• Pigall

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Nube skrev 2017-09-14 08:07:38 följande:

Spännande, låter som att det kan bli positivt! Har du testat resan? Tror inte flytningar är nåt farligt, det kanske är hormonerna som påverkar kroppen. Hoppas på ett + :)

Tvärnegativt som förväntat:( fortfarande 6 dagar kvar till td men bim i helgen så jag förbereder mig på det. Ser ju inte positivt ut:(
  • Pigall
    Titikaka skrev 2017-09-14 13:57:22 följande:

Vilken test använde du? Jag provade 2 olika på 6 RD, en visada ett svag plus och den andra nej, så det kan beror på det också :)

Testade med predictor early (vet inte om någon har nån erfarenhet av det?) Och de ska vara extra känsliga. Men blev så blankt det kunde bli tyvärr.
  • Pigall

Ruvardag 11 och bruna flytningar och mensvärk idag:( samma dag som jag ska ha mens i vanlig cykel. Så det är i princip kört. Hade även nattsvettningar och extrem ledsnadskänsla innan det började vilket jag alltid får innan mens. Det enda positiva med att den kom så tidigt är väl att nästa försök inte behöver dröja så länge. Känner mig helt förkrossad idag även om jag var förberedd på det.

• Pigall

Har fortsatt blöda idag och en massa mensvärk. Ingen ordentlig blödning än, det sätter väl lutinus stopp för men tillräckligt för att jag ska veta att loppet är kört. Har ju haft pms som vanligt och det kom prick 14 dagar efter äl (plock) som det gör i vanlig cykel. Känns så jävla tungt. Har gråtit mer idag än jag gjort på flera år känns det som. Fy fan vilken jobbig känsla. Nu vill jag bara börja med nästa omgång direkt men vet att jag kommer att behöva vänta:(

• Pigall
    Titikaka skrev 2017-09-17 09:30:00 följande:

:(

Jag hoppas du får börja snart. Stor kram till dig.

Tack. Fördelen med att ha en mens man kan ställa kloclan efter även under påverkan av lutinus är väl att nästa mens borde komma om 28 dagar igen och jag slipper vänta på testdagen för att det ska komma igång. Men det gör det knappast lättare just nu. Jag orkar inte mer väntan nu:(
  • Pigall
    Tiinuli skrev 2017-09-17 12:35:27 följande:

Jag undrar, har sprutat nu i 4 dagar med menopur men känner absolut ingenting :( tänk om det inte växer några ägg överhuvudtaget ! Så nojjig, ska på UL i morgon kl.7

Jag kände ingenting under hela spruttiden. På mig plockade de 17 ägg. Så du kan ta det lugnt:)
  • Pigall
    Madeeleenee skrev 2017-09-17 20:13:10 följande:

Hur mår ni? Min mage har helt ballat ut. Först förstoppad och sista två dagarna, ursäkta, diarré deluxe. Är som gult vatten som bara rinnner rakt igenom.. kan det vara lutinus? Sjukt jobbig iaf...

Vet inte om det är lutinus men jag vet att min mage var helt vansinnigt gasig i några dagar så någon påverkan på kistan har nog processen.
  • Pigall

En fråga till er som har haft ett misslyckat försök. Hade ni några biverkningar av att sluta med progesteronet? Jag slutar med lutinus nu (officiell td imorgon men vet att det är råkört) men mår jättedåligt av vad jag tror är det minskade progesteronet i kroppen. Är yr och får världens värmevallningar och nattsvettningar. Någon mer som upplevt detta? Är jättejobbigt speciellt i kombination med sorgen av att det inte har funkat.

• Pigall
    BinniBoo skrev 2017-09-19 12:00:21 följande:

Inget utslag på ägglossningstestet idag heller.. oron stiger för varje dag nu. Har den inte kommit i morgon känns det rätt kört.. har testat i 7 dagar nu.

Vad använder du för slags test? Jag fick aldrig starka linjer på stickorna men lyckades alltid med de digitala.
  • Pigall
    jamka skrev 2017-09-19 12:52:09 följande:

Har du kört det långa protokollet?

Nej korta.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017