Vi som börjar med IVF hösten 2017
Jodå det gick bra. Jag har haft ganska jobbiga äp pga smärta. Får alltid mkt ägg men denna gång ?bara? 16 st. Har ont och är trött men ok. Har gjort tre sk paket så typ 9 färskförsök och några frys...
Jodå det gick bra. Jag har haft ganska jobbiga äp pga smärta. Får alltid mkt ägg men denna gång ?bara? 16 st. Har ont och är trött men ok. Har gjort tre sk paket så typ 9 färskförsök och några frys...
Ja ha.... Rosa lutinus flygning har förvandlats till rött blod nu på morgonen. Det har kommit både på papper, binda och toa.... det är väl bara att kasta in handduken då.... Jag har mensvärk med ryggvärk oxå...
Min man blev helt bestört när jag berättade i morse... :(
Så fruktansvärt jäkla ledsen, jag trodde verkligen på detta denna gången. Jag har verkligen känt i kroppen att detta skulle gå bra... Men ack vad fel jag hade :((
Stort lycka till ni andra! Hoppas det går vägen för er. Jag vet inte om vi ska försöka en sista gång.. får väl se vad kliniken säger.. Kram på er och hoppas att ni alla får känna lycka <3
Hur mår du? Det är snart den 25:e undrar fortfarande varför min testdag är så tidigt
Tack <3 Ja det är hemskt.. inte riktigt fattat det ännu... dum som man är så trodde jag verkligen att vi skulle lyckas denna gång.. det var vårt 2:a försök vi köpte inget paket. Vi fick inte det då jag har högre bmi än 30... Jag har inte testat än... ser ingen mening med det egentligen, men ska ta ett test på fredag och sen ringa kliniken för att se om/när vi kan köra igen...
Än ger vi oss inte utan ett försök till får det bli... trodde dock inte jag skulle behöva ett tredje försök.. Men livet blir verkligen inte som man tänkt sig..
Hoppas din blödning lyser med sin frånvaro!
Tack även ni andra för kram och tankar <3
Livet är hårt!
Har de flesta här inne fått göra stimulerad ägglossning ett antal gånger innan ni fick remissen till ivf? Alltså med Gonal-F sprutor/pergotime-tabletter eller dyl + ägglossningsspruta och sen fått försöka baka barn sänghalmsvägen? Vi testade denna metoden tre gånger på Sophiahemmet innan dom tyckte det var läge att gå ivf-vägen. Trodde det var standard men nu har jag fått för mig att vissa hoppar över den delen helt?
Igår var jag på uppstartsmöte för Ivf och vi ska börja behandling med korta protokollet i januari! Min äggreserv är väldigt bra så kommer få spruta in 112,5 av gonal-f. Är det någon mer här inne som sprutar/sprutat det?
Tack! Vad hände när det inte passade? För få ägg som utvecklades då? Vi har manlig faktor med nedsatt antal i spermier. Men de som finns ska vara utav bra kvalité! Har ni också manlig faktor kanske?
Då var testdagen här och det var givetvis negativt :(
Helt och fullt väntat eftersom jag nu har blött i 4 dagar. Mensen kom igång i full kraft i natt, antar att progesteronet gjort att blödningen var sparsam de första dagarna och att blödningen kom igång ordentligt när jag slutat med dem. Jag ska ringa kliniken idag och berätta testresultat och kolla med dem om/när vi kör igen. Antar att det tidigast bli i januari.
Från botten av mitt hjärta så önskar jag ALLA här inne stort lycka till och jag vill även tacka er för stöd, pepp och fina ord <3
Ni är var och en helt fantastiska som kämpar och slits mellan hopp och förtvivlan. Jag kommer säker titta till er med jämna mellanrum :) Och kommer tillbaka förhoppningsvis som ruvare igen i antingen denna tråd eller någon annan.
ta hand om er allihop! Kram!
Ska göra återföring i morgon med fryst blastocyt. Har nu blivit förkyld och är rädd att det ska påverka negativt. Svårt att läsa sig fram till och fick inte tag i kliniken. Någon som har erfarenhet eller vet som kanske kan stilla min oro ?
Oj tack för info. Hoppas att det stämmer ????
Idag är det så dags för återföring. Har lite ont i magen dock. Jag ?småduttar? med liten dos ovitrelle var 5:e dag och den ger mig duktigt ömma äggstockar. Hoppas på att få tillbaka två fina bladtocyster idag. Sedan är det bara att vänta. Känns så definitivt denna gång i och med att vi tänkt att det hör är sista gången. Vad ska jag göra sedan? Detta har varit en så stor del av vårt liv de senaste åren. Ska vi bara lägga ner eller gå vidare på annat sätt om det inte lyckas nu.
