Inlägg från: pyssel |Visa alla inlägg
  • pyssel

Fel att dejta en fd elev?

Anonym (Läraren) skrev 2017-07-19 08:14:08 följande:

Hon är 16 och jag är 31. Jag vet inte om det kommer bli nåt seriöst eller bara dejtande, men det får man ju se.

Vidrigt, lägg ner. Lägg ner lärarbanan också.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Läraren) skrev 2017-07-19 13:14:08 följande:

Okej. Har de någon form av begåvningshandikapp? Din beskrivning lät nämligen mer som en 12-åring än de 16-åringar jag träffar. Sen vet jag att det kan vara svårt att ta in, men folk är inte sin ålder utan olika 16-åringar kan vara väldigt olika gällande mognad, intressen, m.m.

Det är nog snarare du som är eftersatt på något vis - Med tanke på dina planer och att varken lärarutbildningen eller att få knulla är vikt åt intelligensreserven. "31-åringar kan vara väldigt olika gällande mognad, intressen m.m"
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Marsvin) skrev 2017-07-20 16:55:49 följande:

Roligt att se vad folk tycker!

Det är 10 år mellan mina föräldrar, träffades när dem var 18/28. Blev sambos rätt fort. Gifte sig när dem var 23/33, sen när dem blev 28/38 så fick dem mig.

Idag är dem 55/65 och fortfarande gifta.

Morfars kusin var tillsammans med en som var 15 år äldre.

Min f.d. chef är tillsammans med en som är 20 år yngre.

Lovliga är dem båda, ingen beroendeställning finns längre.

Så vart går gränsen? 10, 13 eller 15 år emellan?

Själv är jag 27,5 år och har aldrig haft förhållande, dejt eller sex. Det tycker folk också är konstigt.

Mina religiösa vänner säger: Inte bo under samma tak eller ha ett o.n.s. innan äktenskapet! Och man gifter inte om sig, om man inte blir änka/änkeman.

Pride-aktivister menar att man ska acceptera all kärlek och gör man inte det ska dra och tiga.

Folk gillar att lägga åsikter om andras kärlek. 

Det var en väldigt oskyldig och enkel syn du har på lärare som suktar efter högstadietjejer. I alla fall om du tror att dina exempel har speciellt mkt med mr Creep att göra.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Sluta) skrev 2017-07-21 00:31:56 följande:

Öh va?

Alla ni som skriker här inne...tror ni verkligen ni hade kunnat hindra era 16 åringar!? Knappast. Vare sig dom djetar 35 eller 50 åringar.

Man gör vad man kan när ens 16-åring har dåliga idéer. Det är mkt jag säger ja men också nej till, till 16-åringen här hemma. Framförallt hade 31-åringen fått det väldigt svårt i arbetslivet, det är där föräldern kan göra det riktigt surt för en sjuk lärare. Tror du de flesta föräldrar utan efterbliven och romantiserad syn på "förälskad i läraren" hade dragit sig för det? Jag kan lova dig att de flesta bryr sig alltför mycket om sina barn för att inte agera mot så störda individer.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Sluta) skrev 2017-07-21 07:56:42 följande:

Men gud! Det finns hur många tjejer som helst som gillar äldre killar. Och varför skulle han vara sjuk!?

Så om era barn skulle säga att dom är gay då skulle ni också protostera för det är ju "sjukt"..herregud. skärp er! En 16 åring bestämmer SJÄLV vem hon ska vara tillsammans med, visst kan ni försöka hindra men det lär bara sluta med bråk och att hon smyger med det vilket är ännu värre.

Är du tonåring själv? Det förklarar i så fall varför du inte ser problemet med en lärare som groomar högstadietjejer och slår till när de går ut nian.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Sluta) skrev 2017-07-21 13:25:33 följande:

Ni snackar skit hela högen. Inte hälften så kaxiga i verkliga livet och era "småungar" både ligger med lärare och äldre män vare sig ni vill det eller ej. Vill en 16 åring ligga med sin fd lärare är det hennes val, inget ni föräldrar har och göra med. Det är just därför detta land är så skevt..en tjej ligger med en kille för att hon vill - föräldrarna får reda på det och ska utöva sin makt så dom skriker våldtäkt.... så är karusellen igång.

Låt som vara. 16 eller 35. Dom bestämmer själva. Vilket jävla övertramp att lägga sig i sin 16 årings sexliv.

Du missar en hel del av det fulla perspektivet - det är den omdömeslöse vuxne som är i fokus för konsekvenserna och den unge för fostran, beskydd och vägledning. Du misstar dig väldigt hur "kaxiga" föräldrar kan vara: På föräldrars initiativ att informera och skollednings initiativ att handla städades nyligen en betydligt yngre förmåga än TS ut från gymnasiet där han hade tillfällig anställning, för vetskapen om hans groomande på högstadiet spred sig dit.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Finns det?) skrev 2017-07-21 14:39:41 följande:

Jag undrar finns det kvinnliga lärare som blir attraherad av sina elever eller existerar sånt bara i sagovärlden?

Nej det är högst verkligt, och som agerar på det också. Mme Macron är väl den mest kända just nu? Skämtar du att du inte vet att det förekommer? Liksom behandlare, socialsekreterare och plitar som går över gränsen.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Finns det?) skrev 2017-07-21 14:52:53 följande:

Har du erfarenhet av det här? finns det någon på denna tråd som har varit med om detta?

Svar ja. Jag har varit på skolor där elever rapporterat till rektor eller elevhälsa om obehagliga flörtiga lärare av båda könen.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (omdömeslöst) skrev 2017-07-21 15:22:00 följande:

Skillnaden var att båda var myndiga

Ja det stämmer. Det var kanske ett dåligt exempel, likväl på kanten att vänta in någon under tre år.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Finns det?) skrev 2017-07-21 15:29:59 följande:

ok så killarna rapporterade detta hur unga var killarna 15-17?

vad för kommentarer fick dom höra?

Ja gymnasiet. Vad är det för detaljer du är ute efter? Märkligt. Annan personal sitter bara med vid samtal med rektor om eleven bett om det.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    Anonym (Finns det?) skrev 2017-07-21 16:10:00 följande:

Är det bara ord som sägs eller har en lärare tafsat? 

Jag trodde aldrig att en kvinna kunde vara kapabel till att göra det här

Det är klart att det finns kvinnor som groomar även fysiskt. (Och svar som är seriösa i trådar som hamnat i sandlådan). "Kladdiga" människor finns av båda könen i yrken där de kan utnyttja att andra är i beroendeställning eller "bara" har en lägre post.
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Fel att dejta en fd elev?