• Milla8101

Vi som börjar med IVF hösten 2017

hanna8911 skrev 2017-10-26 12:16:45 följande:

Idag fick jag en blödning på rd 13. Ska ta ett gravtest imorgon för säkerhets skull. Nya tag i december med det enda ägget vi fick till frysen!

Åh va tråkigt, vet precis hur det känns!

Håller tummarna att det bara är lite från slemhinnorna. Lycka till imorgon!
  • Milla8101

Hej alla

Har nu varit i kontakt med våran läkare. Dom tyckte att vi skulle köra en gång till fast med det långa protokollet, synarela först och sen både gonal -f o menopur.

Nån som har erfarenhet av både det långa o korta. Vilket har varit bäst?

På alla tidigare så har vi kört bara det korta.

Vi har inte bestämt något än men vi ger inte upp, har ju vart inne lite på ÄD oxå.

• Milla8101

Hej Alla Krigare

Har varit borta ett tag och har inte orkat läsa igenom alla.

Men Grattis till er som har fått plus! Vi har valt att köra på en gång till med lite ändringar.

Är det nån som har kört med synarela? Jag ska börja med den imorgon har aldrig användt den innan. Biverkningar någon?

• Milla8101
    FlatEric skrev 2017-11-14 19:46:38 följande:

Jag har använt Synarela och fick inte så mycket biverkningar. Mest huvudvärk. Och ja, väldigt torra slemhinnor. Och torr hud - men det kanske också kan ha berott på vädret :) 

Ok, tack! Har börjat få lite huvudvärk oxå, annars går det bra :)

Blev resultatet bättre med synarela?
  • Milla8101
    Pigall skrev 2017-11-14 20:46:15 följande:

Hej och välkommen tillbaka! Hoppas detta blir ändringen som får allt att gå i lås ! Tyvärr har jag inte testat synarela. Hur kommer ditt protokoll se ut denna gången?

Hej, tack!

Jag hoppas verkligen det nu. Har många försök bakom mig :(

Jag börjar spraya på cykeldag 21 tills mensen går igång. Sen börjar jag med sprutorna, både gonal -f och menopur.

Hur har det gått för dig?
  • Milla8101
    FlatEric skrev 2017-11-16 09:32:19 följande:

Det här är mitt första försök så har tyvärr inget att jämföra med, men hittills verkar det ha gått bra. Läkarna var i alla fall nöjda med hur allt såg ut under behandlingen.

Ska förhoppningsvis få in ett embryo/en blastocyst på måndag. 

Hoppas biverkningarna håller sig undan för dig nu :) 

Åh va spännande! Lycka till på måndag, det kommer gå jättebra :)
  • Milla8101
    MollyB skrev 2017-11-20 19:58:35 följande:

Tack alla för alla kramar <3 Nu ska vi börja andra försöket och tänker prova med akupunktur. Är det någon som har provat och har erfarenheter av det? Vore kul och intressant att veta.

Jag provade med akupunktur med vårat försök nu i okt.

Höll väl på i ca 3-4 veckor, 2 ggr i veckan innan och efter mens och sen 1 gång under ägglossningsveckan.

Kände mig väldigt avslappnad, enligt henne så byggde hon upp slemhinnan, den skulle bli klibbigare så att ägget skulle fastna lättare.

Tyvärr hjälpte det inte mig, så jag kommer inte testa det igen. Kostar ju tyvärr endel. 500kr gången så ca 5000kr gick det åt. Har ju hört att det har hjälp många!

Lycka till! :)
  • Milla8101
    Tuttifrutti17 skrev 2018-01-01 18:23:16 följande:

Hej allihopa!

Fick min mens igår. Och ska påbörja sprutor när mensen kommer. Vilken dag började ni med gonal f ? Min klinik är inte öppen förrän den 3e och då blir de min 4e mensdag. Men blev osäker om jag kanske skulle börja med sprutorna på min 3e mensdag. Ska jag chansa och börja med sprutan imorgon eller ska jag vänta till kliniken öppnar och rådfråga dom? Rädd att de blir försent om jag väntar.. hur hade ni gjort? :(

Hej

När jag har kört sprutorna så skulle jag börja på dag 2 men inte om det skulle bli på en tisdag, för då skulle jag börja på dag 3. Har för mig att det har något med plocket att göra. Min läkare skrev ner allt på papper till mig lr via mail. Så att det inte skulle bli fel.

