• Milla8101

Vi som börjar med IVF hösten 2017

ivfbebis skrev 2017-10-21 07:07:45 följande:

Har du använt elonva och menopur?

Jag ska använda det denna gång. Första gången körde vi bara på menopur.

Har idag börjat med nässpray så nu är vi igång med försök nr 2 :)

Ja, dom sista 2 ggr har jag kört elonva och Menopur, fördelen är ju att efter du har tagit elonva så väntar du i 5 dagar tills du ska börja med menopur o orgalutran. Hur många ägg fick du ut första gången?

Antar att du har lågt Amh oxå. Jag ligger på 0,3 :(
  • Milla8101
    hanna8911 skrev 2017-10-21 09:17:42 följande:

Då hoppas vi inte på någon blödning idag! Gjorde du fet? Ne lite molande mensvärk som kommer har går och ömma bröstvårtor men annars inget annat! Mina förhoppningar är inte så högs denna gången tyvärr men jag vet inte, man kandke inte känner mer!

Nä jag gjorde ET, fick inga till frysen. Du?

Jag tror det är positivt att inte känna så mycket. I jan när jag blev gravid men fick MF kände jag inget, kanske lite molvärk bara.

Dom 2 sista försöken så har det huggt och haft sig, även lite håll känsla på vänster sida. Men inget pluss på Stickan alls. Nu har jag bara lite ömma bröst o lite molvärk. Jag ser det som positivt :)
  • Milla8101
    hanna8911 skrev 2017-10-21 09:17:42 följande:

Då hoppas vi inte på någon blödning idag! Gjorde du fet? Ne lite molande mensvärk som kommer har går och ömma bröstvårtor men annars inget annat! Mina förhoppningar är inte så högs denna gången tyvärr men jag vet inte, man kandke inte känner mer!

Jag tror det är positivt att inte känna så mycket. I jan när jag blev gravid men fick MF kände jag inget, kanske lite molvärk bara.

Dom 2 sista försöken så har det huggt och haft sig, även lite håll känsla på vänster sida. Men inget pluss på Stickan alls. Nu har jag bara lite ömma bröst o lite molvärk. Jag ser det som positivt :)
    hanna8911 skrev 2017-10-21 10:27:08 följande:

Gjorde med ET, vet ännu inte om något av de andra 10 klarade sig till frysen. Men då odlades dina i 5 dagar? Tänkte på att våra datum för test är så långt i från varandra! Då hoppas jag helt enkelt att det är positivt för oss båda!! Håller tummarna! Ska du testa innan testdag?

Nä mina är bara 3 dagars, fast vi har TD 12 dagar efter Insättning. Så olika från klinik till klinik. Jag satte in förra torsdag så Rd 9 är jag på idag, skrev fel igår.

Hur många dagar efter testar ni?
  • Milla8101
    Milla8101 skrev 2017-10-21 12:47:12 följande:

Dom 2 sista försöken så har det huggt och haft sig, även lite håll känsla på vänster sida. Men inget pluss på Stickan alls. Nu har jag bara lite ömma bröst o lite molvärk. Jag ser det som positivt :)Nä mina är bara 3 dagars, fast vi har TD 12 dagar efter Insättning. Så olika från klinik till klinik. Jag satte in förra torsdag så Rd 9 är jag på idag, skrev fel igår.

Hur många dagar efter testar ni?

Vet inte om jag testar innan, visst lockar det lite. Kanske testar mån/tis isåfall. Du då?

Ja jag hoppas verkligen det blir plus för oss! :)
  • Milla8101
    ivfbebis skrev 2017-10-21 14:46:46 följande:

Jag ska ta elonva och menopur (låg dos) samtidigt. Sen bara menopur på högsta dos. Ingen orgalutran. Jag fick ut 2 ägg och 1 befruktades. Har amh på 0,3!

