• jwuuulia95

Klänning för tajt för kroppen?

Så jag har flyttat runt väldigt mycket nu dom senaste åren till nya länder vilket har resulterat i att min kropp inte riktigt är densamma och har väl inte hanterat flytten till England jätte bra. Köpte en klänning idag och har ungefär en sån klänning hemma och jag älskar den och när jag kommer hem och testar så får jag ångest. Sitter den för tajt nu när min kropp är förjävlig rent ut sagt? Har påbörjat med yoga och styrketräning igen när min kropp blivit lite bättre men hjälp! Behålla eller lämna tillbaka ?

Sitter den fult? Är jag för tjock för klänningen. Jag har höfter till något enormt som jag har mycket ångest över och heller ingenting jag kan träna bort.. Hjälp.

Ps: ha i åtanke att jag precis ätit mat så det blev ju inte bättre om man säger så.. 

• Svar på tråden Klänning för tajt för kroppen?
  • Solstråle0001

Kanske skulle se snyggt ut med en kort svart kavaj över tänker jag! Själv är jag ingen kavajmänniska fast på andra kan det se riktigt snyggt ut ;)

• Anonym (Trivs med dig själv)

Ni som säger att klänningen är för liten, vad baserar ni det på? Har ni nånsin haft på er för små kläder? Här ni då upplevt att det fanns så mkt tyg kvar att det kunde bli bubbelveck?

Den är ju Uppenbarligen inte för liten!!

Jisses...

Lyssna inte på råd från människor som inte ens kan avgöra om ett plagg är för stort eller för litet.

• Jennie med ie

Det går inte att avgöra via bilderna hur klänningen ser ut på dig när du går eller sitter eller rör dig normalt. Men sitter den inte bra då är det nog inte storleken det är fel på utan modellen eller underkläderna du har på dig. Det sistnämnda kan göra stor skillnad.

Är du själv osäker på riktigt - lämna tillbaka.

Är du egenrligen bara ute efter bekräftelse och komplimanger kring din kropp - vad du gör med just denna klänningen spelar ingen roll.

• Dumbledore
    Anonym (Trivs med dig själv) skrev 2017-06-17 23:40:05 följande:

Ni som säger att klänningen är för liten, vad baserar ni det på? Har ni nånsin haft på er för små kläder? Här ni då upplevt att det fanns så mkt tyg kvar att det kunde bli bubbelveck?

Den är ju Uppenbarligen inte för liten!!

Jisses...

Lyssna inte på råd från människor som inte ens kan avgöra om ett plagg är för stort eller för litet.

Beror ju på materialet också, en trikåklänning som är för trång (inte så trång att den måste bändas på plats med skohorn alltså) korvar sig gärna, eftersom den brukar halka omkring på kroppen. Sen kan en klänning vara för liten för att sitta snyggt, även om den går på kroppen utan större åthävor. Jag kan få på mig en klänning i storlek 36, men den sitter inte snyggt, utan hasar upp om den är tight.
  • fluu

Du är jättefin!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Fel)

Du borde gå ner i vikt igen.. Kroppen är för stor för klänningen.

• Anonym (Fel)
    Anonym (Trivs med dig själv) skrev 2017-06-17 23:40:05 följande:

.

Det är snyggt att ha tajt klänning om du är fit. Har du massa trivselkilon som TS ska du hitta en klänning som inte framhäver kroppen.

Finns inget fulare än feta damer i tajta kläder. Det är så billigt och bara fel.

Det är inte snällt att säga till TS att hon ser bra ut så att hon sedan skämmer ut sig på festen..Hon skrev här för att få ärliga svar så sluta ljug.
  • Solarn

Absolut en storlek för liten, den korvar sig och ser ut att töjas, en storlek större kommer att sitta tajt på rätt sätt. Inget fel på kroppen alltså, bara på storleken i klänningen.

• klyban

Är det meningen att det ska vara dessa veck på klänningen?
    Skulle lämnat tillbaka enbart av den orsaken. då jag tycker det inte ser ut och vara rätt.
    Sen vad orsaken är spelar mindre roll.

Svar på tråden Klänning för tajt för kroppen?