• ThAf

    Gravid bf nov/dec-17 med planerat snitt

    Hej! Undrar om det är fler med bf omkring november, december som ska göra planerat snitt? Tänkte det kunde vara kul att följas åt. Jag är beräknat den 7 december men fick mitt förra planerade snitt 13 dagar innan bf. Detta blir mitt 3:de barn. :)

  • Svar på tråden Gravid bf nov/dec-17 med planerat snitt
  • ThAf
    Normark skrev 2017-10-31 18:57:46 följande:

    Nu har vi fått datumet spikat, det blir måndag 4/12 med BF fredag 8/12. De gör inga planerade snitt på fredagar eller under helgen, så jag ville egentligen ha torsdagen innan. Men de vill verkligen att man ska ha gått 39 fulla veckor så vi kör väl på det då :) 

    Min sambo vet könet men inte jag. Barnmorskan fick skriva på en lapp på RUL ;) 


    Vad kul,då blir det veckan efter oss :) nej det är samma här, inga planerade snitt göra på helgerna. Vad roligt att han fick veta på en lapp:) hur har de funkat då? Är de inte svårt för dig att hålla dig från att fråga eller honom att försäja sig? ;) spännande iaf :) vi har inte kollat på mina 2 äldre barn men denna gång tänkte vi att vi skulle göra det. Även fast jag gillar överaskningen men tänkte att det kunde ha varit roligt att ha gjort det med. Men barnet låg upp med benen & navelsträngen lite i vägen så hon hade svårt att se. Men hon trodde ändå fast de var osäkert att det är en pojke då hon såg nåt litet som stack ut ;) så det återstår att se :)
  • SaraW8305
    ThAf skrev 2017-11-01 11:57:26 följande:

    Kul att det blev på samma dag :) usch ja det låter ungefär som min första också. Har du också bäckenträngsel? Tänkte eftersom hon också fastnade. Hur har du mått/mår under denna graviditet? Vad kul :) jag har 2 pojkar, detta blir förmodligen en till pojke :) är du nervös inför kejsarsnittet? Även fast du gjort det tidigare. Tyckte jag läste att du sovit under snittet, ska du göra det även denna gång isf?


    Japp trångt i nedfarten ;) Oj kräktes som tusingen länge.. och fick foglossning tidigt.. så blev sjukskriven redan i v 26 jobbat inom vården eller kök så hade inte så mkt å välja på. Haft en hel del sammandragningar å förvärkar å va in på förlossningen för 2 v sen för då va de drygt.. Men ingen påverkan på tappen.. Sen har de vart lugnt med förvärkar tills i morse.. då de satte fart.. med brännande känsla i ryggen å härlig mensvärk .. Min pojk som ä 5 år är född i 36+1 ..så man får ha de lite i åtanke. Ja jag har sovit pga en ryggskada.. nu ä ryggen lagad å jag hoppas på å få va vaken :) men får väl va förberedd på å sova.. blev nervös när jag fick tiden de blev så uppenbart då :) Men nu ä de lugnt.. lite spännande är de allt..

    ÄR du nervös? Oj trio i pojkar ;)

    Jag har vart sjukt trött de senaste dagarna å hungrig ( har ätit jättelite under långtid å haft dålig matlust Men nu oh går som en avfallskvarn) .. Å lite klen i psyket lätt till tårar liksom.. ja ja snart är hon här.. Har ni nå namn ?
  • Virrvarr

    Hej på er!

    Jag har BF 17/12 och hoppas på att få mitt planerade snitt. Det är mitt första barn.

    Jag har gått på ett aurorasamtal och imorgon är jag inbokad hos läkare för beslut.

  • SaraW8305
    Virrvarr skrev 2017-11-01 13:18:15 följande:

    Hej på er!

    Jag har BF 17/12 och hoppas på att få mitt planerade snitt. Det är mitt första barn.

    Jag har gått på ett aurorasamtal och imorgon är jag inbokad hos läkare för beslut.


    Åh lycka till i morgon.. är du nervös? Nån speciell anledning till snitt om jag får fråga? :(
  • Virrvarr
    SaraW8305 skrev 2017-11-01 13:46:03 följande:

    Åh lycka till i morgon.. är du nervös? Nån speciell anledning till snitt om jag får fråga? :(


    Tack :) nä inte nervös, var mer nervös över aurorasamtalet.

    Jag har gjort ivf i snart 5 år så jag tar inga risker. Min mamma hade svåra förlossningar så det baseras även på det.
  • LittleSunshine84

    Är inte gravid men fick min son med snitt förra året i november! En jätte bra månad att få sin lille/lilla på :)

    Hade en normal förlossning fram tills jag var öppen 6 cm. Då blev det akutsnitt pga att hans hjärtljud gick upp och ner.

    Snittet gick ändå bra! Det kommer att gå bra för er :)

  • Normark
    ThAf skrev 2017-11-01 12:05:16 följande:
    Vad kul,då blir det veckan efter oss :) nej det är samma här, inga planerade snitt göra på helgerna. Vad roligt att han fick veta på en lapp:) hur har de funkat då? Är de inte svårt för dig att hålla dig från att fråga eller honom att försäja sig? ;) spännande iaf :) vi har inte kollat på mina 2 äldre barn men denna gång tänkte vi att vi skulle göra det. Även fast jag gillar överaskningen men tänkte att det kunde ha varit roligt att ha gjort det med. Men barnet låg upp med benen & navelsträngen lite i vägen så hon hade svårt att se. Men hon trodde ändå fast de var osäkert att det är en pojke då hon såg nåt litet som stack ut ;) så det återstår att se :)
    Jag är ganska säker på att det är en pojke, eftersom pappan är mkt mer engagerad när vi pratar om pojknamn än flicknamn, även om han försöker att inte vara det ;) 
  • Virrvarr

    Var hos läkaren idag och fick mitt snitt beviljat. Skönt att det är klart. Blir den 8 dec då jag är 38+4.

  • mickipicki

    Hej! Jag följer trots att jag har Bf 1/1 2018.
    Har en traumatisk förlossning bakom mig som slutade i urakutsnitt (sövd) med komplikationer efter bl.a. Livmoderinfektion. Är i valet o kvalet vad göra nu: tänkte välja snitt för jag är verkligen traumatiserad sv första men eftersom läkarna säger att man kan nog inte göra tre snitt om man haft en infektion så velar jag (vill väldigt gärna ha ett till barn efter detta). Hjälp!

  • LinaM

    Har BF 23/12, har fått klart med planerat kejsarsnitt men inte datum än. Ska träffa läkare igen på BB 27/11 och då ska jag få ett datum. De har sagt att de generellt gör kejsarsnitt 7-10 dagar innan BF. Första barnet för mig.

Svar på tråden Gravid bf nov/dec-17 med planerat snitt