• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • mileythebunny
    LilV skrev 2018-01-29 18:54:25 följande:

En liten fråga-vilka tider tar ni som tar/tagit Lutinus? Hur många timmar låter ni det gå mellan varje tablett? Svårt att hitta optimala tider med tanke på jobb och annat tycker jag :/

170909 skrev 2018-01-29 21:56:27 följande:
    Jag försökte planera det så jag tog på morgonen ungefär när jag gick upp och precis innan läggdags, den tredje försökte jag klämma in så nära mittemellan jag kunde. Jag försökte ta med ungefär samma tidsintervall, men det piffade ju på någon timme hit och dit. Vissa mornar kanske man går upp kl7 andra kl9 t.ex. helger. 
    Jag gör likadant, när jag går upp och innan läggdags, sedan någonstans i mitten. Det diffar på ett par timmar ibland, men vår sköterska sa till oss att det inte var jättenoga heller, utan tre gånger om dagen när det funkade typ...
  • 170909

Fortfarande svagt svagt nästan osynligt men jag tog två olika fabrikat och tyckte mig se sk spökstreck på båda. En googling säger att jag antingen är gravid eller har ett missfall på eller behöver glasögon
    Ska nog inte testa förens på torsdag typ. Kanske ska kosta på mig ett sk digitalt. Men det viktigaste är ju hur jag ska göra med vinet jag köpt och vill dricka. Kanske ska ta ett litet litet glas ikväll iaf. Delar ju ändå inte blodomlopp med pyret. Eller kanske låta bli för det kan vara dumt hmmm.....Varför kan jag inte få ett klart besked?!? Jag är beredd med binda ifall störtfloden kommer helt överraskande. 

• mileythebunny
    170909 skrev 2018-01-30 08:08:55 följande:

Fortfarande svagt svagt nästan osynligt men jag tog två olika fabrikat och tyckte mig se sk spökstreck på båda. En googling säger att jag antingen är gravid eller har ett missfall på eller behöver glasögon
    Ska nog inte testa förens på torsdag typ. Kanske ska kosta på mig ett sk digitalt. Men det viktigaste är ju hur jag ska göra med vinet jag köpt och vill dricka. Kanske ska ta ett litet litet glas ikväll iaf. Delar ju ändå inte blodomlopp med pyret. Eller kanske låta bli för det kan vara dumt hmmm.....Varför kan jag inte få ett klart besked?!? Jag är beredd med binda ifall störtfloden kommer helt överraskande. 

När var det du har testdag? Och bim? Två olika test som visar svaga streck tycker jag själv låter lite som ett plus. För vissa tar det ju bara längre tid att få upp håg-nivån i kroppen och urinet... I instruktionerna till mina grav.test står det t.o.m att det spelar ingen roll om strecket är svagt eller starkt, ett streck är ett streck och ett streck är ett plus...

Lycka till! Själv börjar min mens sakta men säkert komma igång verkar det som. Jag har testdag 3/2 men bim imorgon.
  • Ellencassandra

Typiskt så ska mensen bli värre än vad den brukar också. Brukar bara blöda mycket första dagen å ha mensvärk då. Sen e det lugnt. Nu har jag haft ont i flera dagar å blöder jättemycket :( jag har varit sjukskriven två dagar nu för orkade verkligen inte med jobbet..

Hoppas ni får plus :)

• Ellencassandra

Pratade med kliniken nyss! Jag hade fått en blastocyst till frysen!! Trodde ju det var en tre dagars men nej en fem dagars :D blev rätt glad nu! Just för jag fick för mig att inga av mina embryon klara sig till det stadiet! Nästa mens kör vi gång med frysåterföring! Hoppas att den överlever <3

• mileythebunny
    Ellencassandra skrev 2018-01-30 10:22:12 följande:

Pratade med kliniken nyss! Jag hade fått en blastocyst till frysen!! Trodde ju det var en tre dagars men nej en fem dagars :D blev rätt glad nu! Just för jag fick för mig att inga av mina embryon klara sig till det stadiet! Nästa mens kör vi gång med frysåterföring! Hoppas att den överlever <3

Jaa, vilket glatt besked, förhoppningsvis tar det udden av menskaoset lite lite.

