Vi som börjar med IVF hösten 2017
FET har jag fått för mig att man kan göra direkt på ägglossning i vissa fall men ny IVF måste man vänta en cykel med.
FET har jag fått för mig att man kan göra direkt på ägglossning i vissa fall men ny IVF måste man vänta en cykel med.
Hej hörni! Efter en tids upphåll från tråden är jag nu tillbaka då äggplock för vårt andra försök sker idag. Denna gång har jag fått menopur istället för bemfola för att se om vi kan få till färre men bättre ägg. Känner mig ärligt talat inte så hoppfull men vi får väl se på befruktningsgraden hur det blir.
Med tanke på att vi är tre från tråden som ska plockas idag så hoppas vi att detta verkligen är en lyckodag!
Äggplocket klart och det blev inte färre ägg denna gång som vi hoppats på. 18 stycken plockade de ut. Får se hur många som är mogna. Tyvärr var mannens spermaprov inte tillräckligt bra så han måste nu lämna ett nytt. Hoppas innerligt att det andra blir bättre och att de lyckas få ihop tillräckligt många fina för att kunna befrukta! Känns inte bra det här :(
Grattis till lyckat äggplock! Jag förstår att det känns tungt för man vill ju att allt som ska gå som på räls. Men med det sagt så ska du se att det går bra! Det krävs ju bara att ett ägg blir befruktat <3
Hur många fick ni sist då?
Hoppas det går bra för er och att spermaprovet repar sig. Jag var oxå på äggplock idag, fick ut 15 ägg och löper risk för överstimulering så jag fick pravidel och fragmin utskrivet..
Aha okej, förstår att det är svårt att hålla hoppet uppe då. Men samtidigt verkar det ju vara väldigt olika tycker jag, så jag hoppas för er skull att sannolikheten att de händer igen är liten. :)
Skönt det då iallafall, jag har haft 150ie bemfola, som sänktes till 75ie sista dagarna. Första försöket.
Planerat et på lördag, åt er då?
Ni som äggplockade igår, hur mår ni idag? Här är det rätt bra. Lite öm i tjejmagen men inte fasligt mycket. Mina tarmar brummar en del och är lite svidiga..
Är mest sjukt nervös för dagens samtal.. Ha det fint allihop!
Här känns det lite som mensen är på väg.. men när jag är orolig/nervös över att den ska komma så brukar jag typ inbilla mig mensvärk ibland så vet inte. Är iallafall 14 dagar nu sen ÄP så den borde väl komma idag eller kanske imorgon?
Ja väntan är inte kul..
Okej! Vet du vad som skiljer mellan menopur och bemfola? Har inte sett så många som sprutat med bemfola så man blir lite nyfiken :)
Jag har faktiskt ingen aning hur det kommer sig men dom sa att vi skulle sikta in oss på det men att vi blir helt informerad om det idag när dom ringer. Skulle även ta ett blodprov på fredag isåfall. Kanske har något med det att göra då? Jag har ingen aning faktiskt :) Vi går i umeå.
Var ett tag sen jag skrev här. Har hunnit åkt till Uppsala 3 gånger och det blir ingen ägglossning för mig. Så just nu ligger mitt FET och får vänta ett tag. Jag ska börja äta en massa tabletter sånt. Har skrivit ett inlägg om hur det kommer gå till om någon annan behöver gå igenom samma sak.
mydays.vimedbarn.se/ingen-agglossning-ivf-behandling-2/