• Linda2barnsmamma

Nyplussad med nr 3 ! :)

Hejsan alla.

Jag och min man , 27 o 28 år har försökt ett par månader med nr 3. Har två flickor födda 2010 o 2011.

För 1 vecka sedan plussade vi. Tror jag är i max v 6 då jag inte haft så mycket symptom o även en pytteliten blödning för några veckor sedan.

Det är ca 9 månader sedan jag slutade med p sprutan och har bara haft 1 enda blödning under dessa månader som varade i 3 dagar.

Så nu börjar dessa "oroliga" veckor fram till v.12... Även om det är 3e så känner jag mig helt ny i det här igen. :)

Häng på ! Oavsett första andra tredje med flera

• Svar på tråden Nyplussad med nr 3 ! :)
  • Frida78

Jag är också gravid med nr 3 och det kändes så härligt tills för ca en vecka sedan när alla symtom försvann. Känner verkligen ingenting längre, var lite illamående och hade motvärk tidigare. Har VUL på onsd och ska då kolla hur allt står till. Tror faktiskt inte det kommer bli så positivt.

Precis som du skriver så känner man sig minst lika orolig och är "nybörjare" även vid trean.

Lycka till för oss båda :)

• carro86

Bf februari? Vill ni vara med i hemlig fb grupp? FebruariMammor2018. Pm till mig

• Linda2barnsmamma
    Frida78 skrev 2017-06-25 17:54:46 följande:

Jag är också gravid med nr 3 och det kändes så härligt tills för ca en vecka sedan när alla symtom försvann. Känner verkligen ingenting längre, var lite illamående och hade motvärk tidigare. Har VUL på onsd och ska då kolla hur allt står till. Tror faktiskt inte det kommer bli så positivt.

Precis som du skriver så känner man sig minst lika orolig och är "nybörjare" även vid trean.

Lycka till för oss båda :)

Jag håller verkligen tummarna för er :)

Ja än så länge känner ja växtvärken , speciellt om ja ställer mig upp för snabbt.. men ja går även varje dag och tänker negativa tankar trots att man ska vara glad..

Jag har tid runt 20 juli... så bara bita ihop tills dess... urk

:P
  • Linda2barnsmamma
    carro86 skrev 2017-06-25 19:04:53 följande:

Bf februari? Vill ni vara med i hemlig fb grupp? FebruariMammor2018. Pm till mig

Japp februari blire nog... jag har faktiskt inte fb så ja håller mig kvar här. Tack för frågan :)
  • Cizzi86

Hej!jag plussade med tredje i tisdags, 27, bim-3. Bf enligt min app är 8 mars, vilket är min födelsedag. Lite roligt :P har två pojkar födda 10 och 12 sen innan men det är med en annan pappa. Såå glad att vi ska skaffa ett eget jag och min sambo!gick superfort oxå. Tog ur spiral i slutet av maj, fick mens ett par dar senare och så gravid på första ägglossningen:D kan nog klassa mig som ganska fertil. Pojkvännen trodde det skulle ta längre tid så han blev lite chockad. Då hade jag ändå varnat att det kan gå fort. Känner som du att detta är lite nytt trots två tidigare graviditeter och mer orolig denna gången av nån anledning. Ska bli superkul att få göra det igen och med min sambo som inte har några sen innan!

• Linda2barnsmamma
    Cizzi86 skrev 2017-07-01 18:26:51 följande:

Hej!jag plussade med tredje i tisdags, 27, bim-3. Bf enligt min app är 8 mars, vilket är min födelsedag. Lite roligt :P har två pojkar födda 10 och 12 sen innan men det är med en annan pappa. Såå glad att vi ska skaffa ett eget jag och min sambo!gick superfort oxå. Tog ur spiral i slutet av maj, fick mens ett par dar senare och så gravid på första ägglossningen:D kan nog klassa mig som ganska fertil. Pojkvännen trodde det skulle ta längre tid så han blev lite chockad. Då hade jag ändå varnat att det kan gå fort. Känner som du att detta är lite nytt trots två tidigare graviditeter och mer orolig denna gången av nån anledning. Ska bli superkul att få göra det igen och med min sambo som inte har några sen innan!

Vad roligt. :)

Intressant att se vad 3e barnet blir. Vi har ju 2 av varje du o ja. .

Ja detta känns helnytt, livrädd för att det inte lever eller att det är något annat fel... herregud ja har ju gått igenom detta 2 GÅNGER !! Ändå lika fjantig.

Ja har bf runt 1 mars. Då fyller jag ;) lite kul..

Kul att ha några att följas åt med , med alla dessa funderingar och oroligheter samt glädjen :)
  • Cizzi86

Ja..varför är det så nervöst nu, när vi gjort det två ggr tidigare?är det för att det gått bra då så varför skulle det göra det nu?lr är det för man är äldre nu och det va ett tag sen. Jag är 31 btw. Kan inte komma ihåg att jag va såhär nojig alls i tidigare graviditeter. Idag har jag ringt och bokat ett tidigt ul privat för jag vill veta om det lever. Blir om en månad vid 9+0. Vi ska boka Nipt test ett par veckor efter det har vi tänkt så vill se att det finns ngt därinne innan dess. Min syster kom ner för nipt och det levde inte. Visst..kan ju ske på ett par veckor men vill ändå kolla. Har en bra bit att åka för testet och det är ganska dyrt.
    Hur är det med gravidsymptom?

• Ellie90

Grattis! Vi plussade också nyss med nr 3 ???? Bf 3 mars. Har två flickor -12 & -14.

Lång tid kvar till v 12...

• Linda2barnsmamma
    Cizzi86 skrev 2017-07-03 21:19:43 följande:

Ja..varför är det så nervöst nu, när vi gjort det två ggr tidigare?är det för att det gått bra då så varför skulle det göra det nu?lr är det för man är äldre nu och det va ett tag sen. Jag är 31 btw. Kan inte komma ihåg att jag va såhär nojig alls i tidigare graviditeter. Idag har jag ringt och bokat ett tidigt ul privat för jag vill veta om det lever. Blir om en månad vid 9+0. Vi ska boka Nipt test ett par veckor efter det har vi tänkt så vill se att det finns ngt därinne innan dess. Min syster kom ner för nipt och det levde inte. Visst..kan ju ske på ett par veckor men vill ändå kolla. Har en bra bit att åka för testet och det är ganska dyrt.

Hur är det med gravidsymptom?

Nä ja vet inte vad det är med oss :P ...

Ja ja ska ringa till ultrat jag med .. har dragit mig för det.. nä usch ja vet inte...

Va är nipt?

Brösten spänner o värker till i mellan åt.. börjat bli mer kissenödig o ligamenten drar varje gång ja ställer mig upp så de känns som halva kroppen ska gå av ;)

Hur e de själv ?
Svar på tråden Nyplussad med nr 3 ! :)