• MollyB

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Tesora skrev 2017-10-19 20:06:46 följande:

Aa det är skönt. Nä dom har inte sagt något ska ringa imorgon min mens försvann? :/

Har du hört något?

Konstigt att den försvann? Var det en mellanblödning kanske? Vi kommer få veta mer när vi går på ultraljudet för att mäta slemhinnan så näst-nästa vecka :) Känns länge kvar men hoppas det går fort!
  • MollyB

Aa det är skönt. Nä dom har inte sagt något ska ringa imorgon min mens försvann? :/

Har du hört något?

Konstigt att den försvann? Var det en mellanblödning kanske? Vi kommer få veta mer när vi går på ultraljudet för att mäta slemhinnan så näst-nästa vecka :) Känns länge kvar men hoppas det går fort!
  • MollyB

Har du hört något?

• MollyB

Har du hört något?

• MollyB
    Tesora skrev 2017-10-22 22:51:29 följande:

Äntligen kom mensen tillbaka så imorgon ska jag börja äta letrezol har tid för att kolla hur allt ser ut den 31 och förhoppningsvis kan dom sen sätta in mitt fet :)

Vad härligt att mensen äntligen kom! Jag fick min i förra veckan och äter femanset nu. Har tid den 30/10 för att mäta slemhinnan! Hoppas att de växer på bra nu!
  • MollyB
    waldesten16 skrev 2017-10-23 06:04:54 följande:

Idag är det min officiella testdag och som det har visat hela tiden så är det negativt på testet och mensen som kom har börjat avta. Ska ringa kliniken idag och meddela svaret. Nu blir det väntan till nästa cykel så vi kan sätta in fet. Ska fråga om trombyl idag med.

Vad tråkigt att höra, så ledsen för er skull. Vi är sådana kämpar här inne! Jag ska med göra fet snart, inte gjort det tidigare så många tankar. Får man fråga vad trombyl är bra för eller stödjer? Många lycka till nästa cykel!
  • MollyB
    Cindy22 skrev 2017-10-23 07:55:12 följande:

Det sket sej även denna gång. 3 av 3 misslyckade försök bara i år. Fyfan.

Mensen kom idag, 3 dagar försent... En jäkla dag före testdag!! Blä.

Det gör så fruktansvärt ont att misslyckas återigen.

Och det här var vårat sista försök.

Lycka till alla ni andra

Så tråkigt att höra, förstår att det känns väldigt tungt. Väldigt ledsen för er skull :(
  • MollyB
    Ellencassandra skrev 2017-10-24 10:10:49 följande:

Hej! Äggplock avklarat! 6 ägg hitta dom. Hade gärna fått fler men är nöjd ändå. Var förberedd på 6-8 ägg. Det gick bra. Gjorde inte ont själva äggplocket men fick svår mensvärk efteråt! Nu blir det godis å film hela dan :) bara ta det lugnt!

Härligt!! Nu håller vi tummarna för äggen! Helt rätt att ta det lugnt, ta hand om dig :)
  • MollyB
    Azerp skrev 2017-10-24 10:40:44 följande:

Igår hoppade mensen igång ordentligt så ikväll tar jag första sprutan! Lite nervös men oxå förhoppningsfull.

Ni som gjort äggplock, hur många dagar sprutade ni innan? Förstår att det är olika för alla med skulle ändå vilja veta :)

Vad härligt att få börja! Man har ju väntat så! Jag började spruta den 27 sept och hade äp den 11 okt :)
  • MollyB
    Azerp skrev 2017-10-25 08:37:48 följande:

Ja äntligen! Nu är man liksom igång på riktigt :)

Okej! Ruvar du nu eller hur har det gått för dig? :)

Jag gjorde en totalfrys av mina ägg då jag har risk för överstimulering (har pcos). Så nu äter jag Femanest för att bygga upp slemhinnan igen och sedan göra frysåterföring. Ska till kliniken på måndag och mäta för att se utvecklingen :) Hur går det med sprutorna?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017