• jwuuulia95

Klänning för tajt för kroppen?

Så jag har flyttat runt väldigt mycket nu dom senaste åren till nya länder vilket har resulterat i att min kropp inte riktigt är densamma och har väl inte hanterat flytten till England jätte bra. Köpte en klänning idag och har ungefär en sån klänning hemma och jag älskar den och när jag kommer hem och testar så får jag ångest. Sitter den för tajt nu när min kropp är förjävlig rent ut sagt? Har påbörjat med yoga och styrketräning igen när min kropp blivit lite bättre men hjälp! Behålla eller lämna tillbaka ?

Sitter den fult? Är jag för tjock för klänningen. Jag har höfter till något enormt som jag har mycket ångest över och heller ingenting jag kan träna bort.. Hjälp.

Ps: ha i åtanke att jag precis ätit mat så det blev ju inte bättre om man säger så.. 

• Svar på tråden Klänning för tajt för kroppen?
  • Lena

Nej men ha ett par trosor med bredare sidor så slipper du att de trycker i och dufår en jämnare siluetts.

• Meriall

Jag skulle nog säga att den sitter för tight för att vara klädsam men det behövs inte så mycket för att den ska sitta snyggt. Typ 5 kg mindre kanske så blir den supersnygg så lämna inte tillbaka. Jag har samma höfter som du och tycker det är snyggt förresten :P Svårt att hitta passande kläder men när man gör det är det bra! Rockabillyklänningar brukar vara jättefint på din kroppsform.

Vill du ha den utan att gå ner lite så ta figurformande underkläder under så blir det nog bra.

• Anonym (O)

Lämna tillbaka. Det är inte din kropp det är fel på, det är fel storlek på klänningen.

• Froken Lokens

Jag tvivlar på att du går runt med armarna i vädret sådär, det ger en slankare siluett.

• jwuuulia95
    Froken Lokens skrev 2017-06-16 19:05:12 följande:

Jag tvivlar på att du går runt med armarna i vädret sådär, det ger en slankare siluett.

När fan var det armarna man skulle kolla på hahahah ! Jag gjorde det eftersom jag är alldeles för kort så var tvungen att stå på två och dessutom hålla i mig i någonting m det nu var så viktigt.
  • jwuuulia95
    Guggie Voops skrev 2017-06-16 18:53:23 följande:

I mitt tycke är den för liten. Tyget veckar och drar sig.

Det är för att jag gjorde det så och om jag fixar till det så blir det inte så ! :)
  • Butterfly80

Jag tycker att du har en jättefin kurvig kropp, men att klänningen är för liten. Om du byter till en storlek större blir det supersnyggt.

• Froken Lokens
    jwuuulia95 skrev 2017-06-16 19:08:12 följande:

När fan var det armarna man skulle kolla på hahahah ! Jag gjorde det eftersom jag är alldeles för kort så var tvungen att stå på två och dessutom hålla i mig i någonting m det nu var så viktigt.

Men snälla du, kroppen får en helt annan siluett när du sträcker ut den sådär!
Svar på tråden Klänning för tajt för kroppen?