• Anonym (Ts)

Vad provoceras du av?

Vad provoceras du av? Stort och smått.

Har själv dålig självkänsla, något jag är medveten om men oförmögen att göra nåt åt. Eller, jag vet inte vad jag ska göra åt det, rättare sagt. Och jag har märkt att jag provoceras av de som har en stark självkänsla, som är lyckliga, som anser sig själva vara viktiga och får ta plats. Jag beundrar dem vansinnigt mycket samtidigt som det provocerar mig väldigt mycket. Framför allt provoceras jag av dem som är ganska medelmåttiga, men som är väldigt lyckliga och nöjda med det, och som trots att de själva kanske inte har finaste huset eller bästa karriären har känslomässigt råd att genuint glädjas åt andra och inte jämföra sig själva eller se ner på det de själva har. Skulle så gärna vilja vara en sån person.

• Svar på tråden Vad provoceras du av?
  • Anonym (.)

Provoceras av folk som har barn som försummas på olika sätt t.ex. ekonomiskt, och så har de råd till snus, cigg, sprit o fin bil/mc/dyr hobby... Men till barnen finns knappt pengar till en innebandyklubba

• Anonym (Sinne)

Jag provoceras av människor som inte kan hantera pengar, tänk lyxfällan-style. De som kan köpa cigaretter, dyra skönhetsprodukter och äta frukost/lunch/middag ute varje dag men har inte råd att betala hyran eller köpa nya kläder till barnen. Sedan lånar de pengar till höger och till vänster som de aldrig betalar tillbaka, samt har skulder hos kronofogden.

Gah.

• Anonym (ex libris)

Jag provoceras av vuxna människor som skryter med sin okunnighet och stoltserar med sina fördomar, när en genomsnittlig 7-åring med surfplatta skulle kunna ta reda på fakta och bli klokare än de på fem minuter.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Varit så) skrev 2017-06-17 20:29:09 följande:

TS,ändra din tankesätt.Ingen är alltid lycklig.Tänk positivt istället,om dig om vad du faktiskt har.Då blir det ändring.

Tack!!
  • Anonym (sucket)
    Agaton skrev 2017-06-17 18:32:08 följande:
    Kvinnor kan definitivt inte köra bil eller spela fotboll etc. Notera "fittstimsinvasionen" hos radio- och Tv-sporten. Först lyssnar man på Hasse Backe när han analyserar spelet och därefter kommer absolut ingenting från den kvinnliga "experten" Hennes enda bidrag och kvalifikation är utrustningen mellan benen.
    jag provoceras av uppenbara troll, förr hade dom iallafall lite klass..
  • opartiskapartiska
    Anonym (Ulrika) skrev 2017-06-17 18:24:21 följande:

Lantisar som säger till exempel saker som att kvinnor inte kan köra bil.

och så kommer..

vänta...

här:
    Anonym (ex libris) skrev 2017-06-17 20:05:33 följande:
    Om kvinnor inte kan köra bil, varför är det män som orsakar 15/16 dödsfall genom att köra på oskyddade trafikanter? Hur kass är ni då liksom?

www.vibilagare.se/nyheter/manliga-forare-farligare-an-kvinnliga-29894

"Vi vet att män kör mer bil än kvinnor, men det förklarar inte den kraftiga överrepresentationen för män som förare vid olyckorna, säger hon."

Finns även forskning på hur folk kör hyrbilar i UK som visar att kvinnor kör fortare än män men att männen ändå har fem gånger högre risk att orsaka olyckor. Ändå anser dubbelt så många män som kvinnor att de är "väldigt säkra förare"

LOL LOL LOL

www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/90505/data-suggests-women-drivers-speed-more-than-men

Vad män tror är en sak, fakta är något helt annat. Ställ dig nu i hörnet och skäms med de andra fördomsfulla idioterna när du vet hur det faktiskt är.

Snacka om självmål Skrattande
  • absalon

Kvinnor, som kör bil bättre än jag gör själv, provocerar mig alldeles förskräckligt. Har inte i trafiken att göra.
    Sak samma med kärringar, som skjuter bättre än jag själv under älgjakten.

• Anonym (Hans)
    Anonym (Ts) skrev 2017-06-17 14:21:54 följande:

Vad provoceras du av? Stort och smått.

Har själv dålig självkänsla, något jag är medveten om men oförmögen att göra nåt åt. Eller, jag vet inte vad jag ska göra åt det, rättare sagt. Och jag har märkt att jag provoceras av de som har en stark självkänsla, som är lyckliga, som anser sig själva vara viktiga och får ta plats. Jag beundrar dem vansinnigt mycket samtidigt som det provocerar mig väldigt mycket. Framför allt provoceras jag av dem som är ganska medelmåttiga, men som är väldigt lyckliga och nöjda med det, och som trots att de själva kanske inte har finaste huset eller bästa karriären har känslomässigt råd att genuint glädjas åt andra och inte jämföra sig själva eller se ner på det de själva har. Skulle så gärna vilja vara en sån person.

Jag är en sån person. Det är bara att bli det.

Jag kan verkligen inte förstå varför man skulle tävla med vänner om vem som har snyggaste huset. Det är ju bara trevligt om man har det fint när man är bortbjuden.
Svar på tråden Vad provoceras du av?