• Tesora

Vi som börjar med IVF hösten 2017

jamka skrev 2017-09-22 11:35:59 följande:

Får jag fråga varför du valde bara ett försök?

Jag har valt 1 försök då jag har PCOS och har många ägg, jag tror att chansen är rätt stor att jag kommer lyckas på första försöket. Annars hoppas jag på att få ägg till frysen. Då kostar det 14.000 för varje återföring. Och skulle inte det gå så gör jag ett nytt försök och då kommer jag upp i 64.000 vad 3 försök kostar. Så jag chansar på att det kanske går på 2 försök.
  • Tesora
    Mira6 skrev 2017-09-22 12:46:33 följande:

Ja då jag ruvar nu vi satte in två embryo. Vi betalade 33 000, alla sprutor och besök betalade vi för sig

Åh vad spännande :) lycka till då har ni chans att få tvillingar?
  • Tesora
    Nube skrev 2017-09-22 12:54:45 följande:

Ingår sprutorna i högkostandsskydded om man betalar behandlingen själv? De kostar ju en del.. :/

Det ska nog gå på högkostandsskyddet. Jag har kommit upp i det nu efter att ha betalat alla recept.
  • Tesora
    Mira6 skrev 2017-09-22 14:22:54 följande:

Ja det finns en möjlighet och jag hoppas innerligt, vi har försökt att bli med barn i 6 år och detta e vårt 5 ivf

Åh jag hoppas verkligen att du blir gravid. Har ni något barn sedan innan?
  • Tesora
    BinniBoo skrev 2017-09-23 00:04:40 följande:

Vi betalar själva denna gång. Förra (och första) gången fick vi det av landstinget och blev gravid på första försöket och fick även två ägg till frysen som vi nu hoppas på ska resultera i ett syskon.

Åh vad spännande :) hoppas att det går bra denna gång :) när ska du börja eller har du redan börjat?
  • Tesora
    Anki7 skrev 2017-09-24 19:03:19 följande:

Jag var orolig inför ET idag, att det inte skulle bli av för att jag visade tecken på överstimulerad eller att det inte skulle finnas något embryo att återföra. Men allt gick hur bra som helst. Av 7 ägg blev 6 befruktade, två av dem odlar de vidare till imorgon ifall de tar sig och i så fall fryser de dem också. Tre stycken frös de idag och en jättefin blastocyst finns nu i min livmoder. Känns så speciellt och vackert, det här får en ju faktiskt inte uppleva vid en "vanlig" graviditet =)

Naturligtvis rädd att jag inte kommer bli gravid ändå men förhoppningarna är stora!

Åh vad kul och vad många ägg :) hoppas att allt går bra :)
  • Tesora

Någon som hae tagit provera? Hur lång tid tog det tills ni fick mensen om ni tagit dom tabletterna?

Tog min sista kur idag så nu inväntar jag mensen så att jag äntligen kan komma igång

• Tesora
    Anki7 skrev 2017-09-24 23:28:15 följande:

Tack så mycket Tesora!

Jag har tagit Provera flera gånger eftersom mina cykler är så långa och oregelbundna. De tre jag tog längre tillbaks i tiden fick jag mens på dag 8-10. Kuren inför första försöket med IVF dröjde det ända till dag 16! Men de sa att 12-14 är vad de räknar med. Inför det här försöket kom mensen dock redan dag 8! Olika helt enkelt, men har den inte dykt upp inom några dagar så ring kliniken, det gjorde jag, så att de har en backup-plan.

Aa tack får göra det. Börjar känna en menssmärta men får se om det är tabletterna eller om det är mensen som kommer :)
  • Tesora

Vore kul att veta var alla gör sin utredning/behandling, jag kan ju börja jag går på Linné kliniken i Uppsala (Stockholm)

• Tesora

skulle man inte kunna lägga in vart man går också?

Nube skrev 2017-09-25 13:13:02 följande:

Om det är flera om inte finns med i listan är det bara säga till, det händer att man missar någon. Eller om någon vill ha sin status uppdaterat :)

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017