• Linda2barnsmamma

Nyplussad med nr 3 ! :)

Hejsan alla.

Jag och min man , 27 o 28 år har försökt ett par månader med nr 3. Har två flickor födda 2010 o 2011.

För 1 vecka sedan plussade vi. Tror jag är i max v 6 då jag inte haft så mycket symptom o även en pytteliten blödning för några veckor sedan.

Det är ca 9 månader sedan jag slutade med p sprutan och har bara haft 1 enda blödning under dessa månader som varade i 3 dagar.

Så nu börjar dessa "oroliga" veckor fram till v.12... Även om det är 3e så känner jag mig helt ny i det här igen. :)

Häng på ! Oavsett första andra tredje med flera

• Svar på tråden Nyplussad med nr 3 ! :)
  • bebismys
    kapten bombus skrev 2017-07-06 17:53:02 följande:

Hej!
    Här är en till som är gravid med tredje barnet. Väldigt oplanerat men ibland får en bara tacka för det som livet ger en :)
    Beräknat till 8 mars.
    Jag känner mig rätt lugn, förutom tankegångarna kring hur vi ska lösa allt det praktiska med bil, rum, plugg, ekonomi... Jag håller på och pluggar till zonterapeut och är/skulle bli klar i maj 2018. Vi får väl se om jag kan rodda ihop allt på samma gång, haha.

Vi har en född -12 och en -16.

Grattis! :) oplanerat här också men så välkommet ändå! Har också det praktiska att fundera på, mest ang vårat boende då vi bor trångt redan nu.. men men finns det hjärterum finns det stjärterum ;)

KLart att det skulle vara skönast om du fick bli klar med studierna, men det ordnar sig alltid! :)
  • bebismys
    alexy88 skrev 2017-07-06 08:11:34 följande:

Jag plussade nyligen med nr 3 med, Bf 2/3 i så fall. Haft lite blödningar så vet inte om det levernågon där inne :(

Jag hade blödningar mina två första graviditeter, varav andra flertal gånger och en väldigt kraftig blödning men allt gick bra, hoppas det inte är någon fara för dig heller :)
  • Linda2barnsmamma
    bebismys skrev 2017-07-07 23:22:26 följande:

Okej! Här jag bor erbjuds man bara RUL v18-19 typ, och erbjuds kub om man fyllt 35. Så man får betala privat annars.. hade nästan velat göra det men var så långt bort innan det fanns nån tid :( har du bokat tid?

Här har ja alltid fått en tid för att kolla hur långt gången ja är o sen kub i ca v.14 och sedan rul om man vill :)

Nä har inte bokat nått än.. ska ringa ultra hos bm på måndag o se när det finns tid :)
  • Cizzi86

Samma där jag bor, samma län som bebismys kanske, att man bara får rul inget annat. Har bokat ett privat ul och då är jag i v9+0. Vill ju se att det finns ngt där för ett par veckor senare ska vi ner till gbg(20mil) för att ta nipt test. Läängtar till ul/vul för att verkligen se att det är ngt där

• Tredjebarnet?

Jag har också alltid kunnat göra tidigt ultraljud, i ca vecka 8-9 för att se hjärtslag osv. Tyvärr har två ggr visat MA och en gång en tvillinggraviditet som sen bara blev en.

Kub har jag också gjort varje gång (men jag är ju äldre), fast den här gången funderar jag på NIPT istället.

Men som sagt, dagarna segar sig......

• Sheila123

Plussade BIM +5 denna gången. Det är fjärde graviditeten, genomgick ett avbryt i v.16 den 24 mars. Så nu har vi precis blivit gravida igen. Det är mycket tankar nu. Enligt app blir det ca 11 mars.

• Skrutt 83

Hej tjejer!

Hoppar gärna in här om jag får! Plussade i förrgår och om allt går vägen så får vi vår trea med BF kring 18-20 mars. Har en son född 09 och en dotter född 12 så detta blir en liten sladdis. Jag är så orolig och nervös. Hade missfall/utomkveds i december så nu är jag så orolig att det ska bli samma igen. Hade ev ett mf mellan 1:an och 2:an. Försöker slappna av och tänka positivt med det är svårt. Har vul inbokat till den 27/7, känns som en evighet bort.

Melvin 2009-01-02 & Meya 2012-09-08
  • Sheila123
    Skrutt 83 skrev 2017-07-08 20:38:59 följande:

Hej tjejer!

Hoppar gärna in här om jag får! Plussade i förrgår och om allt går vägen så får vi vår trea med BF kring 18-20 mars. Har en son född 09 och en dotter född 12 så detta blir en liten sladdis. Jag är så orolig och nervös. Hade missfall/utomkveds i december så nu är jag så orolig att det ska bli samma igen. Hade ev ett mf mellan 1:an och 2:an. Försöker slappna av och tänka positivt med det är svårt. Har vul inbokat till den 27/7, känns som en evighet bort.

Har samma ålder på son och dotter som du, 09 och 12!

Förstår din känsla, jag blev så tagen på sängen i våras när jag gjorde UL och de sa att barnet såg sjukt ut. Har man två friska barn så har man inte riktigt föreställt sig det. Nu när jag så gärna vill att allt ska vara bra så oroar jag mig klart för MA bl.a.

Man får helt enkelt ta det med ro.
  • Skrutt 83
    Sheila123 skrev 2017-07-08 21:04:27 följande:

Har samma ålder på son och dotter som du, 09 och 12!

Förstår din känsla, jag blev så tagen på sängen i våras när jag gjorde UL och de sa att barnet såg sjukt ut. Har man två friska barn så har man inte riktigt föreställt sig det. Nu när jag så gärna vill att allt ska vara bra så oroar jag mig klart för MA bl.a.

Man får helt enkelt ta det med ro.

Vad roligt att vi har så lika med barnen! Åh förstår det, beklagar verkligen att ni tvingats genomgå ett sent avbrytande :( kan inte föreställa mig hur tungt det måste ha varit. Är en rädsla jag har också, att något ska vara fel. Ja oron finns ju där hela tiden, först att det inte ska gå vägen och det ska vara något fel. Men man får försöka slappna av så gott det går och tänka positivt
  • Nrk79

Hej!
    Grattis till era plus! Precis nyplussad själv! :) Har en ängel och en liten kille på snart 16 mån. Såååå spännande! Ett syskon på väg!!! Jippi!!! ????????

Svar på tråden Nyplussad med nr 3 ! :)