• em93

    Någon som gjort kejsarsnitt med första barnet och är/varit gravid igen?

    Jag fick göra kejsarsnitt med mitt första barn och nu är jag gravid i v 35. Min fråga till er är om ni tycker magen varit annorlunda just på grund av snittet?

    För mig känns det och ser ut som om hela magen liksom hänger på själva ärret, ser även så ut på bilder om man jämför magen med förra graviditeten. Är liksom smal under ärret precis som om vävnaden där inte töjs ut.

    Börjar oroa mig för att barnet inte ska kunna tränga sig ner då? Vill så gärna slippa kejsarsnitt.

  • Svar på tråden Någon som gjort kejsarsnitt med första barnet och är/varit gravid igen?
  • Marie19

    Jag är gravid i 32+0 och jag gjorde akut kejsarsnitt förra gången på grund av långsamt värkarbete. Öppnade mig till 4 cm sen ville läkaren göra snitt eftersom jag hade kämpat så länge.

    Känner igen mig lite i din beskrivning. Magen hänger över snittet som en påse - annars "vanlig" gravidmage.

    Tror verkligen inte att det sak vara problem med förlossning.

    Vad var orsak till ditt snitt?

  • em93

    Okej, ska till bm imorgon på koll så ska kolla med henne också ????

    Hon låg med ansiktet neråt vilket gjorde att det inte tryckte på ordentligt och jag öppnade mig väldigt långsamt samtidigt som jag hade så kraftiga värkar så tillslut blev hennes puls svagare o svagare så då tog som de beslutet.

  • Anotherone

    Min första son föddes med akut snitt pga värksvaghet.

    Min andra kom nu i maj (urakut snitt) och jag upplevde inte att magen hade en annan form eller att det kändes annorlunda än första gången.

Svar på tråden Någon som gjort kejsarsnitt med första barnet och är/varit gravid igen?