• stellanocte

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Hej!

Min man och jag står i kö för att starta IVF till hösten. Förhoppningen är att vara i gång i september. Är det någon mer här som ska börja på samma resa? Det vore roligt att följas åt och dela erfarenheter och tankar. 

Jag har tappat räkningen på vilket försök vi är på nu men vi har nog cirka 18 misslyckade försök bakom oss. Vi längtar mycket och hoppas att det nu äntligen ska bli ett barn. 

• Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017
  • Degklumpen
    Linsi skrev 2018-02-03 08:36:10 följande:

Hej!

Vi ligger väldigt nära varandra i tiden.

Jag hade också äggplock 22/1, men fick tillbaka redan 24/1 - men fick då tillbaka 2 st.

Har testdag nästa lördag (10/2), någon dag efter bim som är 6/2 (om kroppen nu fungerar någorlunda normalt...)

Jag har absolut inga symtom alls... 

Lite pirrande känsla i brösten i onsdags och torsdags, sedan försvann det.

Lite svag molvärk emellanåt, men inte så mycket som jag läser att andra har.

Hur har du det?

Hej. Vad häftigt att vi är så nära i tid. Då har du testdag två dagar före mig, spännande. Dessutom med två ????

Vad skönt att inte ha så mycket symtom. Har inte heller mer än ont i magen då och då. Brösten gjorde ont tidigare men inte mera. Är rätt trött också men det behöver ju inte bero på detta.
  • Linsi
    Degklumpen skrev 2018-02-04 17:03:28 följande:
    Hej. Vad häftigt att vi är så nära i tid. Då har du testdag två dagar före mig, spännande. Dessutom med två ????

Vad skönt att inte ha så mycket symtom. Har inte heller mer än ont i magen då och då. Brösten gjorde ont tidigare men inte mera. Är rätt trött också men det behöver ju inte bero på detta.
    Är också trött - särskilt på kvällarna. Går och lägger mig jättetidigt.
  • LilV

Ruvar nu för andra gången på en blastocyst :) Tyvärr inget till frysen den här gången heller, men tog det beskedet bättre än jag trott, var väl beredd. Det enda som stressar lite är ju att det om det inte lyckas den här gången bara är ett försök kvar. Är det fler i samma läge som jag?

• AnnaMaria83

Igår fick jag äntligen komma till Umeå för FET. Första klarade dock inte upptiningen men den andra överlevde och expanderade fint. Hoppas så att det håller hela vägen den här gången. Beräknad mens i helgen.. testdag 21/2. Känns som en evighet. Vad ska man göra för att få dagarna att gå?! :)

• Linsi
    Degklumpen skrev 2018-02-04 17:03:28 följande:

Hur går det för dig?
    Jag har haft lite mensvärk under dagen. Fick även en rosa flytning och tänkte att nu är det kört - men det kom inget mer sedan. Hoppas verkligen att det inte mens på gång. Får väl se vad som händer under natten, kommer nog att bli en orolig natt, med väldigt lite sömn.
    Tror jag testar på fredagmorgon (td lördag) men ska på aw hemma hos vänner på fredag. Känns bra att veta innan dess, tror jagGlad
  • Degklumpen
    Linsi skrev 2018-02-06 21:12:17 följande:

Hur går det för dig?

Jag har haft lite mensvärk under dagen. Fick även en rosa flytning och tänkte att nu är det kört - men det kom inget mer sedan. Hoppas verkligen att det inte mens på gång. Får väl se vad som händer under natten, kommer nog att bli en orolig natt, med väldigt lite sömn.

Tror jag testar på fredagmorgon (td lördag) men ska på aw hemma hos vänner på fredag. Känns bra att veta innan dess, tror jag

Det går rätt okej, har ont mest hela tiden just nu. Igår kom mensvärken ordentligt men än så länge ingen mens. Och får hoppas det inte kommer någon mens heller.

Jag kan tänka mig att du blir orolig och får svårt att sova, men jag håller verkligen tummarna för att det ska gå bra för dig. Testa på fredag morgon, du kan ju testa på lördag också.
  • Linsi
    Degklumpen skrev 2018-02-07 07:12:27 följande:
    Det går rätt okej, har ont mest hela tiden just nu. Igår kom mensvärken ordentligt men än så länge ingen mens. Och får hoppas det inte kommer någon mens heller.

Jag kan tänka mig att du blir orolig och får svårt att sova, men jag håller verkligen tummarna för att det ska gå bra för dig. Testa på fredag morgon, du kan ju testa på lördag också.

Blev en lugn natt - ingen mens kom igång. Så skönt. Man blir ju orolig så fort det kommer värk i magen. Det kan ju vara både positivt och negativt... Nu är det bara att hålla ut.
    Testar du på söndag?

• Degklumpen
    Linsi skrev 2018-02-07 07:31:31 följande:

Blev en lugn natt - ingen mens kom igång. Så skönt. Man blir ju orolig så fort det kommer värk i magen. Det kan ju vara både positivt och negativt... Nu är det bara att hålla ut.

Testar du på söndag?

Jo jag känner igen känslan, samma sak när det kommer ut av lutinusen. 'Shiiiiit nu kom det mens' och så var det inte det. Man är som på helspänn hela tiden. Jag har testdag på måndag så blir nog först då jag testar.
  • Linsi
    Degklumpen skrev 2018-02-07 14:44:45 följande:

Jo jag känner igen känslan, samma sak när det kommer ut av lutinusen. 'Shiiiiit nu kom det mens' och så var det inte det. Man är som på helspänn hela tiden. Jag har testdag på måndag så blir nog först då jag testar.

Jag tycker det känns som min blödning ökat. Får kolla när jag kommer hem

Känns lite hopplöst nu
  • Degklumpen
    Linsi skrev 2018-02-07 17:30:52 följande:

Jag tycker det känns som min blödning ökat. Får kolla när jag kommer hem

Känns lite hopplöst nu

Åh nej, hoppas verkligen inte det :(

Du får göra ett test och kika. Håller tummarna för det bästa
Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017