Penispump
Jag tänker köpa en penispump eftersom det verkar skönt att pumpa upp kuken.
Finns det någon här som kan ge mig tips om märke och hur det fungerar praktiskt? Har hört att den inte ska användas under en längre stund vid pumpning.
Jag tänker köpa en penispump eftersom det verkar skönt att pumpa upp kuken.
Finns det någon här som kan ge mig tips om märke och hur det fungerar praktiskt? Har hört att den inte ska användas under en längre stund vid pumpning.
De gör du rätt i. Den ska stoppas in med stånd och personligen så brukar jag tänka eller kolla på något upphetsande medans jag pumpar.
Säger inte att man ska sitta o kolla porr i en timme för o kunna pumpa men kan Säga att resultatet blir bättre om du naturligt "pumpar ut blod till kuken"
Och innan jag tar ut den ser jag alltid till att ha kraftigt stånd.
Jag har ingen tryck mätare på min vanliga pump men när jag kör med el pumpen ligger jag runt 3kilos under tryck som mest. 4 gör ont och 2 kör jag om de är en längre stund.
Har inga problem med lite smärta o gillar känslan när de känns "varmt"
Kan säga att du kan pumpa max med en "boll pump" tills den inte vecklar ut sig längre o lite till utan att de blir för mycket.
En viktig grej. Oavsett om du har vatten salva glid. ren rakat eller djungel så kommer du hela tiden ha lite läck någon stans så trycket släpper sakta sakta. så jag ger alltid en tryck på pumpen varannan minut ungefär. o skulle de kännas att de blir lite för mycket så släpp lite å de igen. men man kan inte pumpa upp o sen bara sitta o tro att de är färdigt. trycket sänks ju dessutom med tiden kuken sväller o tar upp mer plats.
Börja lungt o köra 2-3 ggr i veckan ca 20 min sen kör du inte längre men oftare kanske 4 ggr i veckan o sen lite högre tryck.
sätter du dig dag 1 o pumpar i en timme kommer du ångra de.
låt tiden trycka o hur ofta stega upp i en lagom takt. Och pumpa aldrig om du ser att du har tydliga blå märken o framförallt inte om de gör ont.
För o få den så mega svullen kan de va 1-4h pump men de är helt otrolig känsla o se den öka så mycket i storlek.
Till vilken nytta gör ni det är det värt 3 mm
Till vilken nytta gör ni det är det värt 3 mm
Tror du miss förstått lite haha. inte 3 mm utan 30%
Nu är de o relevant igenkligen va man har för mått själv.
Men personligen går jag från cirka 13.5cm till 16-18.5 cm omkrets
en lite jämförelse skala:
"Tom toa rulle" är crika 13cm runt (Storleken på dom kan variera men mellan 12-14 kan vi säga)
En Redbull burk 25cl är cirka 17 cm runt
En vanlig cola burk 33cl är cirka 21 cm runt.
Personligen så når inte jag runt en redbull hela vägen. saknas ca 1.5-2cm för att fingrarna ska kunna mötas. Så skillnad blir det o mycket också vill jag lova.
Jag är en stor kille på 185cm o får precis med nån millimeter till goda in en Redbull burk mellan käkarna. Att bli nekad en oralsex kan va ett faktum pga av att den helt enkelt inte får plats i munnen på partnern.
Så mycket skillnad kan de göra.
Hur går de för alla pumpare? Någon som orkar vara ihärdig eller är de bara tillfälliga resultat? :)
Någon som använder pump aktivt?
Verkar vara många som rekommenderar Bathmate: https://sexvagledarna.se/penispump/
Någon som har koll på fördelarna med en penispump som använder vattentryck och inte lufttryck?
Verkar vara många som rekommenderar Bathmate: https://sexvagledarna.se/penispump/
Någon som har koll på fördelarna med en penispump som använder vattentryck och inte lufttryck?
Såg den här tråden och även om det är länge sedan den var aktiv så kanske mitt svar kan hjälpa någon. Som användare av penispumpar var jag därför tvungen att regga ett konto, så första inlägget här! Känns lite högtidligt.
Nåväl. Jag har använt penispump till och från under många år av olika anledningar. Det började med att jag fick problem med erektionen till följd av långvarigt drogmissbruk. När jag blev kvitt missbruket så var det istället prestationsångest som spökade.
Penispumpen räddade verkligen mitt sexliv under den här perioden. Eftersom de pumpar upp ett vakuum så är det fysiskt omöjligt att inte bli hård, så oavsett vilka problem du har kan du räkna med att de kommer lösas med en pump.
Strunta i alla billiga modeller som finns där ute, de är i regel bara skit och ploj! Jag rekommenderar en Bathmate som är riktigt välgjorda och levererar perfekt. De är ganska dyra, men det är helt klart värt pengarna! Det finns även andra modeller som duger bra men jag kan inte redogöra för allt. Spana in en guide med penispumpar för att hitta något som passar, och lägg ner tiden på research, det är det värt. Här är en läsvärd guide för dig som vill hitta en bra penispump: https://passionerad.se/penispump/
Senare i livet fick jag problem med känseln i penis eftersom jag är omskuren och har runkat mycket utan glidmedel. För att lösa det så började jag använda penispump igen eftersom det ökade blodflödet även ökar känsligheten.
Som du hör kan du använda en pump till många olika saker. Du kan även använda den på olika sätt. Om du har problem med impotens så är det svårt att runka upp ett stånd innan du pumpar upp, så där har du inget val. Har du istället problem med nedsatt känsel så rekommenderar jag att runka upp ett stånd innan du pumpar eftersom det blir behagligare.
Ett varmt tips är att sätta på en penisring innan du stoppar in och börjar pumpa. På så vis kommer ståndet att hålla länge.
Sist men inte minst: bekanta dig med din penispump och skäms inte! Introducera den för din partner, lek med den tillsammans och avdramatisera det hela. Detta är ett hjälpmedel som är fantastiskt bra och skönt att leka med och jag önskar verkligen att fler kunde få uppleva det på samma sätt som jag har, för pumpen har förändrats allt för mig.
Hoppas någon fick lite klarhet och motivation till att börja pumpa :)
/ solkust
Hydramate/bathmate x20, x30, x40beroendepå. Vilken storlek du har