Nu är min testdag äntligen här. Känns samtidigt spännande och skrämmande på samma gång. Pessimisten i mig vägrar to att detta är sant trots att min kropp har skrikit om det i några dagar nu. Oron gnager men är blandad med lycka. För första gången har vi fått se starka dubbla streck. Med vårt kemiska så var de så svaga så svaga . Helt sjukt att tänka att jag faktiskt skulle vara gravid. Vågar inte tro på det.
Tack hörni! Ni har varit ett så stort stöd. Vet inte hur jag hade tagit mig igenom dessa försök om jag inte hade haft tråden att bolla med. Tror fortfarande inte på det och vet inte riktigt hur jag ska hantera det men det kommer väl. Hoppas hoppas att ni också får se era plus snart! All kärlek!
Stort grattis till plusset!!
Ja nu har vi varit och gjort återföringen som var jobbig då de hade svårt att komma in. Nu vilar iallafall två fina blastocyster där inne:). Jag får ovitrelle som extra lutealfasstöd då jag brukar få mens ganska tidigt. Vi är oförklarligt sekundärt barnlösa så de vet inte varför det inte vill sig.... vi har pratat lite om adoption men inte bestämt något.
hoppar in här,är på ruvardag 5 idag om man bortser från et dagen..behandlas på umeåkliniken
jag har pcos och på äp dagen så tog dom ut 28 äggblåsor varav det fanns 26 ägg,11 befruktade blev det,ett till mig på dag 3 efter äp och 8 st som klarade sig till frysen.
nu till frågan,jag har använt lutinus sedan dagen efter äp och har fått sånna kramper på nätterna nu så luften går ur mig,är enbart på nätterna oxå,läkaren skrev ut vaginal gelen åt mig igår men vet inte riktigt om jag vågar byta när min kropp redan är inkörd på lutinus..finns det ngn här som bytt emellan dom?eller som har liknade kramper som mig,och förutom dom biverkningarna så har jag gått upp 4kg och har extremt ömma bröst och en trötthet som inte är utav denna värld...
lycka till er alla
Nu blöder jag. Bara att inse att det inte blev något. Vet inte hur jag ska kunna acceptera att det är över. Typ 7 år av kämpande. Alla försök. Alla förhoppningar och alla besvikelser. Vi blev inte fler. Är så tacksam över vår son men jag trodde alltid vi skulle ha minst två barn. Vad gör vi nu? Ska vi bara lägga ner?
Tjuvtestade idag negativt på rd 11 med 5-dagars. Har testdag 12/12. Vad tror ni är det läge för en sorge-snus? Tror ni man kan lita på att gravtest visar rätt så här nära testdagen eller finns det fortfarande hopp? Har varken mens eller gravkänningar, mer än svagt beigeaktiga flytningar samt pendlar hastigt i humöret mellan vrede, glädje och bedrövelse. Blir ni också hormonella? Igår började jag storböla när tanken på alla vackra människoliv som vandrar runt på jorden dök upp och allas små hjärtan som tickar och kärleken på jorden. Ojoj det e int lätt å va så här laddad av hormoner och press...
Hej allihopa. Har varit frånvarande ett tag. Behövde tänka på annat ett tag å bara vila.. hur går det för er alla?
Jag ska få mens idag, lördag eller söndag. Ska börja med sprutor dag två. Menopur och gonal - f denna gång.. just nu känns det rätt tungt bara.. för minns i början av 2017 då tänkte jag att det här är året jag ska bli gravid. Var exalterad över att få hjälp och komma igång.. nu sitter man här i slutet av 2017 utan ett enda plus i sikte.. :( men ger inte upp såklart.. andra ivf försöket nu.
Nån mer som tar både gonal f och menopur? Hoppas verkligen att den kombinationen ska hjälpa. Nojig varje kväll att jag ska ha fått i mig rätt mängd av menopur. Den e lite krånglig alltså..
Kan inte fatta det. Förra gången fick jag ut 6 ägg. Nu fick jag ut 20 ägg!!! Helt otroligt.. alla där var chockade. Egentligen skulle vi vänta en månad pga risk för överstimulering men då jag har lägre amh värde (1,3) så får jag tillbaka på måndag! Hade jag haft över 3 hade det varit frys direkt å sen vänta en månad! :)