Vi som börjar med IVF hösten 2017
Har clearblue digital så det går ju inte att misstolka
Massor! Svettningar och framförallt oro och psykiskt dåligt mående! ????
Tack alla. Känns lite bättre. Både sambon har jag har gråtit ut vår frustration och kramats och pussats. Man får vara ledsen. Min magkänsla säger att detta försök inte funkar. Vi tjivtestade idag och det var så negativt det kan bli. Jag VET 'bara' dag 6 med blasto, men ni vet.. intuition...
Häng mig om ni vill men ikväll tänker vi glömma allt vad ivf heter, LEVA och älska varandra. Tänker ta ett glas vin till pastagratängen och sen ska vi njuta av varandra som man och kvinna! Man måste ju få leva fast man ruvar och det tänker vi göra ikväll. Tack för att ni finns ?
Hej, hur mår du?
Fick besked nu att jag ska öka dosen från 112,5 e med menopur till 150 från idag. Nytt blodprov i morgon och nytt vul på fredag. Mitt värde låg endast på 63 vilket är väldigt lågt. Hoppas verkligen att doshöjningen gör susen. Känns så konstigt att från förra gången fanns det massa blåsor i rätt storlek och nu endast två som visar tendens till att svara på behandlingen. De säger att jag är svårbehandlad/speciell, varför kan man inte vara normal ?
Kan inte hjälpa att vara så ledsen. Är trött på motgångar och hinder hela vägen. Hopplösheten är så stor just nu. Vet att jag inte är ensam i detta att många har samma problem men när ingen i ens närhet förstår vad man pratar om känner jag mig så ensam.
Nä jag vet ingen människas liv är perfekt. Hade en väldigt dålig dag igår. Vakande på bättre humör och taggar nu inför fredag och hoppas på att doshöjningen har väckt blåsorna till liv :)
Väntade du på att få börja med ditt andra försök?
Återigen en fråga till er som haft misslyckade försök tidigare. Hur lång tid har det tagit för er att sluta känna effekterna av progesteronomställningen? Har varit utan proggisarna i 4 dagar nu men har fortfarande nattsvettningar och svullna bröst. Börjar bli orolig att det ska strula med min nuvarande cykel.
Hej tjejer!
Har lite frågor om hu ni upplever ruvningen!
Jag är på dag tre idag och fortfarande känns allt ömt i magen som dagen efter utplocket, ibland känns det som innan utplocket då allt e svullet.
Jag kissar en hel del under dagen och vaknar på natten med, i vanliga fall gör jag inte det. Förra gången vi gjorde behandlingen så minns jag att jag kissade mkt då oxå men jag kände inte så här i magen. Är det lutinus som gör sitt el vad tror ni det kan bero på? Har ni haft likadant?
Började blöda i fredags och det har bara fortsatt. Tog ett test som var negativt igår lördag dag 12 :( känns inte särskilt hoppfullt.
Hur går det för dig?
Är lite dålig på det här än så länge, men tror de heter Bemfola 150? (Telefonen autocorretade till Bengt-Ola, Hahaha) VUL igen på fredag då jag ska börja med en andra spruta.
Jag är 30, maken 29. Inga mf.