Jaha. Va nog lite för snabb där så hann inte läsa riktigt. Trodde man kunde ta när som efter bim :)

Hoppas att det va det så

Punkt nr 3 :)
  • Jsv17

Jag hade en egen tråd om detta då det orsakade stress för mig när jag plussade. Den där jäkla vecko indikatorn borde inte få finnas! Jag fick 1-2 och plussade på dag 36 i min cykel... fick panik helt säker på att jag skulle få missfall första veckorna och förstörde den tiden för mig totalt.

Jag är i v.16 nu och har sett en sprattlande pig bebis med pickande hjärta både på 2 vul och kubul, och baserat på kon datering hafe veckoindikatorn HELT FEL så häng inte upp dig på den!

• Anotherone

Tänk på att den inte räknar på samma sätt som tex barnmorskan räknar.

När appar, sajter och barnmorskan räknar graviditetens längd så utgår man från sista mensens första dag. Clearblue talar om hur många veckor som gått sen befruktningen skedde. Det är två helt olika saker. Befruktningen inträffade förmodligen ungefär 2v efter sista mensens första dag.

• Nathaliieee
    Jsv17 skrev 2017-06-16 15:17:57 följande:

Jag hade en egen tråd om detta då det orsakade stress för mig när jag plussade. Den där jäkla vecko indikatorn borde inte få finnas! Jag fick 1-2 och plussade på dag 36 i min cykel... fick panik helt säker på att jag skulle få missfall första veckorna och förstörde den tiden för mig totalt.

Jag är i v.16 nu och har sett en sprattlande pig bebis med pickande hjärta både på 2 vul och kubul, och baserat på kon datering hafe veckoindikatorn HELT FEL så häng inte upp dig på den!

Åhh va glad jag blev av att läsa din kommentar :) hoppas på att jag snart kan börja njuta av den här graviditeten.

Grattis till er bebis
  • Nathaliieee
    Anotherone skrev 2017-06-16 16:04:24 följande:

Tänk på att den inte räknar på samma sätt som tex barnmorskan räknar.

När appar, sajter och barnmorskan räknar graviditetens längd så utgår man från sista mensens första dag. Clearblue talar om hur många veckor som gått sen befruktningen skedde. Det är två helt olika saker. Befruktningen inträffade förmodligen ungefär 2v efter sista mensens första dag.

Jag jag vet men tycker att den borde ha visat iaf 2-3 veckor. Därför vart jag bara så nojig.
  • Mk93

Nathaliieee, vet att det var länge sen . Men hur gick det för dig??

• Eskobar77

Samma sak har hänt mig idag. Har gjort en IVF och fick tillbaka en blastocyst den 9 juni. Tog ett CB med veckoindikator och fick då 1-2 veckor idag och jag tycker att det borde stått 2-3 veckor. Är nu supernojig över att något är fel...

(¯`°?.¸ stolt mamma ¸.?°´¯)
Svar på tråden Clearblue veckoindikator visar fel