• Anonym (Ts)

Vad provoceras du av?

Vad provoceras du av? Stort och smått.

Har själv dålig självkänsla, något jag är medveten om men oförmögen att göra nåt åt. Eller, jag vet inte vad jag ska göra åt det, rättare sagt. Och jag har märkt att jag provoceras av de som har en stark självkänsla, som är lyckliga, som anser sig själva vara viktiga och får ta plats. Jag beundrar dem vansinnigt mycket samtidigt som det provocerar mig väldigt mycket. Framför allt provoceras jag av dem som är ganska medelmåttiga, men som är väldigt lyckliga och nöjda med det, och som trots att de själva kanske inte har finaste huset eller bästa karriären har känslomässigt råd att genuint glädjas åt andra och inte jämföra sig själva eller se ner på det de själva har. Skulle så gärna vilja vara en sån person.

• Svar på tråden Vad provoceras du av?
  • Anonym (Ulrika)

Folk som klär sina barn i prinsessklänningar och hårband med rosetter och skit.

Lantisar som säger till exempel saker som att kvinnor inte kan köra bil.

Så, könsroller alltså...

• Agaton
    Anonym (Ulrika) skrev 2017-06-17 18:24:21 följande:

Folk som klär sina barn i prinsessklänningar och hårband med rosetter och skit.

Lantisar som säger till exempel saker som att kvinnor inte kan köra bil.

Så, könsroller alltså...

Kvinnor kan definitivt inte köra bil eller spela fotboll etc. Notera "fittstimsinvasionen" hos radio- och Tv-sporten. Först lyssnar man på Hasse Backe när han analyserar spelet och därefter kommer absolut ingenting från den kvinnliga "experten" Hennes enda bidrag och kvalifikation är utrustningen mellan benen.
  • Anonym (S)

Jag provoceras av folk som tror att de är såååå självständiga, som också tror att välfärdssystemet fungerar i sverige och att sverige är ett sååå bra land..

De som inte vet hur saker fungerar egentligen när man hamnar med en oframforskad obotlig sjuldom.

Den som tror att vården är bra.. nej det är bara ett ekonomiskt spel...

Var ödmjuka inför era relationen ni vet aldrig när det är just ni som hamnar i denna svåra sits och är beroende av släkt och vänner både fysiskt, psykiskt och ekonomiskt...

• zoolook1
    Agaton skrev 2017-06-17 18:15:20 följande:
    350 000 pensionärer som (flertalet) arbetat i hela sina liv och nu tvingas leva på fattigdomsgränsen i Sverige. Samtidigt vräker vi ut miljarder på lycksökande migranter som glider in på ett bananskal utan att på något vis ha bidragit till välfärdssystemet och i (alltför) många fall aldrig kommer att göra det. Detta är inte bara en åsikt, utan en (provocerande) sanning. Mer pengar till dem som betalat biljett och inga alls till dem som plankat in i Sverige.
    Är det vad du kallar för en "sanning"? Det är ju en högst personlig tolkning av en situation. Knappast i klass med att jorden är rund eller att himlen är blå. Du låter som en marxist som tycker att typ kapitalismens ondska vore någon vedertagen sanning.
  • zoolook1

Det som provocerar mig mest:

Människor som säger saker som de påstår att man egentligen inte "får säga". Om man då säger emot personen så har man bara bekräftat personens tes.

• Anton Chigurh

Jag provoceras nåt oerhört när jag beklagar mig öfver min rövsvett och folk kommer med kommentarer som tex:

"Du får väl röra dig mindre, så du inte transpirerar så förbannat mycket"

VA FAN, liksom !!! .... Jag måste väl få röra på fläsket i den omfattningen som jag finner lämplig för tillfället. Och IFALL jag då känner för att beklaga mig och tycker lite synd om mig själv, så skall alla dessa förbannade fiolhuvuden trycka ner mig i skiten och och tala om för mig att jag minsann är en gnällig jävel som skall vara tacksam för att jag har tak över huvudet.

Fan.

Jag......tycker....det är provocerande.

Mvh. //Anton

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (ex libris)
    Agaton skrev 2017-06-17 18:32:08 följande:
    Kvinnor kan definitivt inte köra bil eller spela fotboll etc. Notera "fittstimsinvasionen" hos radio- och Tv-sporten. Först lyssnar man på Hasse Backe när han analyserar spelet och därefter kommer absolut ingenting från den kvinnliga "experten" Hennes enda bidrag och kvalifikation är utrustningen mellan benen.
    Om kvinnor inte kan köra bil, varför är det män som orsakar 15/16 dödsfall genom att köra på oskyddade trafikanter? Hur kass är ni då liksom?

www.vibilagare.se/nyheter/manliga-forare-farligare-an-kvinnliga-29894

"Vi vet att män kör mer bil än kvinnor, men det förklarar inte den kraftiga överrepresentationen för män som förare vid olyckorna, säger hon."

Finns även forskning på hur folk kör hyrbilar i UK som visar att kvinnor kör fortare än män men att männen ändå har fem gånger högre risk att orsaka olyckor. Ändå anser dubbelt så många män som kvinnor att de är "väldigt säkra förare"

LOL LOL LOL

www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/90505/data-suggests-women-drivers-speed-more-than-men

Vad män tror är en sak, fakta är något helt annat. Ställ dig nu i hörnet och skäms med de andra fördomsfulla idioterna när du vet hur det faktiskt är.
  • Ullejumper

Jag provoceras av folk som är lyckligt lottade men inte förstår det och inte är ödmjuka.

Och när mina barn skiter i att jag pratar med dem. Så j-a arg blir jag!! (De är 3 och 6...)

• Anonym (Varit så)

TS,ändra din tankesätt.Ingen är alltid lycklig.Tänk positivt istället,om dig om vad du faktiskt har.Då blir det ändring.

• Anonym (Provocerad)

Jag provoceras av folk som inte uppfostrar sina barn. Så sedan får allmänheten dras med odrägliga ungar ute i samhållet som inte kan uppföra sig. Se till att ha någon jäkla struktur på tillvaron och vanliga jäkla uppföranderegler för ungarna eller låt bli att yngla av er!

Svar på tråden Vad provoceras du av?