• Äldre 5 Jul 02:36
    3502 visningar
    6 svar
    6
    3502

    Behöver någon att prata med

    Hej!

    Så jag är i en liten annorlunda situation.

    Jag är 26 år gammal och bor i Australien där jag just nu pluggar för att göra min Bacheloor degree.

    Och för ett år sedan träffade jag min pojkvän, vi klickade direkt och på tredje dejten berättade han för mig att han har varit gift och har två barn, två pojkar på 3 och 5 år gamla.

    Jag har träffat pojkarna vid flera tillfällen och jag tycker dom är hur härliga som helst!

    Det är bara det att ibland blir det väldigt jobbigt. Då jag själv inte har barn eller ens har haft i tankarna att skaffa barn för tillfället. Men jag vill ändå försöka få detta att fungera, men jag känner att jag skulle behöva ha någon att prata med, spm har vart i en ungefär liknande situation som mig. För känner att jag inte riktigt kan prata med min partner om vissa tankar och känslor jag har kring vårar förhållande och hans barn utan att han tar det på fel sätt.

    Sen kommer även vetskapen att väljer jag att stanna kvar i det här förhållandet så vet jag att komma tillbaka till Sverige är inte en möjlighet längre överhuvudtaget, vilket såklart också får en att tänka på detta extra mycket.

    Ber om ursäkt för lång text, behövde ventilera lite och är det någon som har vart i liknande situation så tar jag mer än gärna emot råd!

    Tusen tack

    Kramar

    Malin

  • Svar på tråden Behöver någon att prata med
  • Anonym­9291
    Äldre 5 Jul 10:28
    #1

    Varför skulle du inte kunna komma tillbaka till Sverige? Din partner håller väl inte fast dig?

  • Äldre 5 Jul 10:47
    #2
    Anonym9291 skrev 2017-07-05 10:28:31 följande:

    Varför skulle du inte kunna komma tillbaka till Sverige? Din partner håller väl inte fast dig?


    Hon menar nog att hon inte kan flytta tillbaka eftersom killen inte är flyttbar pga barnen. Och skaffar de barn ihop där så kan hon inte göra slut och flytta heller som hon kan nu pga att då måste hon lämna barnen där.

    Besöka Sverige kan hon ju göra förstås.
  • Äldre 14 Jul 11:02
    #3

    Han är gift? Redan där skulle man backa. Han har två barn att ta hand om. Vill du verkligen vara delaktig i att förstöra hans familj? Att splittra barnens familj? Det kommer bli svårt att få en bra relation med det i bakgrunden. Barnen är inte dumma och mycket energi kommer att gå åt till att få till en normal situation, om det ens är möjligt. Du kommer ändå alltid leva med det, genom att tvingas ha hans exfru med i bilden alla år. Hans barn kommer alltid vara något de har gemensamt. Du kommer alltid vara nummer två, barnen går först. 

    Du kommer tvingas leva i ett annat land långt hemifrån. Långt från din familj och dina vänner. Du kommer aldrig kunna få en egen kärnfamilj där du slipper andras barn och exfruar att ta hänsyn till. 

    Mitt råd är att springa så fort du kan och lämna honom. Det betyder bara problem och du är ung, värd en kärlek som inte innebär en massa problem. 

  • Äldre 14 Jul 11:16
    #4

    Läste slarvigt, han HAR varit gift. Jag skulle ändå ge samma råd, satsa inte på honom av samma anledningar jag skrev om. Det innebär så många nackdelar att leva med andras barn som man inte har någon föräldrakärlek till och att tvingas ta hänsyn till hans ex och hennes eventuella nya partner och deras barn osv osv....

    Det beror också på hurudan person du är, vad som är viktigt för dig. Har du lätt att anpassa dig till olika situationer, inte är det minsta svartsjuk, villig att sätta dig själv åt sidan för hans barns skull, inte känner dig utanför han och barnens täta band så har du större chans att lyckas. 

  • Äldre 14 Jul 11:16
    #5
    Minna76 skrev 2017-07-14 11:02:25 följande:

    Han är gift? Redan där skulle man backa. Han har två barn att ta hand om. Vill du verkligen vara delaktig i att förstöra hans familj? Att splittra barnens familj? Det kommer bli svårt att få en bra relation med det i bakgrunden. Barnen är inte dumma och mycket energi kommer att gå åt till att få till en normal situation, om det ens är möjligt. Du kommer ändå alltid leva med det, genom att tvingas ha hans exfru med i bilden alla år. Hans barn kommer alltid vara något de har gemensamt. Du kommer alltid vara nummer två, barnen går först. 

    Du kommer tvingas leva i ett annat land långt hemifrån. Långt från din familj och dina vänner. Du kommer aldrig kunna få en egen kärnfamilj där du slipper andras barn och exfruar att ta hänsyn till. 

    Mitt råd är att springa så fort du kan och lämna honom. Det betyder bara problem och du är ung, värd en kärlek som inte innebär en massa problem. 


    Han är ju inte gift.. Han har varigt gift, står det..

    Annars så håller jag med om rådet.. Tyvärr..

    Annars får ni diskutera hur ert liv ska se ut, klarar du av att bo utomlands och bara komma till Sverige lite då å då? Jobb? Bostad? Ekonomi? Ev gemensamma barn? Bonusbarnen? Osv..
  • Äldre 28 Jul 02:12
    #6

    Om du redo att bo kvar där eller ej är ett beslut du måste ta oberoende av honom, det är inte en bra ide att stanna kvar i ett land man inte riktigt trivs i pga en person - det kan ju ta slut, han kan lämna dej osv. Jag bor utomlands sedan många år tillbaka och har både funnit och lämnat och återfunnit kärleken här, men har inte tvivlat på mitt beslut att stanna i detta landet, då jag har många andra anledningar att vara här, nätverk osv.

    Att vara bonusförälder är inte lätt men kan vara såå värt det om man får det att funka! Lycka till! :)

Svar på tråden Behöver någon att prata med