• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Madeeleenee
    Nube skrev 2017-09-22 18:24:15 följande:

Vad tråkigt! Vill du att jag tar bort dig från listan under ruvare eller vill du vänta tills din TD?

Du kan plocka bort mig!
  • Jakagal
    jamka skrev 2017-09-22 14:32:22 följande:

Wow! 15 ägg! Grattis och lycka till!

Tack! Så spännande! Hoppas de håller god kvalitet bara trots att det va så många.
  • Jakagal
    AnnaMaria83 skrev 2017-09-22 14:41:29 följande:

Tack så mycket :) 11 ägg fick vi ut så nu håller vi tummarna :)

Håller tummarna för er! :)
  • Nube

Väntrummet: 

*Ellencassandra 

*Plommonstop börjar med sprutor i nästa cykel, troligtvis i slutet av sept 

*Stellanocte 

*Ariellan 

*EmmaJakobsen 

*EmmaB1988 

*Martina79, startar IVF oktober 

*Lizziefalk, börjar spraya 2/10

*ivfbebis - försök nr 2 slutet på okt 

*Västerås

*Tesora

*Pigall

- Sprayar: 

*Hanna8911

- Sprutar: 

*Tiinuli, menopur 13/9, äggplock v 39

*Ingabarnän, gonalf sedan 10/9

*Waldesten16, menopur från 14/9

*Jamka, menopur från 21/9

- Väntar på ÄP/ET/FET: 

*CazaAzur, FET nr 1 (IVF nr2)

* soofa, FET nr. 1 i oktober/november 

*Bonniboom, FET ostimulerad

*Anki7

*AnnaMaria83

*Jakagal

- Ruvar:

*Galadriel80, TD 29/9

*Bli3ifamiljen, TD 29/9

*Söndag, TD 1/10

*Bonnamoran, TD 2/10

*Nube, TD 3/10

*Mira6, TD 6/10

- Gravid 

* ijo (2:a återföringen), väntar på vul 28/9 

* becccss (1:a återföringen), vul 25/9

*Titikaka (1:a återföringen), vul 2/10

*Mm79

*Lexiefer

*Louiice

• Jakagal
    Tiinuli skrev 2017-09-22 14:32:26 följande:

Va skönt att det va inte så farligt :) och så många ägg, håller tummarna för er nu.

Hur länge är man påverkad av medicinerna man får mot smärta och lugnande?

Tack snälla :)

Jag upplevde det som att det var relativt kort tid jag kände mig påverkad ändå. Blev snurrigt direkt när jag fick medicinerna och sen kanske 30 minuter efter att uttaget var över.
  • Jakagal
    AnnaMaria83 skrev 2017-09-22 14:39:17 följande:

Wow så bra med 15 ägg! :) vi fick ut 11 ägg. Tycker också att det gick väldigt bra med äggplocket. Riktigt bra grejer man fick, var väldigt avslappnad. För oss så får vi veta till veckan hur det gått. Preliminär insättning på onsdag annars ringer de tidigt på måndag morgon. Hoppas att något ägg blir befruktat bara och överlever

Ja jag tycker allting gick väldigt smidigt och bra.

Härligt med 11 st! Lycka till! :)

Oss skulle dom ringa i morgon och tala om hur det såg ut. Antingen blir det insättning söndag eller onsdag för våran del, vi får veta mer säkert i morgon.
  • Tiinuli
    Madeeleenee skrev 2017-09-22 16:19:19 följande:
    Supetenkelt är det. Brukar vara med instruktion i paketet också. Ni sätter vara ihop sprutan och skruvar upp fönstret till max (250) så länge ni inte fått lägre dos ordinerat men det verkar ovanligt. Stick in nålen helt, tryck ner knappen minst 10 s tills fönstret visar noll. Håll in knappen när ni drar ut nålen. KLART :) det fixar du/din man galant!
    Tackar :)
  • Tiinuli

Meeeh!
    ÄP blev tisdag kl.8.30 istället :/

Så en dag mer eftersom det visade sig att ligger för högt i hormonvärden :(
    Blir att jaga till i morgon en dos till orgalutran ... hoppas behöver inte åka till Kiruna

• Tesora
    Mira6 skrev 2017-09-22 14:22:54 följande:

Ja det finns en möjlighet och jag hoppas innerligt, vi har försökt att bli med barn i 6 år och detta e vårt 5 ivf

Åh jag hoppas verkligen att du blir gravid. Har ni något barn sedan innan?
  • BinniBoo
    waldesten16 skrev 2017-09-22 06:31:39 följande:
    Oj det var mycket du arbetade. De säger ju att stress kan påverka mycket så kanske bra om du tar det lite lugnare.

Förstår hur du tänker, det är tufft att hålla på och försöka tär väldigt mycket. Ibland kanske det är bra att ta en paus och samla kraft igen och låta kroppen komma i harmoni. Hoppas fortfarande att du får utslag idag på testet, håller tummarna
    Ja, jag har jobbat en hel del.. speciellt nu i somras. Men nu har jag som sagt satt ner foten och försöker prioritera annat än jobb bara.

Var (som väntat) inget utslag på testet idag heller. Ringde Sahlgrenska för att avbryta den planerade återinföringen. Hon sa att jag kunde testa i helgen om jag ville och se om den dök upp, men efter att ha diskuterat min cykel så var vi båda överens om att den nog inte kommer att komma. Så ville inte hålla på att ha falska förhoppningar när det ser helt kört ut och fortsätta plåga mig med att se 0 utslag. Så jag avbröt. Dock sa hon att det fanns tabletter man kunde äta för att få igång ägglossningen och skulle ta upp det med läkaren om jag kunde få det nästa gång. Dock är både jag och sambon tveksamma till det. Min kropp är tydligen inte i fas för att ha ägglossning, hur skulle den då vara i fas för att vara gravid? Känns dumt att tvinga kroppen till något den tydligen inte klarar just nu. Då kanske chansen att lyckas att bli gravid också påverkas till det sämre och då är det som att kasta dom pengarna i sjön. Men vi får se hur vi gör. Om vi försöker igen efter nästa mens och om det blir med tabletter eller inte.

Nån som ätit dom tabletterna (som jag nu inte kommer på vad dom hette bara för det) och påverkade det erat mående någonting?
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 Oscar 150219 ♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017