Ska Sverige införa Euro som valuta?
Tycker ni att Sverige ska införa Euro som valuta?
Tycker ni att Sverige ska införa Euro som valuta?
Ja, det tycker jag
Nej, det tycker jag inte. Jag var dum och röstade ja år 2003 men tack och lov blev det ett nej.
Sverige uppfyller inte heller kraven för att få införa euro så det kommer nog dröja tills det blir aktuellt.
Vet faktiskt inte ens vad jag tycker i frågan (ovanligt!). Jag hade nog överlevt vilket som.
Nej, det tycker jag inte. Tanken med Euro kan hag tycka är väldigt bra och gör en del grejer inom EU handel lättare. Men, det innebär också en stor risk när det gäller finanskriser såsom den vi såg 2008 och de följande åren. Sverige klarade sig relativt bra ändå, av flera faktorer, men hade förmodligen vart i ett sämre läge om vi hade haft Euro.
Vet faktiskt inte.
Som det ser ut just nu kommer vi tvingas till euron vare sig vi vill eller inte...
www.aftonbladet.se/nyheter/a/lP29A/sverige-maste-saga-ja-till-euro-senast-2025
Nä, det var en korkad idé från start att hålla samma räntenivå i så vitt skiljda ekonomier som Tyskland och Grekland.
Nop.
Jag är till och med så hemsk att jag är för ett utträde ur EU alternativt skyddstullar på varor som inte är producerade enligt svenska lagar, regler och arbetsvillkor!
Säger också NEJ och ett utträde ur EU.
Som det ser ut just nu kommer vi tvingas till euron vare sig vi vill eller inte...
www.aftonbladet.se/nyheter/a/lP29A/sverige-maste-saga-ja-till-euro-senast-2025
Självklart ska vi ha euro i Sverige. Är grundligt trött på allt penningväxlande. Dessutom blir "Swexit" (den svenska motsvarigheten till brittiska Brexit) ännu svårare att genomföra om vårt land skaffat samma sig EU-valuta.
När omröstningen var 2003 var jag självklart för.
Då var kursen typ 6-7 kr för en Euro?
idag , med en kurs på 10:- är jag mer tveksam.
Vi kan fundera på hur mycket fattigare svenskarna blivit relativt andra europeer för att vi sa nej då.... die dumme schweden... med ursäkt för den felaktiga tyskan.
Oki. Själv är jag osäker vad som är bäst.
Nej tack! Vi ska bort från hela EU medlemskapet om jag får bestämma. Varför skulle vi frivilligt välja att ge bort en stor del av vår makt över landet till EU? Det är väl ändå bättre att svenska väljare och och svenska politiker får bestämma över vårt land istället för att låta andra EU länder göra det?
Som om inte det vore nog så betalar vi också en ENORM avgift till EU för att ge bort vår makt till dom. Visst, vi får tillbaka en del i form av bidrag, men den delen är mycket mycket mindre än den del vi betalar i avgift. Totalt waste of money.