• Linda2barnsmamma

Nyplussad med nr 3 ! :)

Hejsan alla.

Jag och min man , 27 o 28 år har försökt ett par månader med nr 3. Har två flickor födda 2010 o 2011.

För 1 vecka sedan plussade vi. Tror jag är i max v 6 då jag inte haft så mycket symptom o även en pytteliten blödning för några veckor sedan.

Det är ca 9 månader sedan jag slutade med p sprutan och har bara haft 1 enda blödning under dessa månader som varade i 3 dagar.

Så nu börjar dessa "oroliga" veckor fram till v.12... Även om det är 3e så känner jag mig helt ny i det här igen. :)

Häng på ! Oavsett första andra tredje med flera

• Svar på tråden Nyplussad med nr 3 ! :)
  • Linda2barnsmamma
    Ellie90 skrev 2017-07-03 21:35:36 följande:

Grattis! Vi plussade också nyss med nr 3 ???? Bf 3 mars. Har två flickor -12 & -14.

Lång tid kvar till v 12...

Vad roligt. Välkommen :)

Ja vi ligger rätt lika allihop med bf. Ja får veta mer exakt när jah varit på ultra .. ja har inget typ o räkna ifrån.. blödde 1 gång sedan nov förra året .. men enligt vecko indikatorn på g-testet så stog det 3+ för 1 vecka sen... :)

Ja det är en eeeeevighet till 12 veckors strecket :)
  • Cizzi86

Välkommen Ellie!kul att vi alla har två av samma kön inför denna tredje graviditet. Jobbigt Linda att inte veta vilken vecka man är i.
    Jag har typ inte alls ömma bröst vilket jag har för mig va ett väldigt tydligt gravtecken tidigare graviditeter men kanske kommer. Är ju bara 4+4 idag. Guud va man vill att tiden ska gå fort nu samtidigt som man ju vill njuta av sommaren:p
    Nipt är ett test där de kollar kromosomavvikelser och sånt. Jag vill utesluta det jag kan för vill föda ett friskt barn. Min syster har ett annorlunda barn och jag ser vilken kamp det kan vara. Vi kommer även få reda på kön om vi vill vilket vi vill. Har inte kollat med nån av de andra men nu känner jag att jag vill veta. Hoppas ju supermycket på en tös men det är ju vad det är:)
    Ska ni andra ta reda på kön?

• Linda2barnsmamma
    Cizzi86 skrev 2017-07-04 10:15:36 följande:

Välkommen Ellie!kul att vi alla har två av samma kön inför denna tredje graviditet. Jobbigt Linda att inte veta vilken vecka man är i.

Jag har typ inte alls ömma bröst vilket jag har för mig va ett väldigt tydligt gravtecken tidigare graviditeter men kanske kommer. Är ju bara 4+4 idag. Guud va man vill att tiden ska gå fort nu samtidigt som man ju vill njuta av sommaren:p

Nipt är ett test där de kollar kromosomavvikelser och sånt. Jag vill utesluta det jag kan för vill föda ett friskt barn. Min syster har ett annorlunda barn och jag ser vilken kamp det kan vara. Vi kommer även få reda på kön om vi vill vilket vi vill. Har inte kollat med nån av de andra men nu känner jag att jag vill veta. Hoppas ju supermycket på en tös men det är ju vad det är:)

Ska ni andra ta reda på kön?

Ja men borde va runt v6 minst ialf nu :)

Jaha.. hos oss heter det Kub test det kommer vi med göra. Inget emot att få barn med funktionshinder men när man redan har 2 st relativt små barn så känner vi att vi inte kan ge den tid som behövs för ett barn med hinder av något slag.. här görs det i ca v 12 - 15 :)

Ja symtomen kommer och går.. just nu en öm punkt på höger sidan långt ner.. men även det kommer o går..

Min man vill inte kolla könet o ja kan inte kolla det själv för ja kan inte va tyst ;)

Men hoppas på en liten pojke just nu.. :)
  • Cizzi86

Det är inte riktigt samma som Kub. Detta ska va mer tillförlitligt och kolla fler saker tror jag. Får dock bekosta det själv men känns värt det.