Min mens är på g, fortfarande mensvärk och blöder litegrann, men den har inte kommit igång ordentligt, så då sitter man med depp i ena handen och hopp i den andra, och håller på att bli lagom galen...
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-30 10:32:33 följande:
    Jaa, vilket glatt besked, förhoppningsvis tar det udden av menskaoset lite lite.

Min mens är på g, fortfarande mensvärk och blöder litegrann, men den har inte kommit igång ordentligt, så då sitter man med depp i ena handen och hopp i den andra, och håller på att bli lagom galen...
    Ja det gav mig en gnutta hopp!

Åh vad jobbigt. Vet precis hur det känns :/ det jobbiga är ju att det kan va mensen som e på g men det kan lika gärna va en gravititet också. Har läst tusen inlägg nu om tjejer som blöder vid ivf å tror att mensen ska komma men så var dom gravida. Nu var det ju tyvärr mensen för mig men hoppas att du ska va den tjejen som tror att det e mens men så e du gravid ;) håller tummarna!! Vi måste få fler plus i denna grupp!
  • mileythebunny
    Ellencassandra skrev 2018-01-30 10:41:20 följande:
    Ja det gav mig en gnutta hopp!

Åh vad jobbigt. Vet precis hur det känns :/ det jobbiga är ju att det kan va mensen som e på g men det kan lika gärna va en gravititet också. Har läst tusen inlägg nu om tjejer som blöder vid ivf å tror att mensen ska komma men så var dom gravida. Nu var det ju tyvärr mensen för mig men hoppas att du ska va den tjejen som tror att det e mens men så e du gravid ;) håller tummarna!! Vi måste få fler plus i denna grupp!
    Tack! Ja, jag tänker att jag får vänta och se, imorgon kväll slutar jag med Lutinus, så om inte förr så tänker jag att mensen kanske kommer igång ordentligt då. Och gör den inte det så går hoppet upp i taket igen...

Ja, precis, nu vill vi ha lite goda nyheter och många plus!
  • 170909
    mileythebunny skrev 2018-01-30 10:10:51 följande:
    När var det du har testdag? Och bim? Två olika test som visar svaga streck tycker jag själv låter lite som ett plus. För vissa tar det ju bara längre tid att få upp håg-nivån i kroppen och urinet... I instruktionerna till mina grav.test står det t.o.m att det spelar ingen roll om strecket är svagt eller starkt, ett streck är ett streck och ett streck är ett plus...

Lycka till! Själv börjar min mens sakta men säkert komma igång verkar det som. Jag har testdag 3/2 men bim imorgon.
    Testdagen var i måndags tror jag kanske söndags nej måndags var det nog. Lappen ligger på ett bra ställe men jag vet att det var en av de dagarna. Den 16jan fick jag tillbaka ett femdagars iaf. Bim vetesjutton asså, jag brukar ha ca 28dagar plus minus 2 ungefär. När jag hade frysåterförande i "naturlig"cykel (jag ägglossar inte som man ska så jag fick letrozole men inga andra hormoner eller ul eller så) då var mensen typ en vecka tidig 4-5dagar innan testdagen. Jag har svårt att veta min cykel nu med alla försök och hormoner och så som påverkar. Jag fick mensen på nyår så då borde bil ha varit i helgen teoretiskt.

Jag har fått lite vita flytningar inte i närheten av lutinuskladdet men såpass att det är trevligt med ett litet trosskydd iaf.

Nu kommer det hantverkare och så imorgon så jag får testa på torsdag om mensen inte kommit. Har köpt sådana digitala med text. Det var billigare än glasögon

• Degklumpen

Hej hoppar in här mitt i allt, har följt den här tråden sen sprutstarten var för oss. Har velat skriva tidigare men blev som inte av.

Våran resa började i februari förra året, då hade vi försökt redan i nästan 2 år, ingenting hände och då sökte vi hjälp. I början sa dem oförklarlig barnlöshet, men ju fler kontroller vi var på så visade det sig att jag har pcod och endometrios. Äggplocket är gjort den 22 januari och embryoåterföringen var den 25 januari. Så nu är det väntan tills bim och testdag (12/2), och givetvis att stå ut med detta lutinus kletet varje dag.

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017