Vi som börjar med IVF hösten 2017
Hej!
Måste bara fråga såg att du skrev om pergotime, jag har hört om den metoden oxå men jur går man tillväga där? Det e oxå nån slags behandling med tabletter eller?
Hej!
Måste bara fråga såg att du skrev om pergotime, jag har hört om den metoden oxå men jur går man tillväga där? Det e oxå nån slags behandling med tabletter eller?
Vad härligt att det räckte förra gången! Jag testade med Letrozole men blev inget så nu kör vi det här istället! Håller tummarna för oss! När har du första Vul?
Hej!
Jag och min sambo fick besked om att det är IVF som gäller för oss i förra veckan när vi var på slutsamtal efter utredning. Har gjort utredning i Stockholm. Ska nu om jag förstått det rätt vänta på kallelse från Huddinge för att därefter välja något av de tre privata landstingsfinansierade klinikerna. Någon som har koll på väntetider etc? Funderar nämligen på att kontakta Carl von Linné i Uppsala men det beror ju på hur snabbt det kan tänkas gå här i Stockholm.
Hur snabbt kände ni något efter ni börjat med sprutorna? Jag har sprutat sedan i onsdags så inte länga alls såklart! Tycker jag känner något, iallafall på kvällen! Är nog egentligen bara nojig för att det inte ska växa flera äggblåsor denna gång också...
Ja, det gjorde mer ont varje dag men de sista sprutorna gjorde inte alls ont och huden var inte lika röd de sista tre dagarna. Jag tog min sista spruta idag, Ovitrelle, vad skönt att inte behöva ta mer.
Skönt :) Mensen för mig kom i torsdags men får vänta med sprutstart tills torsdag, 5e okt, nästa vecka.. Berätta gärna hur det går för dig!
Hej alla! Jag har följt er hela hösten men inte skrivit något Vilka kämpar! Grattis till alla plus! Vi ska nu äntligen börja vår ivf-resa. Vi fick missfall för ett år sedan efter att ha försökt aktivt ett halvår och kört oskyddat nästan ett år. Utredningen visar inga fel så vi fick vänta in ett år efter missfall innan remissen nu kunde skickats.
Vi har köpt ett försök som vi ska påbörja nu i slutet av oktober då vi inte klarar av att vänta längre utan vill komma igång. Jag kan få min del som bruttolöneavdrag vilket lindrar det ekonomiska något. På onsdag har vi uppstartsmötet med läkare och på torsdag med barnmorska. Spännande och läskigt!
Vi är blandat glada/lättade att det händer något och blandat rädda för vad det hela ska innebära för oss. Jag är 32 och min sambo 30.
Ni som har gjort äggplock, hur mådde ni efter? behöver man vara inne hela dagen eller mår man bättre efter några timmar? kan man typ sitta på en middag?
Första gången mådde jag som vanligt men nu sist car jag trött och hade ont i magen. Så det kan nog variera lite. Jag vilade typ en timme efter äggplocket.
Nu har jag varit på kontroll såg ut som om jag hade ca 30 ägg. Dom skulle ringa vid 2 och säga hur jag ska fortsätta behandlingen. Troligtvis kommer alla hamna i frysen och så kommer jag få ta nässprayen.