Ja..är väldigt lite symptom här så man börjar typ tvivla på att man är gravid.trots tre test:P lättare andfådd och sen märker av mitt låga blodtryck ännu tydligare men annars inget. Är väl bra iofs...så länge allt är som det ska.

Ja..visst vore det roligt om vi fick det könet vi inte redan har:)

• Linda2barnsmamma
    Cizzi86 skrev 2017-07-04 19:44:05 följande:

Det är inte riktigt samma som Kub. Detta ska va mer tillförlitligt och kolla fler saker tror jag. Får dock bekosta det själv men känns värt det.

Ja..är väldigt lite symptom här så man börjar typ tvivla på att man är gravid.trots tre test:P lättare andfådd och sen märker av mitt låga blodtryck ännu tydligare men annars inget. Är väl bra iofs...så länge allt är som det ska.

Ja..visst vore det roligt om vi fick det könet vi inte redan har:)

Jaha ja... ja tredje graviditeten o ändå lär man sig nya saker :P

Ja symtomen kommer o går hela tiden. Ja har gjort 3 vanliga test o ett med veckoidikation :) ändå har jag svårt att glädjas ? Får tanken , 2 friska barn , varför skulle de gå bra nu för ? Fast ja borde tänka tvärt om... ne fy..

Ja mannen skulle bli överlyckli. Han tycker det är för mycket flickor här hemma säger han. Det är ju ja , flickorna o sen min lillasyster (16år) vi är fosterföräldrar åt :))
  • bebismys

Hej och grattis! ? har nyligt fått veta att jag är gravid med vår trea också! Har en född -06 Och en -12, så långt mellan alla! Superspännande! Och läskigt med denna oro för mf eller att nåt ska vara fel ????

• Cizzi86

Välkommen bebismys och grattis!!ja, man kan inte göra smileys på familjeliv verkar det som. Blir bara frågetecken så man får köra old school :P

Vad har du för kön på dina två barn?ja, du kör sex år mellan varje du ;) här är det mer en sladdis på gång. Blir sex år mellan denna och min minste men har en ny karl nu oxå.

Visst är det jobbigt med oron för mf, som vi skrivit innan så har jag inte alls för mig att jag va lika orolig med de två första. Kanske för man tänker att varför skulle man ha tur tre ggr. Sen är det inte jättebra att hänga här inne och läsa olika trådar måste jag säga för det gör en mer nojig. Ytterligare en dag framåt nu iaf. God morgon på er!

• Linda2barnsmamma
    bebismys skrev 2017-07-04 23:59:25 följande:

Hej och grattis! ? har nyligt fått veta att jag är gravid med vår trea också! Har en född -06 Och en -12, så långt mellan alla! Superspännande! Och läskigt med denna oro för mf eller att nåt ska vara fel ????

Välkommen o grattis :) ..

Ja visst är det läskigt med alla tankar.. borde ju va enklare efter 2 gånger innan...

Har du en av varje eller samma kön på båda ? :)

Nu får vi försöka hålla positiva tankar framme.. lättare sagt en gjort
  • bebismys
    Cizzi86 skrev 2017-07-05 08:37:50 följande:

Välkommen bebismys och grattis!!ja, man kan inte göra smileys på familjeliv verkar det som. Blir bara frågetecken så man får köra old school :P

Vad har du för kön på dina två barn?ja, du kör sex år mellan varje du ;) här är det mer en sladdis på gång. Blir sex år mellan denna och min minste men har en ny karl nu oxå.

Visst är det jobbigt med oron för mf, som vi skrivit innan så har jag inte alls för mig att jag va lika orolig med de två första. Kanske för man tänker att varför skulle man ha tur tre ggr. Sen är det inte jättebra att hänga här inne och läsa olika trådar måste jag säga för det gör en mer nojig. Ytterligare en dag framåt nu iaf. God morgon på er!

Tack så mycket! :) äldsta är en tjej & yngsta en kille! Så en av varje, spännande att se vad trean blir! ;)

Nä det har du rätt i, kan sätta igång mycket tankar! Men man måste glädjas & ha inställningen att det kommer gå bra!
Svar på tråden Nyplussad med nr 3 ! :)