Hade ett undantag på försök 4, min mens kom aldrig riktigt igång utan småblödde lite i 5 dagar, fick tillslut ringa verksamhetschefen för allt var semesterstängt. Fick svar att vänta ngr dagar och köra igång med sprutorna direkt när den kom igång.

Vilken klinik går du på? Lycka till!
  • Milla8101
    Mariana79 skrev 2017-12-18 15:25:16 följande:

Hej tjejer!

Ett livstecken från mig här...

I dag har jag haft kontakt med kliniken för att planera nästa steg. Vi kommer få prova långa protokollet denna gång med start av nässpray vecka 3.

De tidigare 2 försöken har vi kört korta med menopur först 225 ie sedan 262.5 ie.

Nu kommer det istället bli 225 ie Gonal F och 2 st sprutor med Ovitrelle...

Är det någon mer som ska byta behandling eller har gjort?

Tidigast äggplock blir v 7 för oss så vi hoppas nu järnet på ett lyckosamt 2018.

Hoppas ni alla har det bra! God jul på er alla <3

Hej

Jag har oxå bytt behandling, så här har det sett ut iår.

Jan=korta protokollet gonal- f o orgalutran (6 ägg) fick plus på Stickan o en till frys. Tidigt MF

Mars = frysåterföring , minus.

Maj= korta protokoll, menopur o orgalutran (6 ägg), 2 tillbaka. Minus.

Aug= korta , menopur o orgalutran, (6 ägg) 2 tillbaka, minus.

Sep= korta menopur o orgalutran (6 ägg) 2 tillbaka , minus.

Nov= långa , synarela sen menopur o gonal -f

(6ägg) 2 tillbaka. Plus på Stickan på nyår .

Hoppas det går vägen när ni byter behandling!

Lycka till!!!
  • Milla8101
    Mariana79 skrev 2018-01-01 22:08:12 följande:

Härligt! Stort Grattis och tack snälla rara du för info om dina resultat, all lycka till nu!

Tack! Detsamma till dig!
  • Milla8101
    Ellencassandra skrev 2018-01-03 08:51:34 följande:

Nån mer som tar både gonal f och menopur? Hoppas verkligen att den kombinationen ska hjälpa. Nojig varje kväll att jag ska ha fått i mig rätt mängd av menopur. Den e lite krånglig alltså..

Hej

Jag har tagit menopur ett par gånger och nu den sista gången både gonal-f o menopur.

Tyckte inte alls det var jobbigt lr pilligt, dra in vätskan väldigt sakta bara så får du den fulla dosen och inga bubblor, svarta raden ska vara på 150 om det nu var det du skulle ha.

Lycka till, första gången är ju alltid lite nervöst också! :)
  • Milla8101
    Tuttifrutti17 skrev 2018-01-03 17:21:16 följande:

Nu har jag pratat med läkaren och tagit första sprutan idag :) Så taggad! Äntligen är man igång!

Va härligt! Lycka till :)
  • Milla8101
    Ellencassandra skrev 2018-01-01 21:50:04 följande:

Hej alla. Nu har jag tagit gonal f och menopur. Känns ok att vara igång. Menopur är lite krånglig.. vet inte om det blev fel.. ska ju ta 150 å tryckte på kolven så den svarta hamnade på 150 men då kom min kille å ba men det e ju ingen vätska upp till 150 du måste ta mer å typ drog så det kom vätska upp till 150 men då var den svarta inte på rätt plats.. vet inte om det blev helt fel nu :/ blir alltid så nojig.. hoppas ni förstår vad Jag menar xD

Kan du inte ta ett kort på hur sprutan ser ut efter att du har dragit upp vätskan?
  • Milla8101
    Ellencassandra skrev 2018-01-04 08:05:44 följande:

Igår gick det faktiskt jätte bra! :) eller kände mig trygg i det jag gjorde iaf å det blev rätt ;) imorgon blir det å ta orgalutran också.. tre sprutor varje kväll! Oh the joy.. nä men det e värt det såklart, hoppas jag..

hur gick det för dig? Blev det skillnad när du tog både gonal f och menopur eller?

Va bra att det kändes lättare.

