• Amser

CB digital - missvisande?

Hej! Finns det någon därute som fått missvisande resultat på CB Digital men ändå fött ett friskt barn i slutänden? Är i v. 6+4 efter IVF men får tyvärr 2-3 på CB. Fick samma resultat för ca 1,5 v sedan.

• Svar på tråden CB digital - missvisande?
  • _Lini

Finns flera trådar med klagomål på CB om hur missvisande och därmed oroande testet är. Eftersom du redan fått plus, så försök att inte testa mer. :)

• Meriall

Har inte upplevt själv men har läst på många ställen att det kan dröja 1-2 veckor extra innan det slår om...

• Anotherone

Tänk på att cb digital visar hur många veckor som gått sen befruktningen skedde. Inte sen du senast hade mens (som man annars räknar).

• Cykeltjejen

Sen tror jag jag CB digital visar som Max +3 veckor inte mer :) Och som personen skrev över mig, CB digital visar från när befruktningen skedde, inte när sista mens var :) men 6+4 är ju från senaste mensens första dag? ???? DI behöver nog inte oroa dig. Men om du ändå skulle göra det, ring din BM !

• Amser

Hej! Tack för alla svar. Då jag gjort ivf vet jag exakt vilken dag jag är på i graviditeten och testet visar tyvärr fel. Ska kollas hos gyn senare i veckan, så just nu lever jag på hoppet. Känns bara väldigt jobbigt att testet inte slagit om till 3+. Bara att vänta och se....

• Anotherone
    Amser skrev 2017-07-25 09:51:02 följande:

Hej! Tack för alla svar. Då jag gjort ivf vet jag exakt vilken dag jag är på i graviditeten och testet visar tyvärr fel. Ska kollas hos gyn senare i veckan, så just nu lever jag på hoppet. Känns bara väldigt jobbigt att testet inte slagit om till 3+. Bara att vänta och se....

Hoppas att du får lugnande besked! Mitt test slog också om sent. Håller tummarna!
  • Amser

Hej igen! För det fall att någon söker efter svar kring CB-tester senare kan jag nämna att när jag under kvällen testade på nytt fick jag 3+ på CB Digital. Jag använde denna gång en kopp för att samla upp ruiner istället för att kissa direkt på testet. Hade hållit mig i ca 4-5 h innan. Nu väntar jag på VUL och hoppas få se ett tickande hjärta.

Lycka till alla!

• Amser

Och ett slutligt inlägg från mig. Fick beskedet MA i v7+0. HcG låg då på 3558 vilket är för lågt. Om en vecka ska kontroll-VUL ske, men jag vet redan att det blir skrapning eller tabletter. Uppgiven nu...

• PuLoha
    Amser skrev 2017-07-29 17:41:42 följande:

Och ett slutligt inlägg från mig. Fick beskedet MA i v7+0. HcG låg då på 3558 vilket är för lågt. Om en vecka ska kontroll-VUL ske, men jag vet redan att det blir skrapning eller tabletter. Uppgiven nu...

Beklagar! <3
  • Amser
    PuLoha skrev 2017-07-29 17:59:31 följande:

Beklagar! <3

Tack snälla! <3
  • mrshellstrom
    Amser skrev 2017-07-25 18:50:24 följande:

Hej igen! För det fall att någon söker efter svar kring CB-tester senare kan jag nämna att när jag under kvällen testade på nytt fick jag 3+ på CB Digital. Jag använde denna gång en kopp för att samla upp ruiner istället för att kissa direkt på testet. Hade hållit mig i ca 4-5 h innan. Nu väntar jag på VUL och hoppas få se ett tickande hjärta.

Lycka till alla!

Hejhej.

Tråkigt att höra att det inte gick för dig :( jag är i v6+5 idag och får fortfarande 2-3 på dessa jäkla test. Har ett ultraljud bokat den 11/8 men det är så långt dit. Tror att detta går åt pepparn också :(
Svar på tråden CB digital - missvisande?