• MollyB

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Azerp skrev 2017-10-25 09:31:32 följande:

Jaha okej, hoppas det ser bra ut då :)

Det gick jättebra att ta första sprutan igår, kändes knappt. Så jag hoppas att det fortsätter så smidigt :)

Tack :) jag hoppas att allt ska gå som det ska, så många delsteg i denna process.. Vad skönt att det gick smidigt! Man vänjer sig snabbt och sedan känns det nästan konstigt att man inte ska ta dem! :)
  • MollyB
    Ellencassandra skrev 2017-10-25 19:36:17 följande:

Insättning imorgon kl 13 om allt går som det ska. Är så nervös att det inte ska bli nåt. Att de ringer å säger att inget ägg blev bra.. idag borde dom ju iallafall sett om de blivit befruktade!

Förstår din nervositet, håller alla tummar att det inte blir något samtal imorgon! Vet du vem som kommer göra insättningen? Jag kommer vars lika nervös nästa vecka för vår upptining. Många lycka till! :)
  • MollyB
    Ellencassandra skrev 2017-10-25 19:49:39 följande:

Hm nä jag vet faktiskt inte vem det blir..

tack :)

Lycka till å hoppas att embryot klarar upptiningen :) hade du många i frysen?

Det hoppas jag med :) vi har tre i frysen. Fick ni några till frysen också eller det kanske är för tidigt att veta?
  • MollyB
    Azerp skrev 2017-10-25 20:27:14 följande:

Ja man vill ju så gärna att det äntligen ska gå vägen :) Kan tänka mig det, haha ja man blir väl van fort. Har ni barn sen innan?

Ja men verkligen! :) Vi har inga barn sedan innan, detta är vårt första försök :) Har ni barn sedan innan?
  • MollyB
    Ellencassandra skrev 2017-10-26 05:58:38 följande:

Åh va härligt :) är det blastocyster?

Nä vet ingenting just nu.. är bara livrädd att jag ska få samtal idag om att inget blev bra :/

Vi fick 2 st 2-dagars och 1 5-dagars. Försöker vara glad över det vi fick och inte tänka på alla som inte blev befruktande. Såg att du fick tillbaka ett fint ägg! :) Håller verkligen tummarna för att det är ert guldägg! Hur känns det? Om det nu känns något :)
  • MollyB
    Azerp skrev 2017-10-26 09:45:13 följande:

Lika för oss :)

Okej :) vart går ni?
  • MollyB
    hanna8911 skrev 2017-10-26 12:16:45 följande:

Idag fick jag en blödning på rd 13. Ska ta ett gravtest imorgon för säkerhets skull. Nya tag i december med det enda ägget vi fick till frysen!

Nej vad tråkigt att höra! :( så ledsen för er skull!!
  • MollyB
    waldesten16 skrev 2017-10-27 06:48:53 följande:

Undrar om det är någon här som har tar D-vitamin för att öka chanserna att lyckas under ivf? Dagliga intaget av D-vitamin som t.ex. apoteket rekommenderar är ca600 -800 IE mikrogram för en vuxen. Men har läst på flera ställen samt fått rekommendation av en hompot att vi behöver mycket mer ca 2000 - 4000 IE.

Någon som äter extra kosttillskott med D-vitamin?

Jag äter D-vitamin 2000 IE per dag. Fått det rekommenderat (samt att jag har pcos). Har du börjat?
  • MollyB
    Ellencassandra skrev 2017-10-27 09:12:05 följande:

Kan man köpa det receptfritt elleer är det receptbelagd? Jag äter såna här multivitamin mineraler 2 tabletter om dan..

Det är receptfritt, finnas att köpa på de flesta hälsokostbutiker :)
  • MollyB
    waldesten16 skrev 2017-10-27 09:20:07 följande:

Jag har börjat öka min dos sedan en tid tillbaka, så jag landar runt 3000 IE per dag nu. Men tycker det är konstigt att min klinik inte har nämnt något om detta utan fått till mig det på annat håll. Jag hoppas det kommer ge resultat.

Jag har heller inte fått informationen från min klinik. Läst på ganska mycket själv och varit på seminarium, inte just för ivf, dock berördes ämnet. Ja hoppas verkligen att det kan ge resultat! Hur går allt för dig?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017