• Anonym (Swing?)

    Swingers, hur ser folk ut?

    Hej!
    Funderar på det här med swingers. Har läst en massa om det och det låter lite lockande. 

    Om man skulle besöka en sådan där klubb, tex den där i Solna hur ser folk ut? 
    Jag har ca 20kg övervikt och min man ser bra ut och har ingen övervikt alls men är inte den vältränade typen heller, passar vi in rent kroppsligt då? Vi är mellan 30-35 så åldersmässigt känns det ju ok. Vi vet inte om vi är redo att ha sex med andra än men tänkte att man besöker en sån klubb och känner av mer, vilket jag har förstått är bra att börja med. Men det stora bekymret jag har är min övervikt, bryr sig andra om det om vi vill börja byta partners lite? Blir det svårt att hitta något par/man som är villiga då?  

  • Svar på tråden Swingers, hur ser folk ut?
  • Anonym (Intresserad)

    Hur många personer brukar det vara på klubbarna? Är det mest par eller singel killar/tjejer?

  • Anonym (Swingers? Fula och feta)
    Anonym (Intresserad) skrev 2017-07-07 20:38:57 följande:

    Hur många personer brukar det vara på klubbarna? Är det mest par eller singel killar/tjejer?


    Där jag var på mitt första och enda swingersklubb -besök var det jämna par. Men jag tror inte det skulle vara ovälkommet med singeltjejer.
  • Anonym (Sugen)
    Anonym (Skulle också vilja prova) skrev 2017-07-07 20:19:12 följande:
    Precis så lägger du upp det. Alltså inte för att knulla andra män utan mer för att kanske knulla inför publik eller med en tjej.

    Hade min fru föreslagit det hade jag gått direkt!
    Hmmm, tror du? Min make är liksom ganska "vanilj" när det gäller sex. Han har sagt att han tänder på tanken att se mig ha sex med någon annan, men det är ju bara fantasi. Jag tror att han skulle tycka annat i verkligheten, därav mina funderingar över hur man egentligen rar upp det!
    Har kollat lite på Par i hjärter och de har öppet i slutet av juli när vi har inbokad resa till Stockholm. Men det kanske är att gå lite fort fram? Vi har inga problem att åka över en helg senare heller.
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Anonym (Stina) skrev 2017-07-07 17:44:55 följande:

    Handlar inte på något sätt om vi inte blev inbjuda till lek utan mer om att paren på klubben saknade den vanliga hyfs och sociala förmåga vi är vana vid från andra klubbar. Även om man inte är intreserad av någon fördjupad kontakt eller att bjuda in till lek kan man hälsa och växla några ord.


    Ni är inte från Stockholm?
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Anonym (Swingers? Fula och feta) skrev 2017-07-07 21:56:37 följande:

    Där jag var på mitt första och enda swingersklubb -besök var det jämna par. Men jag tror inte det skulle vara ovälkommet med singeltjejer.


    På riktigt, när är det någonsin ovälkommet för singeltjejer oavsett?
  • Anonym (Swingers? Fula och feta)
    Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-07-07 22:46:43 följande:
    På riktigt, när är det någonsin ovälkommet för singeltjejer oavsett?
    Det finns ju gang-bang varianter på swinging där en ensam kvinna bjuder in flera män för att få vara i centrum. På en sådan tillställning blir nog inte damen som arrangerar så värst glad över att det kommer fler tjejer, för själva grejen för henne är ju att det inte skall vara konkurrens och få vara ensam i centrum. Där har du ett exempel.
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Anonym (Swingers? Fula och feta) skrev 2017-07-07 22:53:59 följande:

    Det finns ju gang-bang varianter på swinging där en ensam kvinna bjuder in flera män för att få vara i centrum. På en sådan tillställning blir nog inte damen som arrangerar så värst glad över att det kommer fler tjejer, för själva grejen för henne är ju att det inte skall vara konkurrens och få vara ensam i centrum. Där har du ett exempel.


    Haha okej då. Synd om dem.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-07-07 22:44:46 följande:

    Ni är inte från Stockholm?


    Stämmer att vi inte är från Stockholm. Vi bor i Nyköping. Rätt bra läge för en Swinger. Nära till Eskilstuna, Norrköping och Solna. Blir för vår del oftast Norrköping men även Göteborg är vanligt då vi genom åren lärt känna många par i och runt Göteborg och där väljer vi vanligtvis Amante men det händer att det blir Wandas, styrs lite av om det är något tema som lockar och även av vad våra bekanta känner för. Swingland och Tucan Club får också ett och annat besök.
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Anonym (Stina) skrev 2017-07-08 04:51:53 följande:

    Stämmer att vi inte är från Stockholm. Vi bor i Nyköping. Rätt bra läge för en Swinger. Nära till Eskilstuna, Norrköping och Solna. Blir för vår del oftast Norrköping men även Göteborg är vanligt då vi genom åren lärt känna många par i och runt Göteborg och där väljer vi vanligtvis Amante men det händer att det blir Wandas, styrs lite av om det är något tema som lockar och även av vad våra bekanta känner för. Swingland och Tucan Club får också ett och annat besök.


