• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Ellencassandra

Hur går det för alla? Dagarna går långsamt.. väntar på mensen som ska komma nästa vecka å sen ska man vänta på ägglossning å sen FET! E så orolig att blastocysten inte ska överleva upptining..

• Mariana79

Tar ovitrelle dubbeldos ikväll = äggplock på torsdag. Må detta var denna gång det lyckas!!

• hanna8911
    Mariana79 skrev 2018-02-13 17:09:52 följande:

Tar ovitrelle dubbeldos ikväll = äggplock på torsdag. Må detta var denna gång det lyckas!!

Håller tummar och tår!!!
  • waldesten16
    AnnaMaria83 skrev 2018-02-12 20:35:08 följande:
    Hej och tack! Ruvningen verkar tyvärr inte bli långvarig. Rosa på pinnen idag och rejäl mensvärk. Jäkla Skitkropp. Man blir så otroligt ledsen och det känns som att all luft bara går ur en. Hoppas att du får tillbaka ditt lilla guldembryo denna gång som stannar hela vägen! :) kram
    Det var tråkigt att höra, förstår din känslor och kan bara beklaga. När har du testdag ?Hur blir det för er nu, behöver ni börja om från början med sprutor? Hur mår du, klarar du att jobba?

Jag ska på vul i morgon för att se om min ägglossning är på g, jag hoppas verkligen det. Vill så gärna försöka igen.
  • waldesten16
    Ellencassandra skrev 2018-02-13 16:55:36 följande:

Hur går det för alla? Dagarna går långsamt.. väntar på mensen som ska komma nästa vecka å sen ska man vänta på ägglossning å sen FET! E så orolig att blastocysten inte ska överleva upptining..

Väntan är outhärdlig. jag väntar på att få ägglossning så jag kan göra FET. Ska på vul i morgon för att se om ägglossningen är på g.

Har endast en i frysen men och oron att den inte kommer överleva upptiningen har börjat smyga sig på mig. har inte läst någon statistik över hur stor risken är att den inte gör det. Mer än att kliniken sa att den är liten.
  • Percafluviatilis
    waldesten16 skrev 2018-02-09 06:27:38 följande:

Jag gjorde mitt första försök i aug 2017. Då tog tag Gonal F och orgalutran. Jag blev överstimulerad och hade ca 40 äggblåsor plus en massa små. Läkaren sa tidigt till mig att det skulle bli en totalfrys och ingen återföring. Tyvärr visade det sig vid äggplocket att de inte fick ut ett enda ägg. Det var fruktansvärt och blev rädd att det aldrig skulle få ut några ägg.

Andra omgången fick jag menopur och orgalutran, fick en låg dos med menopuren eftersom de inte ville att jag skulle bli överstimulerad. Denna gången växte blåsorna sakta och jag fick spruta extra många dagar, tror det var runt 18 dagar. Denna gången gick äggplocket bättre de fick ut nästan 20 ägg och ca 12 blev befruktade. Ett fick vi tillbaka efter två dagar men det gick inte vägen, två kunde frysas ned.

Den 25 nov gjorde vi en FET med blasto. Vi blev gravida och var på tidigt ultraljud (då jag haft utomkveds tidigare så de ville veta att graviditeten satt rätt). det gjorde den och jag fick se ett pickande hjärta. Vid andra vul visade det sig att hjärtat hade slutat slå och jag hade ett fördröjt missfall. Ingenting hände men jag fick väldigt ont så det blev skrapning i början på jan, tyvärr fick jag infektion efter den och lite andra komplikationer.

Men nu är det äntligen dags för nästa omgång och jag hoppas verkligen att det är vår tur nu. Hur ser det ut med dina försök?

Fy, vad du gått igenom :( Kan förstå oron efter första ivfen. Skönt att ni fått bevis på att ni kan få ut något iallafall! Hoppas att den siste lille fryste vill stanna nu. När tror du att du får ägglossning?

Vi är på försök 2. Vi fick ut tre ägg på första, två befruktades. Den ena fick jag tillbaka och en blev nedfryst blasto. Eftersom jag har lågt amh valde vi att spara den frysta och göra en ny ivf direkt (den färska återföringen lyckades inte). Denna gången fick vi också ut tre ägg men alla tre befruktades och delade sig fint. Tyvärr misslyckades återföringen (för trång livmoderhals) så två frystes ned på dag 3 och en på dag 6. Vi har alltså fyra frysta embryon nu och jag går och väntar på ägglossning så vi kan göra ett nytt återföringsförsök. De har vidgat livmoderhalsen nu också så vi hoppas att det ska gå bättre denna gång.
  • Madeeleenee

Hej! Tänkt uppdatera, inte varit inne på mycket länge. Vårt ET i september i Falun misslyckades tyvärr. Kraschade helt och blev sjukskriven till början på januari. Gjorde ett FeT i slutet på januari som trots alla odds lyckades! Hade väldigt tunn slemhinna, 7 mm och jag hade noll förhoppningar,, konstigt.. vågar dock inte ara glad är, går in i vecka 7 imorgon... kra påver alla kämpar!

• Ellencassandra
    waldesten16 skrev 2018-02-14 07:22:16 följande:
    Väntan är outhärdlig. jag väntar på att få ägglossning så jag kan göra FET. Ska på vul i morgon för att se om ägglossningen är på g.

Har endast en i frysen men och oron att den inte kommer överleva upptiningen har börjat smyga sig på mig. har inte läst någon statistik över hur stor risken är att den inte gör det. Mer än att kliniken sa att den är liten.
    Förstår det! Har också bara en i frysen. Hoppas våra eskimåer är starka å klarar sig hela vägen :)
  • Ellencassandra
    Madeeleenee skrev 2018-02-14 16:20:12 följande:

Hej! Tänkt uppdatera, inte varit inne på mycket länge. Vårt ET i september i Falun misslyckades tyvärr. Kraschade helt och blev sjukskriven till början på januari. Gjorde ett FeT i slutet på januari som trots alla odds lyckades! Hade väldigt tunn slemhinna, 7 mm och jag hade noll förhoppningar,, konstigt.. vågar dock inte ara glad är, går in i vecka 7 imorgon... kra påver alla kämpar!

Stort grattis! Va kul :)
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017