Cizzi86 skrev 2017-07-04 10:15:36 följande:
Välkommen Ellie!kul att vi alla har två av samma kön inför denna tredje graviditet. Jobbigt Linda att inte veta vilken vecka man är i.
Jag har typ inte alls ömma bröst vilket jag har för mig va ett väldigt tydligt gravtecken tidigare graviditeter men kanske kommer. Är ju bara 4+4 idag. Guud va man vill att tiden ska gå fort nu samtidigt som man ju vill njuta av sommaren:p
Nipt är ett test där de kollar kromosomavvikelser och sånt. Jag vill utesluta det jag kan för vill föda ett friskt barn. Min syster har ett annorlunda barn och jag ser vilken kamp det kan vara. Vi kommer även få reda på kön om vi vill vilket vi vill. Har inte kollat med nån av de andra men nu känner jag att jag vill veta. Hoppas ju supermycket på en tös men det är ju vad det är:)
Ska ni andra ta reda på kön?
Ja men borde va runt v6 minst ialf nu :)
Jaha.. hos oss heter det Kub test

det kommer vi med göra. Inget emot att få barn med funktionshinder men när man redan har 2 st relativt små barn så känner vi att vi inte kan ge den tid som behövs för ett barn med hinder av något slag.. här görs det i ca v 12 - 15 :)
Ja symtomen kommer och går.. just nu en öm punkt på höger sidan långt ner.. men även det kommer o går..
Min man vill inte kolla könet o ja kan inte kolla det själv för ja kan inte va tyst ;)
Men hoppas på en liten pojke just nu.. :)