    Okej, tänkte att det är ett vanligt bemötande i Sthlm, att folk inte tar in varandra som människor apropå er dåliga upplevelse där. Ja Nyköping är ju i inlandet så det är närhet till en del städer. Göteborg är fel kust men du menar att alla de fyra är belägna där?
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-07-08 08:43:23 följande:

    Okej, tänkte att det är ett vanligt bemötande i Sthlm, att folk inte tar in varandra som människor apropå er dåliga upplevelse där. Ja Nyköping är ju i inlandet så det är närhet till en del städer. Göteborg är fel kust men du menar att alla de fyra är belägna där?


    Ligger nog lite i att Stockholmare har svårare att släppa in andra. lite samma sak är det på Par i Hjärter. Amante och Wandas ligger i Göteborg. Swingland ligger utanför Köpenhamn och Tucan Club ligger i Almind inte så långt från Lalandia i Billund så det är perfekt med en liten kombinationsresa.
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Anonym (Stina) skrev 2017-07-08 08:57:00 följande:

    Ligger nog lite i att Stockholmare har svårare att släppa in andra. lite samma sak är det på Par i Hjärter. Amante och Wandas ligger i Göteborg. Swingland ligger utanför Köpenhamn och Tucan Club ligger i Almind inte så långt från Lalandia i Billund så det är perfekt med en liten kombinationsresa.


    Lite så tyvärr ja, det är min vardag men man vänjer sig. Du ser, så mycket greppade jag att det låg i Danmark. Swingerssfären är stor och etablerad, många som sysslar med vad jag förstår för att hotta upp det hela. Hur länge har du och din man gått?
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Reptilhjärnor) skrev 2017-07-08 09:06:29 följande:

    Lite så tyvärr ja, det är min vardag men man vänjer sig. Du ser, så mycket greppade jag att det låg i Danmark. Swingerssfären är stor och etablerad, många som sysslar med vad jag förstår för att hotta upp det hela. Hur länge har du och din man gått?


    Jag började för 12 år sedan när min förra man blev sjuk och jag tyckte att klubbar var ett bra sätt att få sexuell tillfredställese på ett smidigt sätt och där alla var medvetna om att det handlar om ren och skör sex och inget annat. Samma sak under sorjearbetet sex utan några krav på relation och sedan för sju år sedan träffade jag min nuvarande man på en fest med LustKammaren. Han har gått på klubbar i över tjugo år så vi viste båda vad vi gav oss in på.
  • Anonym (Reptilhjärnor)
    Anonym (Stina) skrev 2017-07-08 09:27:29 följande:

    Jag började för 12 år sedan när min förra man blev sjuk och jag tyckte att klubbar var ett bra sätt att få sexuell tillfredställese på ett smidigt sätt och där alla var medvetna om att det handlar om ren och skör sex och inget annat. Samma sak under sorjearbetet sex utan några krav på relation och sedan för sju år sedan träffade jag min nuvarande man på en fest med LustKammaren. Han har gått på klubbar i över tjugo år så vi viste båda vad vi gav oss in på.


    Känner mig som rena duvungen här med erfarenheterna som berättas. Okej, ja det kan vara en fördel när man som du va nedstämd, att kunna gå dit ensam (?) och få sexuella behoven fyllda utan motkrav. Låter som din historia var värd att bearbeta på sitt egna optimala sätt. Skönt att det underlättade din situation där och då och dessutom fick en bra utgång med en likasinnad i form av din nuvarande. Glädjande!
  • Anonym (Anna)

    Jag är nyfiken på om det alltid används kondom på klubbarna. Hur skyddar sig de flesta vid oralsex?

  • Anonym (mor)
    Anonym (Swing?) skrev 2017-07-06 14:43:03 följande:

    Hej!
    Funderar på det här med swingers. Har läst en massa om det och det låter lite lockande. 

    Om man skulle besöka en sådan där klubb, tex den där i Solna hur ser folk ut? 
    Jag har ca 20kg övervikt och min man ser bra ut och har ingen övervikt alls men är inte den vältränade typen heller, passar vi in rent kroppsligt då? Vi är mellan 30-35 så åldersmässigt känns det ju ok. Vi vet inte om vi är redo att ha sex med andra än men tänkte att man besöker en sån klubb och känner av mer, vilket jag har förstått är bra att börja med. Men det stora bekymret jag har är min övervikt, bryr sig andra om det om vi vill börja byta partners lite? Blir det svårt att hitta något par/man som är villiga då?  


    Hörde på ett intressant program i radions poddarkiv (verkligheten i P3) och vet inte från vilket datum då jag laddar ner massor/gång MEN det var väldigt intressant! Försök leta reda på det för det var VÄLDIGT informativt och beskrev för- och nackdelar och ev fallgropar........*typ*.
  • Anonym (nyfiken i en strut)
    Anonym (Anna) skrev 2017-07-08 11:50:24 följande:

    Jag är nyfiken på om det alltid används kondom på klubbarna. Hur skyddar sig de flesta vid oralsex?


    Undrar samma för risken för att bli smittad av något borde ju vara överhängande med totala främlingar? Kysser folk varandra tex?
Svar på tråden Swingers, hur ser folk ut?