Inlägg från: Anotherone |Visa alla inlägg
  • Anotherone

igångsättning eller snitt

Båda mina barn är födda med "icke-planerade" snitt. Första akut och senaste nu blev tyvärr ur -akut. Men vad jag skulle säga var att jag också tyckte igångsättning kändes som det sämsta alternativet. Nu var jag snittad innan vilket påverkade mitt beslut. Har man ett snitt-ärr så ska man ta det lugnt med värkstimulerande och sånt och det är ju liksom det en igångsättning bygger på. Det är inte kroppen som jobbar utan det är ju konstgjort eller vad man ska säga.

För mig var återhämtningen rätt tuff nu tycker jag. Jag blev i och för sig sövd men jag hade ont trots smärtstillande och TAP-blockad (en sorts bedövning direkt i magen). Min son är född på eftermiddagen och det gick inte alls när de ville ha upp mig på kvällen utan jag kunde inte resa mig ur sängen förrän följande morgon. Att vända sig i sängen gjorde sjukt ont så min man fick hjälpa mig med barnet när jag tex. skulle ligga och amma och det var dags att byta sida.Men läkningen av själva ärret har gått superbra, nu 2 mån senare är det bara ett streck tunnt som en sytråd typ.

Svar på tråden igångsättning eller snitt