Postförskott - öppna innan betalning
Två saker du kan göra. Det ena är att ringa posten (PostNord eller vilka det är) och få klartecken från de vad som gäller. Säger de att det är okej att du ska få kolla på innehållet innan så be om namn på den du pratar med. Gå tillbaka till ditt postombud, berätta vad de sagt när du ringt för att klargöra och vem du pratat med (så kan de själva dessutom ringa upp support för att få det bekräftat). Personen i kassan på ditt ombud vill förmodligen inte göra något som kan sätta hen själv i klistret och kanske är osäker på vad som gäller, så har hen någon från ombudets supportcenter som säger att det är okej så går det nog bra.
Får du inte det besked du vill från supportcenter så kan du betala för paketet och öppna det framför personen i kassan. På så sätt har du ett vittne till att du inte fått det du beställde och du kan enkelt anmäla saken. Gör du det direkt dessutom vprde postombudet kunna frysa betalning då det är tydligt ett bedrägeri, alltså ett brott. Kan dock ta en tid innan du får dina pengar tillbaka på detta vis då man först måste utreda saken.