• MollyB

Vi som börjar med IVF hösten 2017

LeNe14 skrev 2017-09-30 12:56:37 följande:

Hej!

Jag och min sambo fick besked om att det är IVF som gäller för oss i förra veckan när vi var på slutsamtal efter utredning. Har gjort utredning i Stockholm. Ska nu om jag förstått det rätt vänta på kallelse från Huddinge för att därefter välja något av de tre privata landstingsfinansierade klinikerna. Någon som har koll på väntetider etc? Funderar nämligen på att kontakta Carl von Linné i Uppsala men det beror ju på hur snabbt det kan tänkas gå här i Stockholm.

Hej!

För oss tog det ca 3 månader, detta var i feb-mars i år. Hoppas att det hjälpte något!
  • MollyB
    hanna8911 skrev 2017-09-30 19:13:46 följande:

Hur snabbt kände ni något efter ni börjat med sprutorna? Jag har sprutat sedan i onsdags så inte länga alls såklart! Tycker jag känner något, iallafall på kvällen! Är nog egentligen bara nojig för att det inte ska växa flera äggblåsor denna gång också...

Hej! Har också sprutat sedan i onsdags och tycker att jag har börjat känna av något! Även att sprutan känns mer för varje dag. Men jag vet inte om det bara är inbillning :) Min första gång med sprutor. Vilken använder du?
  • MollyB
    hanna8911 skrev 2017-09-30 19:56:39 följande:

Ja jag tycker med att jag känner något men mest så här på kvällen! Jag använder 150 ie Menopur! Kontroll på måndag, så hoppas hoppas verkligen det är mer än en som vuxit så att det inte blir som sist!

Det verkar som att man kommer känna av det mer och mer! Jag använder 150 Gonal-F. Hoppas att det går bättre för dig denna gången!! Ska bli spännande att se hur det utvecklat sig nästa vecka!
  • MollyB
    LeNe14 skrev 2017-09-30 23:21:55 följande:

Tack för svar. Från att ni var på slutsamtal efter utredning, till att ni fick börja med IVF alltså?

Så här gick det till för oss. Jag fick konstaterat pcos i feb och gjorde spolning i mitten på mars sedan skickades remissen och vi fick komma på första möte på IVF-kliniken i mitten på maj. Vi hade kunnat börja med behandling då men gifte oss i juni och var osäkra på att starta före det. Eftersom kliniken stänger över sommaren började vi nu i september. Håller på med sprutor nu!
  • MollyB
    hanna8911 skrev 2017-10-01 09:36:34 följande:

Ja precis! Då tar vi ju samma dos om än olika läkemedel! Ja jag är spänd inför första vul! Nu håller vi tummarna för oss!

Ja precis! Verkligen, alla tummar för att det ser bra ut nästa vecka!
  • MollyB
    Emsoff skrev 2017-10-02 15:38:33 följande:

Ruvar nu på ägget Björn! Hen var det ägget som var bäst av 8 befruktade. De övriga 7 odlas vidare i några dagar till. Är väldigt nöjd över Björn och över befruktningsgraden som är på typ 90%. Av 9 mogna ägg blev 8 befruktade. Även om de andra inte var lika fina som Björn så känns det mer hoppfullt denna gång.

Stort grattis! Vad härligt!! :)
  • MollyB
    hanna8911 skrev 2017-10-02 22:28:28 följande:

Hej alla! Vad många ruvare det är nu! Kul!! Här har jag varit på vul idag på 6:e sprutdagen, var ca 10 st små 5-7 mm så känns lite som en besvikelse. RMC ska tinga imorgon så jag antar att de kommer höja dosen. Är det någon som varit med om samma sak? Och kanske fått spruta längre för att det ska växa?

Hej! Har du fått återkoppling från RMC? Jag var på mitt första VUL idag! Ska fortsätta med samma doser och tillbaka på fredag. Håller tummarna för oss!
  • MollyB
    hanna8911 skrev 2017-10-03 19:59:05 följande:

Ja jag var på vul igår. 10 st blåsor men bar 5-7 mm hittills så hoppas verkligen de växer på sig till torsdag då jag ska på vul och prover igen! Vad skönt!! De ringde om dos innan när jag var på jobbet, var helt säker på att hon sa 200 ie, återupprepade det 2 gånger men när jag kommer hem så finns ju egentligen inte 200 ie på sprutan! Någon annan som fått en sådan ordination?

Mycket kan säkert ha hänt till på torsdag! Speciellt om du ska ta en större dos fram till dess. Jag har tyvärr aldrig använt menopur men går det kanske att spruta två gånger för att få rätt dos?
  • MollyB
    hanna8911 skrev 2017-10-04 08:15:11 följande:

Det var fel, skulle varit 225 (som jag tog då jag kände på mig att det var tokigt!) så det var tur!

Vilken tur att du tog rätt ändå!! Inte bra att de uppger fel. Känner du av det mycket nu? Jag känner av det en del faktiskt, ner mot ljumskarna också. När har du nästa VUL?
  • MollyB
    Jakagal skrev 2017-10-04 09:29:36 följande:

Jag gjorde ett gravtest på rd8 (i måndags) med tanken om att det definitivt inte kan synas ännu. Men föga förvånad när jag efter någon minut tittar på testet och ser ett till svagt streck. Vågade inte tro på det riktigt.

Gjorde ett nytt idag (rd 10) med veckoindikator, gravid v 1-2!

Törs jag tro att det verkligen har funkat? Och kanske en dum fråga, men kan jag anta att jag inte fått missfall så länge jag inte blöder?

Stort grattis!!! Jag håller tummarna :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017