Mira6 skrev 2017-09-23 08:49:02 följande:
Hej tjejer!
Har lite frågor om hu ni upplever ruvningen!
Jag är på dag tre idag och fortfarande känns allt ömt i magen som dagen efter utplocket, ibland känns det som innan utplocket då allt e svullet.
Jag kissar en hel del under dagen och vaknar på natten med, i vanliga fall gör jag inte det. Förra gången vi gjorde behandlingen så minns jag att jag kissade mkt då oxå men jag kände inte så här i magen. Är det lutinus som gör sitt el vad tror ni det kan bero på? Har ni haft likadant?
Jag mådde jättekonstigt under ruvningen. De första dagarna var värst. För mig tror jag att det var kombinationen av ägglossninssprutan (som innehåller gravidhormon) och progesteronet. Kroppen var helt ur spel. Magen var svullen och öm efter äp (det är ju ändå ett ordentligt ingrepp som påverkar kroppen), brösten gjorde monsteront, jag var trött och känslosam hela tiden och behövde för första gången i mitt liv gå upp och kissa på natten. Jag var som en zombie.
Men det blev bättre allteftersom och mot dag 7-8 började jag känna mig lite mer som mig själv. Dock blev det värre igen mot slutet av ruvningen men förhoppningsvis ska du vara gravid då till skillnad från mig.
Lycka till!