Jo det gick bättre denna gången, plussade på nyår. Sen om det berodde på behandlingen det vet jag inte. Har gjort korta 4 ggr och nu det femte försöket gjorde vi det långa med nässpray innan sprutorna.

Lycka till :)
  • Milla8101
    Ellencassandra skrev 2018-01-04 10:01:15 följande:

Vad roligt at höra!! Grattis' :)

Tack :)
  • Milla8101
    waldesten16 skrev 2018-01-09 08:39:50 följande:

Hej alla! En uppdatering från min sida. Gjorde fet den 25 nov och lyckan var total blev gravid. Första vul 6+0 (tidigt pga av tidigare utonkveds) såg jag ett hjärta picka på så fint. Hade starka gravidsymtom som illamående och fick söka hjälpa och få läkemedel utskrivet mot det. Vid andra vul i torsdag i 8+3 fick jag det hemska beskedet att fostret inte längre fanns utan att jag hade fått ett fördröjt missfall. Kroppen och livmodern tror fortfarande att jag är gravid fast det inte finns något liv. Fick en tid om en vecka för att se om kroppen tar hand om det själv. Helt förstörd gick sambon och jag hem för att vänta.

På söndagen fick jag svåra smärtor och åkte in akut. Där såg de fostret men det hade dött i 6+3. Läkaren ville ge mig abortpiller så jag skulle stötta ut allt men jag vägrade. Skulle inte klara det psykiskt att se allt, mår fortfarande dåligt över mitt utomkveds och det hände för ett år sedan. Hade en underbar läkare som förstod mig som skrev upp mig på en akuttid måndag morgon kl 08. M0ndag morgon fick jag träffa en till underbar läkare som bekräftade samma hemska nyhet. Hon frågade om jag inte ville göra medicinsk abort men jag förklarade hur jag mådde så hon avbröt mig och sa du behöver inte säga mer jag ringer ner direkt. Kl. 9 rullade jag ner på dagkirurgin och vid kvart i tio gjorde de en skrapning. Allt gick bra och är glad att den delen är över. Är hemma idag från jobbet för att samla ihop mig lite. Ringde och pratade med rmc och de gav klartecken att köra ny frys på nästa mens så det känns skönt. Så om allt går som det ska bli det nytt försök i februari för oss

Usch, jag lider verkligen med dig.

Samma hände mig fast vi hade blivit gravida på naturlig väg den gången.

Hade ett tidigt vul i v 7 för jag var orolig, hade lite småblödningar. Men vi fick se ett tickande hjärta o allt såg bra ut.

Blev sen sjuk 1 vecka efter, med feber, frossa o magsjuka. Åkte tillbaka för ett nytt vul i v 9, det var då dom sa att det var dött.

Åkte hem i chock och med en del tabletter, men jag ringde senare samma dag och sa att jag vägrade ta tabletterna, jag ville ha en skrapning, ville få bort direkt. Fick gjort en skrspning 3 dagar efter.

Konstigt nog så är vi kvinnor väldigt duktiga på att läka både fysikskt och psykiskt. Våra kroppar ska vi inte prata om, dom känner på sig att det är något fel och stöter bort det själv. Det är imponerande.

Men man får inte glömma att bara stanna upp och få ut sina känslor, få sörja en liten stund.

Lycka till nästa vända, det kommer att gå vägen för er också!
  • Milla8101
    waldesten16 skrev 2018-01-11 06:37:08 följande:

Tack för att du meddelade med dig om din historia och beklagar det som hände dig.

Än är sorgen väldigt påtaglig hos mig och jag faller lätt i gråt men tycker det är skönt att släppa ut allt. Nu peppar jag mig för att jag ska klara av att komma igång med träningen till helgen lite. det brukar vara den bästa medicinen för mig.

Vart är du nu i processen?

Förstår att det ff är lite jobbigt, det bästa är att göra något, skönt att börja med träning igen. Minns knappt när jag gick dit. Det blir svårt att ta sig dit när man är i ivf karusellen :(

Efter vårat 5 och 1 frys försök så plussade jag på nyår, ska på vul på tisdag. Då får vi se om det är ett hjärta lr två:)

Är ju så tidigt så vi har knappt sagt det till nån. Vågar inte hoppas för mycket.

När drar ni igång igen?
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017