• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Nube
    Söndag skrev 2017-09-23 14:25:01 följande:

Jag mår bra! Galet sugen på mjölk (läs dricker bara mjölk) känner någon lite halvrutten smak i munnen och är väldigt trött! Mår lite små illa av och till! Men jag är samtidigt känslig för hormoner så nja...

Hur är det med dig?

Ska du tjuvtesta förresten?
  • Mira6
    Nube skrev 2017-09-23 18:07:33 följande:

Då är det tvådagars. Jag hade äggplocket på tiadag och insättning på fredag så embryot var tre dagar då.

Hoppas att du får ett plus när du väl testar!

Jaha okej :)

Hur många celler va din tre dagars delad på?

Tack hoppas vi alla får ett plus.

Har du bar sen innan?
  • Nube
    Mira6 skrev 2017-09-23 18:39:34 följande:

Jaha okej :)

Hur många celler va din tre dagars delad på?

Tack hoppas vi alla får ett plus.

Har du bar sen innan?

Nej, inga barn sedan tidigare. Inte du heller? Om jag kommer ihåg rätt :)

Embryot jag fick tillbaka hade 9 celler, vid tre dagar ska den ha 7-10 celler men optimalt är 8. Sist hade embryot 8 celler och jag blev gravid men fick missfall. Så vi får se nu!

Ja, hoppas att alla får ett plus :)
  • Mira6
    Nube skrev 2017-09-23 19:19:21 följande:

Embryot jag fick tillbaka hade 9 celler, vid tre dagar ska den ha 7-10 celler men optimalt är 8. Sist hade embryot 8 celler och jag blev gravid men fick missfall. Så vi får se nu!

Håller tummarna för dig!

Nej inga barn här heller, tyvärr aldrig plussat heller om man ändå hade gjort det o haft mer hopp än man har
  • Mira6
    Nube skrev 2017-09-23 19:19:21 följande:

Skickade lite för snabbt tänkte skrivit att det va ett jätte fint embryo du fick tillbaka håller tummarna o hoppas den fäster ordentligt nu
  • Nube
    Mira6 skrev 2017-09-23 19:57:03 följande:

Skickade lite för snabbt tänkte skrivit att det va ett jätte fint embryo du fick tillbaka håller tummarna o hoppas den fäster ordentligt nu

Tack! Hoppas detsamma för dig :)
  • AnnaMaria83
    Jakagal skrev 2017-09-22 20:04:31 följande:

Ja jag tycker allting gick väldigt smidigt och bra.

Härligt med 11 st! Lycka till! :)

Oss skulle dom ringa i morgon och tala om hur det såg ut. Antingen blir det insättning söndag eller onsdag för våran del, vi får veta mer säkert i morgon.

Hur har det gått för er idag? :)
  • Emsoff

Får jag hoppa in här? Har äggplock i veckan. Får reda på när imorgon gissar jag.

• Mira6
    Emsoff skrev 2017-09-24 08:30:40 följande:

Får jag hoppa in här? Har äggplock i veckan. Får reda på när imorgon gissar jag.

Välkommen!

Är det första gången för dig?
  • Emsoff
    Mira6 skrev 2017-09-24 08:49:45 följande:
    Välkommen!

Är det första gången för dig?
    Nej, jag gjorde i januari utan någon lycka! Hade ett litet utomkved i augusti. Har också fyra upprepade missfall i bagaget mellan oktober 2014 - april 2016. Har ett barn som är född december 2012. Gör ivf för att "snabba på". Men känner mig tveksam till att jag ens kan bli gravid. Innan mitt lilla utomkved så hade jag inte varit gravid på 1,5 år.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017