• Pigall

Vi som börjar med IVF hösten 2017

Mariana79 skrev 2017-11-10 12:57:40 följande:

Men wow vilket fantastiskt resultat, vilken urkvinna du är :) Lycka till nu!

Tack! Men jag vågar inte fira förrän vi ser utfallet dag fem. Förra gången såg det också hyfsat ut i detta skede trots en lägre befruktningsgrad. Men urkvinnor är vi allihop som orkar hålla på med det här
  • Pigall
    FlatEric skrev 2017-11-10 21:43:34 följande:

Andra ultrat i dag och äggblåsorna har nu ökat från nio till tolv stycken, men de var fortfarande ganska små, så äggplocket skjuts fram med två dagar. Argh! 

Två dar är ju ingenting men det känns ändå mycket när man bara väntar och väntar och väntar ... Men nu är iaf äggplocket inbokat och så här nära en eventuell graviditet har jag aldrig varit!

Så sjukt förhoppningsfull och ångestfylld samtidigt. 

Hehe vad var det jag sa :D det kan hända mycket mellan ultraljud ;) ja det är ju tråkigt att behöva skjuta upp äggplock men de två dagarna kommer göra stor skillnad för resultatet!
  • Pigall
    soofa skrev 2017-11-11 08:48:57 följande:

Jag är gravid!!!!! <3 Och SÅ chockad över det, för jag har blödit till och från sedan rd 6 (nu är jag på rd 12) men testade positivt med digitalt test nu på morgonen som visade 2-3 veckor.

Åh gud vad roligt!! Du som har haft så mycket fram och tillbaka med allt. Vad fantastiskt roligt att det tog sig när ni väl ficl sätta in!
  • Pigall
    Mariana79 skrev 2017-11-12 09:07:56 följande:

Ja det hoppas vi verkligen på <3 <3

Jag är på RD4 idag, hur mår du? Jag började känna lite i brösten igår och lite lätt "mensvärk" ...

Jag vet att frågan inte ställdes till mig men tänkte svara ändå. Vi plockades ju samma dag så de borde ha blivit blastocyster igår om de fortsatt utvecklas och borde fästa de kommande dagarna.

Känner ungefär som du. Min bröst har ömmat sedzn ovitrellen men den lätta mensvärken kom idag. Tror det är progesteronhalten som byggs upp i kroppen för det är för tidigt för oss att få några andra symptom. Men det känns skönt att man känner kroppen förbereda sig iallafall:)
  • Pigall

Fick ett härligt meddelande igår på mailen. De hade lyckats frysa ned tre blastos! Så otroligt glad.

Så för er som fick många ägg men sämre resultat i förra veckan, ändring av protokoll kan göra underverk! Vårt första försök gav jättedåligt resultat, dålig befruktningsgrad och inget som överlevde till dag fem. Byte till menopur för min del gav så mycket bättre resultat. Sen vet man ju inte om de kommer ta sig ändå men det känns ju skönt att veta att resultaten går att förbättra.

• Pigall
    Bli3ifamiljen skrev 2017-11-13 15:33:13 följande:

Jag fick en tillbaka. Den hade fått högt betyg men hade varit lite sen i utvecklingen, så nu är det bara art hålla tummen. Jag som inte trodde jag skulle få tillbaka något.

Åh grattis! Vad roligt att höra! När har du testdatum?
  • Pigall
    Milla8101 skrev 2017-11-13 21:22:40 följande:

Hej Alla Krigare

Har varit borta ett tag och har inte orkat läsa igenom alla.

Men Grattis till er som har fått plus! Vi har valt att köra på en gång till med lite ändringar.

Är det nån som har kört med synarela? Jag ska börja med den imorgon har aldrig användt den innan. Biverkningar någon?

Hej och välkommen tillbaka! Hoppas detta blir ändringen som får allt att gå i lås ! Tyvärr har jag inte testat synarela. Hur kommer ditt protokoll se ut denna gången?
  • Pigall
    FlatEric skrev 2017-11-17 16:03:02 följande:

Hej alla som gjort äggplock jag har en fråga! :) 

Jag är nu på dag två efter ÄP (gjorde det i onsdags) och magen är fortfarande ganska uppsvälld och gör ont i vänster äggstock/äggledare (långt ner till vänster alltså), men inte ont på höger sida. Jag tryckte lite lätt på vänster sida idag och de gjorde ont som f*n.

Jag undrar hur länge ni hade ont och hur uppsvällda ni var efteråt? 

Jag ser typ gravid ut, men svullnaden går inte ända upp till bröstet utan är mest i nedre magen. Har läst att vid överstimulering kan svullnaden gå högre upp. Jag har heller inte tungt att andas eller svårt att kissa (också tydligen symptom vid överstimulering?) så allt boooorde väl vara fine då. Dricker massor med vatten och försöker äta salta grejer. 

Men så klart är jag orolig och är rädd för att något ska ha gått fel och att jag inte får sätta in mitt embryo på måndag :( 

Hej! Jag har gjort två äggplock och haft lite olika reaktioner. Sist blev jag lite svullen och öm men det gick ganska snabbt över. Första gången däremot hade jag jätteont, speciellt på ena sidan. Det var också den sida som gjorde ondast vid själva äp. Jag var även rätt svullen då också. Jag var inte överstimulerad och fick tillbaka ägg.

Sen är ju självklart fråga hur svullen och hur ont du har. Ser du ut att vara i 7:e månaden kan det ju vara ett problem men ser du bara lite nygravid ut tror jag det är ganska normalt.
  • Pigall

Så, hur känner ni andra ruvare er? Någon som har börjat tjuvtesta?

• Pigall

Här kommer jag med både positiva och negativa nyheter. Både igår och idag har jag fått svagt positiva testa tidigt-test. Är på ruvardag 9. Problemet är att jag även förra gången testade svaagt positivt i några dagar för att sedan förlora det ca rd 9-10 och mens rd 12.

Inatt har jag haft mardrömmar och vaknade med vallningar vilket hos mig betyder att mens är på g. Känns sjukt jobbigt om jag har fått en kemisk graviditet till. Väntan på om strecket ska förstärkas eller försvagas är hemsk:(

Svar på tråden Vi som börjar med IVF hösten 2017