Va olika det är! Har oxå amh på 0,3 körde elonva först sen efter 5 dagar, menopur (375

enh) o orgalutran i 7 dagar. Fick ut 6 ägg 3 befruktades o 2 satte dom in. Det tredje klarade ägget sig inte.
  • Milla8101
    hanna8911 skrev 2017-10-21 17:26:20 följande:

Vad lustigt! Jag satte in färsk 2 dagars men testdag 3 veckor efter insättning! Men kommer nog testa nästa vecka på tis ons om mensen inte kommit då! Hoppas på pluss för oss alla!!

Oj 3 veckor efter, det var sent. Har hört från 12 - 17 dagar efter.

Klart det blir pluss :)
  • Milla8101
    jamka skrev 2017-10-22 09:00:27 följande:

Här också en med amh på 0,3 , i september tog jag först Menopur 450 i 8 dagar sedan oralgutran 4 dagar, det blev bara 4 äggblåsor, efter uttaget klarade sig 2 och innan jag skulle åka på insättning fick jag det fruktade samtalet att de inte blev befruktade. Vi fick betala för detta försök före plocket och fick ingenting tillbaka. De gick inte med på 3 försök på grund av min ålder -40 år samt amh på 0,3. Min läkare har inte hört av sig mer. Lycka till, håller tummarna för er!

Usch va jobbigt, vi fick inte heller teckna 3 försök så vi har betalat allt själv. 4 + 1 frys. Konstigt att du inte fick något tillbaka, på våran klinik så tror jag att man får en del tillbaka om man inte på något sätt fullföljer hela behandlingen.

Vi har haft väldigt mycket kontakt om vi ska försöka igen efter varje försök.

Hur ska ni göra nu då? Gick ni privat lr genom landsting?
  • Milla8101
    ivfbebis skrev 2017-10-22 09:01:44 följande:

Ja det verkar vara väldigt olika! Jag ska försöka trycka på lite om att få tillbaka 2 st men i inledande samtal sa dom nej. Men med tanke på så dåligt resultat i förra behandligen så kanske vi kan få igenom det nu...

Menopur körde jag 412,5 förra gången.

Var elonva svår att förstå? Hur man ska ta den?

Håller tummarna för er!

Vi fick inte tillbaka 2 på vårat första försök, men dom 3 sista nu med tanke på mitt amh och antal ägg vi får ut.

Tyckte allt Elonva var kanske lätt, som gonal-f ungefär. Du tar den på precis samma sätt dom alla sprutor. Men läs innan, nålen ska åka tillbaka när du är klar. Bökigare med menopuren som man skulle blanda själv, tyckte jag.

Jag håller tummar för er oxå!
  • Milla8101
    jamka skrev 2017-10-22 17:49:36 följande:

Vi gick privat och betalade till kliniken i Göteborg 37 tusen för detta försök. Om vi skulle försöka igen kostar det igen 37 tusen och de ger ingen garanti att det lyckas så vi ska inte försöka mer med IVF. Vi har en son på 10 år och vi ska försöka bli gravida på egen hand. Det lyckades fyra gånger mellan 2011 och 2017 men jag fick missfall mellan v. 8-12 varenda gång. Tiden visar om vi får ett barn till eller inte, jag är inte intresserad av äggdonation och min äggreserv är så låg att jag inte har så stora förhoppningar.

Visst hade man velat ha garanti, men det kan dom aldrig ge tyvärr. Vi tog vårat via bruttolönen på jobbet, det blir ju billigare. Men det är sjuka pengar ändå. :(

Jag hoppas verkligen att det lyckas naturligt för er. Har du testat akupunktur? Jag gjorde det nu inför sista ivf. (Får se om det har hjälpt på onsdag) Dom bygger upp slemhinnan osv. Det kostade 450kr gången. Ca 4000kr la vi på det, det är värt det om det funkar.
  • Milla8101
    waldesten16 skrev 2017-10-22 15:54:02 följande:

Undrar om det är några här som har fått trombyl utskrivet av kliniken för att öka chanserna för att lyckas med ivf

Vi ville men fick inte, dom sa att det inte fanns någon statistik på att det hjälper. Men det finns ngt receptfritt som heter ngt albyl... nånting som man kan ta. En fjärdedel utav den skulle man ta har jag för mig.
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017